Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Parādā viens – cieš visi

Latvijā plānots drīzumā ieviest jaunu ar dzīvokļa īpašumu saistītu parādu iekasēšanas kārtību. Tad pirmās rokas tiesības būs nevis bankām, bet gan namu pārvaldēm. Mēs jau ziņojām, ka Ekonomikas ministrija Saeimas uzdevumā sagatavojusi attiecīgus Civilprocesa likuma grozījumus. Janvārī grozījumus akceptēja Ministru kabinets.

Namu pārvaldes – rindas galā

Latvijas ļaudis par „komunālajiem grozījumiem” Civilprocesa likumā daudz nespriedelē, jo vienkāršajam cilvēkam ir grūti saprast, kā valdības iniciatīva mainīs viņu dzīvi.

Jā, bija viens kaimiņš, kas palika parādā bankai un namu pārvaldei. Žēl, protams, no visas sirds, bet kāda man daļa par to, kam būs tiesības pirmajam iekasēt parādu – pārvaldniekam vai baņķierim? Man, kaimiņu dzīvokļa iemītniekam, ir pilnīgi vienalga.

Lasīt tālāk...

Ūdens skaitītāju pārbaude reizi 800 gados?

„Aukstā un karstā ūdens patēriņa skaitītāju verifikācija šobrīd jāveic dzīvokļu īpašniekiem par savu naudu, turklāt tas jādara regulāri – vienu reizi četros gados neatkarīgi no tā, cik daudz ūdens izplūdis caur skaitītāju. Manuprāt, tas nav pareizi!

Ja cilvēks nokavē pārbaudi, namu pārvalde ūdens patēriņa faktisko rādījumu vietā mēneša rēķinā ieraksta normatīvos skaitļus, pareizāk sakot, fiktīvus pārspīlētus skaitļus. Vai tā nav iedzīvošanās uz patērētāju rēķina?

Uzskatu, ka valsts noteikusi nepareizu skaitītāju verifikācijas termiņu. Skaitītāja tehniskā resursa vietā nez kāpēc tiek ņemts vērā kalendārais laiks. Skaitītājs jāpārbauda ik pēc četriem gadiem, bet caur to iztecējušo ūdens kubikmetru daudzums vērā netiek ņemts, tāpēc mēs bieži vien mainām pavisam derīgus skaitītājus un vēl maksājam par to.

Lasīt tālāk...

Tāme 2011: ko nozīmē neparedzētie izdevumi?

Lielākā daļa dzīvokļu īpašnieku beidz izvērtēt apsaimniekošanas tāmes 2011. gadam. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem namu pārvaldēm vajadzēja līdz 15. oktobrim izsniegt iedzīvotājiem tāmes projektu, bet iedzīvotājiem mēneša laikā to saskaņot vai ieteikt apsaimniekošanas uzņēmumam savu variantu.

Pagājušajā gadā mēs kopā ar lasītājiem centāmies noskaidrot, ko nozīmē katra gada tāmes pozīcija. Kas ir mājas sanitārā un tehniskā kopšana? Ko nozīmē pārvaldnieka administratīvie izdevumi? Liekas, visu salikām pa plauktiņiem, lai cilvēkiem būtu vieglāk apspriest ar pārvaldnieku gaidāmo maksu par apsaimniekošanu.

Lasīt tālāk...

Korekcijai darīts gals!

Apnicis! – tas droši vien ir Rīgas un visas Latvijas iedzīvotāju visbiežāk lietotais vārds, runājot par ūdens korekciju. Bet dažu daudzdzīvokļu māju piemērs liecina, ka ar nežēlīgo ūdens patēriņa „uzskrūvēšanu” var un vajag cīnīties.

Viens jautājums visiem

Vidējie ūdens zudumi Rīgā turpina iedvest šausmas – atkarībā no mājas stāvokļa tie ir no 10% līdz pat 100% ik mēnesi. Tas nozīmē, ka ļaunākajā gadījumā dzīvokļa iemītniekiem par patērēto ūdeni jāmaksā divkāršā apmērā.

– Cik ilgi tas turpināsies? – jautā vieni.

– Kāpēc korekcija izmaksā dārgāk nekā pats patērētais ūdens? – ir neizpratnē otri.

– Kur skatās vara?! – sašutumu pauž trešie.

Lasīt tālāk...

Jūsu vēstules

Dzīvokļa rēķins

„Katru mēnesi saņemu dzīvokļa rēķinu un nevaru saprast, ko nozīmē jēdziens ekspluatācijas izdevumi. Vai varat man izskaidrot? Un kāpēc vienā rajonā blakus mājās tie ir atšķirīgi?” Lasmane 

Diemžēl bez informācijas par māju to nav iespējams izskaidrot. Ekspluatācijas izdevumi ir atkarīgi no mājas stāvokļa, tai piederīgās zemes platības un tehniskajiem parametriem. Precīzam ekspluatācijas izdevumu atšifrējumam jābūt pievienotam mājas apsaimniekošanas līgumam.

Lasīt tālāk...

Atslēgs?

 

Šobrīd visa sabiedrības uzmanība ir piekalta iedzīvotāju parādiem par siltumu. Taču lielas bažas rada arī nesamaksātie rēķini par ūdeni! Piemēram, rīdzinieki palikuši parādā uzņēmumam Rīgas ūdens aptuveni četrus miljonus latu.

Līdz šim Rīgas ūdens nebija izvirzījis klientiem skaļus ultimātus, bet nu pacietībai pienācis gals: oktobra beigās uzņēmums paziņoja, ka nemaksātājiem atslēgs ūdeni.

Apkure ieinteresējusi tiesībsargu

Tiesībsargs Romāns Apsītis novembra sākumā izskatīja apkurei nepieslēgto māju iedzīvotāju sūdzības. Tiesībsarga rezolūcijā teikts: apsaimniekotāji un piegādātāji, kas pieļauj šādu situāciju, pārkāpj godprātīgo lietotāju tiesības!

Mūsu mājās kaimiņos dzīvo visdažādākie ļaudis, vienu kārtīgi maksā par saņemtajiem pakalpojumiem, otri krāj parādus. Siltuma piegādātāji līdz šim ir apgalvojuši, ka rīkojas saskaņā ar kolektīvās atbildības principu: ja mājai ir iekrājies parāds, tā siltumu nesaņem. Taču Tiesībsargs uzskata, ka, masveidā nepieslēdzot apkuri, tiek pārkāptas to personu patērētāju tiesības, kuras ir veikušas maksājumus par siltumenerģijas pakalpojuma nodrošināšanu.

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!