Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Iekšējās kārtības noteikumi

“Vai ēkas, teritorijas, dzīvokļa īpašnieks var izdot iekšējās kārtības noteikumus, kas saistoši citām īpašumā esošām personām, piemēram, viesiem un īrniekiem? Kā arī paredzēt atsevišķus sodus par to pārkāpšanu?”

Iekšējās kārtības noteikumus var izdot teritorijas un ēkas īpašnieks (fiziska persona), mājas īpašnieks (dzīvokļu īpašnieku kopība, ja māja pārņemta dzīvokļu īpašnieku valdījumā; taču tad saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likuma regulējumu nepieciešama vairāk nekā puses dzīvokļu īpašnieku piekrišana), tomēr par to ievērošanu tik un tā daudzdzīvokļu mājā būs atbildīgs izīrētā dzīvokļa īpašnieks vai tā dzīvokļa īpašnieks, kura viesi šos noteikumus pārkāpuši.

Lasīt tālāk...

Vai varēja būvēt autostāvvietu?

“Pie daudzdzīvokļu mājas 2007. gadā tika izbūvēta autostāvvieta. Zeme ir īpašumā iedzīvotājiem – katram domājamā daļa. Māju pārvalda pašu īpašnieku dibināta kooperatīvā sabiedrība, un viņi savā sapulcē pieņēma lēmumu ar balsu vairākumu un izbūvēja autostāvvietu, norobežojot daļu no kopīpašumā esošās zemes. Domājamā daļa nav pārējiem dzīvokļu īpašniekiem samazināta, mēs maksājam zemes nodokli par visu īpašumu, bet izmantot vienlīdzīgi visu īpašumu nevaram. Vai pēc tā laika likumiem varēja būvēt autostāvvietu bez visu dzīvokļu īpašnieku piekrišanas?”

Laikā, kad pie jūsu mājas tika uzbūvēta auto stāvvieta, spēkā bija likums „Par dzīvokļa īpašumu”, un tā 27.2 pantā cita starpā noteikts, ka dzīvokļu īpašnieku kopsapulce ir tiesīgalemt par līdzekļu uzkrāšanu un izlietošanu kapitālajam remontam, kā arī izlemt citus jautājumus, kas saistīti ar kopīpašumā esošās daļas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu. Atšķirībā no pašreiz spēkā esošā likuma šajā normatīvajā aktā nav konkrēti nosaukts, cik lielam jābūt balsu daudzuma īpatsvaram, lemjot par kādu darbību saistībā ar kopīpašumu, un nav arī sīkāka regulējuma par DzĪKS kompetenci.

Lasīt tālāk...

Gandrīz Ziemassvētku stāsts

„Labdien! Ar satraukumu lasu jūsu materiālus par nelaimē nonākušiem bezpalīdzīgiem veciem cilvēkiem, tāpēc nolēmu arī pati jums uzrakstīt. Vēl nesen mēs dzīvojām Pļavniekos, Ulbrokas ielā, bet vasarā nolēmām pārvest sev tuvāk vecākus, kuri dzīvoja Jelgavā. Iemitinājām viņus savā dzīvoklī, bet paši pārcēlāmies uz Sauriešiem.

Vakar no rīta vecākiem dzīvoklī pazuda elektrība. Latvenergo pārstāvji par parādu atslēdza elektrību kaimiņam un nejauši bija atslēguši arī mums.

Lasīt tālāk...

„Man skaitītājs ir bojāts!”

Daudzi uzņēmuma Latvijas gāze klienti par patērēto gāzi maksā pēc skaitītāju vidējiem rādījumiem. Ja cilvēks gada laikā patērējis vairāk gāzes salīdzinājumā ar sākotnējo aprēķinu, pakalpojuma sniedzējs nosūta papildu rēķinu. Reizēm pārrēķins ir šokējošs.

Viņa nav vainīga, pie vainas skaitītājs!

Ludmila Z. jau vairākus gadu desmitus dzīvo mājā Kurzemes prospektā. Viņa, vientuļa pensionāre, apgalvo, ka gāzi tikpat kā nelieto, tikai pāris reizes dienā uzkarsējot tējkannu. Taču gāzes skaitītājam Ludmilas dzīvoklī par to ir savs viedoklis, tas saimniecei sarēķina 10–15 kubikmetrus patērētās gāzes mēnesī, tādējādi apsūdzot viņu izšķērdībā un pielīdzinot nullei visus centienus būt taupīgai.

Lasīt tālāk...

Mājā ir problēmas ar siltumu

Ziemā paši svarīgākie jautājumi dzīvokļu īpašniekiem ir apkure un dzīvokļa rēķini. SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) komunikācijas nodaļas vadītāja Santa Vaļuma nodeva mūsu jautājumus uzņēmuma speciālistiem. Viņi visi kopā skaidro, ko darīt rīdziniekiem – RNP klientiem, ja mājā ir problēmas ar apkuri.

Kā izsaukt komisiju?

– Apkures sezonas laikā mums dzīvoklī ir zema temperatūra. Kam varam sūdzēties?

– Gadījumā, ja dzīvoklī nav pietiekami silti, ar sūdzību iespējams vērsties gan tieši AS Rīgas siltums (ja mājai siltumenerģiju nodrošina pilsētas siltumapgādes uzņēmums), gan pašvaldības SIA Rīgas namu pārvaldnieks un pieteikt dzīvokļa apsekošanu. AS Rīgas siltums klientu apkalpošanas centra tālrunis – 80000090, RNP tālrunis – 8900.

Lasīt tālāk...

Komunālās mīklas iedzīvotājiem

Kā maksāt par atkritumu izvešanu, izvairīties no ūdens atslēgšanas, panākt jumta kvalitatīvu remontu? Uz lasītāju jautājumiem atbild jurists Juris Sokolovskis.

Ūdens: mums draud atslēgšana

„Nesen visu dzīvokļu iemītnieki mūsu mājā saņēma paziņojumu no Rīgas ūdens, kurā bija teikts, ka mūsu pārvaldnieks jau pusgadu nav maksājis rēķinus par ūdeni un kanalizāciju. Vaicāts, kāpēc netika maksāts, pārvaldnieks atbildēja, ka četriem dzīvokļiem ir 1700 eiro liels parāds, tāpēc arī par ūdeni nav maksāts. Ko darīt cilvēkiem, kuri par šo pakalpojumu maksā? Un kā izvairīties no ūdensapgādes atslēgšanas?”

Lasīt tālāk...

Applūdis dzīvoklis, bet nevaru dabūt aktu

„Man ir noliets dzīvoklis, apdrošināšanas saņemšanai ir nepieciešams namu pārvaldes akts, bet iecirkņa galvenais inženieris jau otro nedēļu nevar to sagatavot, tāpēc es nevaru saņemt naudu un sākt remontu. Vai ir normatīvi, kas reglamentē, cik ātri namu pārvaldei vajadzētu atbildēt uz sūdzībām, piemāram, atsūtīt santehniķi, komisiju, sagatavot aktu u.tml.? Pēdējā laikā pašvaldības namu pārvaldē viss tiek darīts ļoti lēni vai netiek darīts vispār...”

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!