Rīgas siltums ir gatavs sākt sezonu
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 22 Augusts 2014 11:12
Šogad rīdzinieki ir labāk maksājuši par saņemto siltumenerģiju, ziņo AS Rīgas siltums. Visdisciplinētākie bijuši uzņēmumu Rīgas namu pārvaldnieks, Rīgas pilsētbūvnieks un Rīgas namu apsaimniekotājs klienti, kā arī dzīvokļu īpašnieku biedrību Zasulauks, Pļavnieki, Temps, Bāka-2, Zinātne, Pleskodāle, Celtnieks, Lāčplēsis, Zolitūde, Staburags, Ziemieļblāzma, Rododendrs-R, Pavadonis un Imanta pārvaldīto māju iedzīvotāji.
Iedzīvotāji laikus ir samaksājuši par 5% vairāk siltuma rēķinu nekā pagājušajā gadā, tāpēc AS Rīgas siltums ir izplatījis paziņojumu, ka, iestājoties vēsam laikam, Rīgas mājas var apkures sezonu sākt jebkurā dienā. Pilsētas siltumapgādes uzņēmums ir gatavs apkuri pieslēgt kaut šodien, ja vien mājai nav parāda par jau patērēto siltumenerģiju un siltummezgls ir tehniski sagatavots apkures sezonas sākšanai.
Rīgas siltums: „Avārijas reti mēdz būt negaidītas”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 22 Augusts 2014 10:52
AS Rīgas siltums 2. tīklu rajona ēku iekšējo siltumapgādes sistēmu apkalpošanas iecirkņa priekšnieks Vasilijs Kasadžikovs stāsta, ko darīt, ja dzīvoklī sācis tecēt dvieļu žāvētājs. Šie noteikumi attiecas uz mājām, kur iekšējo siltumapgādes komunikāciju tehnisko apkopi nodrošina AS Rīgas siltums, tai skaitā uz visiem pašvaldības namu apsaimniekošanas uzņēmuma SIA Rīgas namu pārvaldnieks klientiem.
– Kas tas dvieļu žāvētājs tāds ir un kam tas vispār vajadzīgs?
– Dvieļu žāvētājs ir mājas karstā ūdens apgādes sistēmas elements. Cirkulācija karstā ūdens apgādes sistēmā vajadzīga, lai, atgriežot krānu virtuvē vai vannas istabā, pa to uzreiz sāktu tecēt karsts ūdens. Bet dvieļu žāvētājs, kurš parasti atrodas vannas istabā vai tualetē, pilda vajadzīgās gaisa temperatūras uzturēšanas funkciju, tas ir, čūskveidā izliektā caurule kalpo arī par apkures elementu.
Kāpēc vajadzīgas hidrauliskās pārbaudes?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 19 Jūnijs 2014 08:26
Lai kvalitatīvi sagatavotos nākamajai apkures sezonai un laikus atklātu iespējamās bojājumu vietas siltumtīklos, AS Rīgas siltums katru gadu vasarā veic siltumtīklu hidrauliskās pārbaudes. Tās ir pilnīgi drošas iedzīvotājiem, tomēr prasa pastiprinātu uzmanību.
Hidrauliskā pārbaude ir visefektīvākā siltumtīklu kontroles metode. Tās gaitā katru siltumtīklu posmu izmēģina ar paaugstinātu spiedienu. Hidraulisko pārbaužu laikā tiek kontrolēts cauruļvadu, armatūras, savienojuma atloku un kompensatoru blīvums.
Pārbaudes dažādos Rīgas rajonos tiek veiktas dažādā laikā, par ko uzņēmums Rīgas siltums likumā noteiktajā kārtībā brīdina namu īpašniekus un apsaimniekotājus, kuru uzdevums savukārt ir sniegt informāciju namu iedzīvotājiem.
Kopējais skaitītājs krāpj iedzīvotājus
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Trešdiena, 23 Jūlijs 2014 23:54
Kur paliek ūdens – šis jautājums turpina satraukt rīdziniekus. Mūsu redakcija pastāvīgi saņem vēstules no iedzīvotājiem, kam nodarīts pāri. Vieni ziņo, ka namu pārvaldes mēnešiem rēķinos iekļauj tādu pozīciju kā „ūdens zudumu korekcija”. Zudumu apmaksa nav lēts prieks. Nu varētu vēl būt, ka neizprotamā veidā pazūd desmitā daļa ūdens, bet nē, nezināmā virzienā aiztek simtiem kubikmetru, kas reizēm rēķinā ierakstīto summu dubulto. Kas īsti notiek?
Patvaļa ar ūdeni
Atgādinām: ūdens patēriņa starpība rodas tāpēc, ka mājas kopējā ūdens mērītāja rādījumi nesaskan ar dzīvokļos uzstādīto skaitītāju rādījumu summu. Jo lielāka šī starpība, jo jūtamāki pieskaitījumi mūsu rēķinos. Rīgā ir mājas, kuru iemītnieki par uzņēmuma Rīgas ūdens pakalpojumu maksā divas reizes – vienreiz par reāli patērēto ūdeni, otrreiz – par pazudušo (kaimiņa nozagto, no caurajām caurulēm iztecējušo, sētnieka uz puķu dobēm izlieto). Korekcija tamlīdzīgos gadījumos ir 100%.
Krītas rīdzinieku interese noslēgt mierizlīgumu ar „Rīgas namu pārvaldnieku”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 12 Jūnijs 2014 08:39
Rīdzinieku interese noslēgt mierizlīgumu ar „Rīgas namu pārvaldnieku” kritusies. Patlaban klienti par dažādiem saņemtajiem pakalpojumiem no pašvaldības namu apsaimniekošanas uzņēmuma ir parādā 35 miljonus eiro, kas ir par 2, 85 mazāk nekā 2013. gada septembrī, liecina aģentūras LETA informācija.
Šajā pavasarī izlīguma akcija, kas ļauj parādniekiem vienoties par parāda atmaksas grafiku, kuru izpildot tiek dzēsta soda sankciju summa, piesaistījusi mazāk klientu nekā pērn.
„Maija mēnesī [vienojās] gandrīz 1700 klienti par kopējo parādu summu vairāk nekā divi miljoni eiro. Jāsaka, lielākais parāds, par kuru tika noslēgts izlīgums, ir vairāk nekā 13000 eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, jāsaka, ka aktivitāte klientu ir mazinājusies. Tas acīmredzot ir skaidrojams ar to, ka tie klienti, kuri vēlējās nokārtot savas parādu saistības pret uzņēmumu, to jau izmantoja iepriekš. Šī bija tā daļa, kura faktiski kaut kādu iemeslu dēļ neizmantoja šo akciju iepriekš, tostarp arī, iespējams, tā daļa, kurai kaut kādu iemeslu dēļ parādi izveidojās aizvadītajā ziemā,” pastāstīja SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” pārstāvis Krists Leiškalns.
„Laimes vēstule” no Rīgas siltums
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Trešdiena, 23 Jūlijs 2014 23:30
„Dzīvoju Rīgā, mūsu māju apsaimnieko kooperatīvs Purvciems. Nesen saņēmām „laimes vēstules” no Rīgas siltuma ar informāciju par mājas parādu par saņemto siltumenerģiju. Ar satraukumu uzzināju, ka tikai par šā gada aprīli un maiju mājas parāds par saņemto siltumenerģiju ir 4000 eiro. Līdzīgas vēstules pienākušas visās 20 kooperatīva mājās.
Iznāk, ka tikai mūsu mājā vien katra dzīvokļa parāds pārsniedz 50 eiro, kas nevarētu būt patiesība, jo lielum lielais vairākums mūsu mājas iedzīvotāju ir godīgi un atbildīgi cilvēki. Taču vēl lielāks bija pārsteigums, kad līdzīgu vēstuli parādīja mani vecāki, kas dzīvo Krasta masīvā. Viņu māju apsaimnieko kooperatīvs Tīnūži, mājas parāds ir 3,9 tūkstoši eiro. Šķiet, kooperatīvu valdes netiek galā ar saviem pienākumiem! Paldies Rīgas siltumam par informāciju, bet ko darīt iedzīvotājiem? Bail pat domāt, jo nākamo ziemu sola visai bargu...” Margarita
Komentē AS Rīgas siltums informācijas dienesta vadītāja Linda Rence:
Vislētākā ir nepatērētā enerģija
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Otrdiena, 27 maijs 2014 10:59
Šobrīd, ņemot vērā jauno ģeopolitisko situāciju, tiek apspriesti un meklēti dažādi Latvijas enerģētikas attīstības ceļi nākotnē. Energoresursu patēriņa samazināšana un energoefektivitātes paaugstināšana ir iekļauta visos stratēģiskajos valsts dokumentos. Ja enerģiju izmantosim racionāli, tā mazāk būs jāpērk no ārvalstīm. Tātad, no vienas puses, tas ir stratēģisks drošības jautājums, no otras - mūsu valsts un tās iedzīvotāji nav tik bagāti, lai nedomātu par saviem izdevumiem. Tāpēc nepieciešams īstenot virkni pasākumu, lai samazinātu enerģijas patēriņu mājsaimniecībās, valsts un pašvaldību ēkās, jo vislētākā ir nepatērētā enerģija.
Viens no enerģijas racionālas izmantošanas virzieniem ir ēku renovācija jeb siltināšana. Par energoefektīvas ēkas tehniskajiem risinājumiem, pasūtītāja noteiktām prasībām, būvnieka, būvuzrauga, pasūtītāja un projektētāja sadarbības nozīmīgākajiem aspektiem nesen sprieda Ekonomikas ministrijas rīkotajā diskusijā "Kāda ir energoefektīva ēka? Nosacījumi un pieredze".