Aug Jelgavas informatīvā brālība
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 20 Februāris 2015 13:07
Uzņēmums Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde ir radījis un vairākus gadus izmanto informatīvo sistēmu, kuras lietotāji daudzus apsaimniekotāja pakalpojumus saņem tieši internetā. JNĪP IT un analīzes nodaļas vadītājs Alvis Stražinskis atgādina jelgavniekiem, ka modernās tehnoloģijas ir pieejamas visiem uzņēmuma klientiem, vajag tikai reģistrēties mājaslapā www.jnip.lv.
– Mūsu sistēmas reģistrēto lietotāju skaits ir jau sasniedzis 50% no uzņēmuma kopējā klientu skaita, – stāsta Alvis Stražinskis. – Tas ir iespaidīgs daudzums. Neskatoties uz bažām, ka mēs varētu būt tuvu augšējai latiņai un visi iespējamie klienti jau piesaistīti, sistēmas lietotāju skaits ar katru mēnesi aug.
Pateicamies par iesaistīšanos mūsu kopējā darbā un par atbalstu. Acīmredzot cilvēki ir novērtējuši elektroniskas saziņas ērtumu. Interneta resursā www.nip.lv var nodot skaitītāju rādījumus, sazināties ar kaimiņiem, sekot mājā notiekošajam, saņemt ikmēneša rēķinus un bez nīkšanas rindā apmaksāt tos.
Kā pārdzīvot „ledus laikmetu”?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 23 Janvāris 2015 13:31
Iestājies sals, un daudzi iedzīvotāji, kas nav paspējuši laikus parūpēties par siltuma saglabāšanu savos mājokļos, tagad steidz aizdarīt visas spraugas un vairs neatstāj logus ziemas vēdināšanas režīmā, raksta portāls www.lsm.lv. Ko darīt, ja komunālie dienesti kurina un apgalvo, ka kurina labi, bet dzīvoklī vienalga ir auksti? Nelielas viltības palīdzēs ja ne paaugstināt temperatūru, tad vismaz panākt, lai siltums no mājokļa neaizplūstu.
Katrs pa savam tiek galā ar „ledus laikmetu” savos kvadrātmetros. Briti, piemēram, ņem līdzi gultā pudeles ar karstu ūdeni. Japāņi siltumu cenšas saglabāt pa vecam, izmantojot šim nolūkam kotacu – ar segu pārklātu sasildītu galdu. Bet Urālos starp sienu un radiatoriem liek dzelzs loksnes, lai tās atstarotu siltumu istabā. Arī Latvijā ir savas sadzīves gudrības. Lai arī radušās padomju laikā, aktualitāti tās joprojām nav zaudējušas.
Atkritumu šķirošana sākas... telefonā
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 12 Decembris 2014 15:10
Uzņēmums Zaļā josta izstrādājis mobilajiem telefoniem aplikāciju, kas cilvēkiem atgādinās par atkritumu šķirošanas noteikumiem un pat uzrādīs tuvākos šķirošanas laukumus.
Līdz šim Latvijā nekas tamlīdzīgs nav bijis, bet tāda prakse ir pieņemta daudzviet Eiropā. Interesanti, vai šis elektroniskais jaunievedums pamudinās iedzīvotājus šķirot atkritumus? Jauniem cilvēkiem parasti nav laika, bet pensionāri diez vai ieskatīsies mobilajā telefonā, pirms nest laukā atkritumu maisu. Tomēr tas ir vēl viens veids, kā piesaistīt uzmanību problēmai, uzskata uzņēmuma Zaļā josta pārstāve Lāsma Kubliņa.
Firma: rādījumus noskrūvējam, cenas uzskrūvējam
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 23 Janvāris 2015 13:13
Nepatīkamo atgadījumu ar ūdens skaitītāju nomaiņu dzīvoklī Broņislavs S. piedzīvoja pagājušajā rudenī, bet joprojām nespēj nomierināties. „Atmaskošu tos blēžus un krāpniekus!” draudīgi saka bijušais hokeja vārtsargs un treneris veterāns. Jāteic gan, ka „atmaskot” pāridarītājus būs pagrūti, jo ūdens skaitītāji tika nomainīti bez līguma slēgšanas ar santehnikas uzņēmumu. Bet pastāstīt par notikušo vajag, lai vismaz citiem būtu mācība.
Stingrais klients palika bez līguma
Broņislavs S. ir prasīgs klients, santehniķiem ar viņu nav viegli. Viņš ierodas uzņēmuma birojā un saka: „Nu tā, mums pienācis laiks verificēt skaitītājus. Gribu, lai jūs man uzstādāt, bet ne jau šādus tādus, gribu vācu firmas Zenner”. Turpmākās sarunās viņš ielaižas tikai ar firmu, kura ir ar mieru: „Protams, protams, visus četrus cennerus jums aizvedīsim un akurāti uzstādīsim par visizdevīgāko cenu”.
Latvenergo gaida atbalsta pieprasītājus
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 12 Decembris 2014 14:32
Līdz šā gada 31. decembrim daudzbērnu ģimenes vēl var pieteikties dalībai Latvenergo sociālā atbalsta programmā, kas paver iespēju gadā saņemt 2400 kilovatstundu elektroenerģijas par Starta tarifu. Tādējādi līdzšinējo 1200 kilovatstundu vietā daudzbērnu ģimenes pēc Starta tarifa varēs apmaksāt 3600 kilovatstundu patērētās elektroenerģijas. Maksimālā atbalsta summa – gandrīz 85 eiro, un tas nav maz.
Latvenergo pārstāvji atzīst, ka šogad daudzbērnu ģimenes ir labāk informētas par atbalsta programmu nekā agrāk. Pēc atbalsta uzņēmumā jau vērsušies 15 000 klientu. Turklāt papildu elektrību pēc Starta tarifa šogad varēja saņemt arī ģimenes, kurām nav tieša līguma ar Latvenergo un kuras par pakalpojumu norēķinās ar namu pārvaldes vai dzīvokļa izīrētāja starpniecību.
Skaitītājus uzstādīs piespiedu kārtā
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 12 Decembris 2014 15:16
Galvaspilsētas namu apsaimniekotājs SIA Rīgas namu pārvaldnieks nolēmis radikāli risināt „neuzskaitītā” ūdens problēmu daudzdzīvokļu mājās. Pašās problemātiskākajās ēkās uzstādīs modernus elektroniskos ūdens patēriņa mērītājus, kuriem rādījumi būs nolasāmi attālināti. Tas tiks darīts piespiedu kārtā. Par to programmā „Doma laukums” pavēstīja uzņēmuma vadītājs Ivo Lecis.
Pēc viņa teiktā, pirmie šādi skaitītāji jau nākamgad tiks uzstādīti mājās, kur kopējā un dzīvokļos uzstādīto individuālo skaitītāju rādījumu starpība pārsniedz 50 procentus.
Regulators pastāstīs par elektrību
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 20 Novembris 2014 12:58
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) aicina iedzīvotājus uz semināru sēriju par elektroenerģijas tirgus atvēršanu no 2015. gada 1. janvāra. Kā pašam izvēlēties elektroenerģijas tirgotāju? Kā noslēgt līgumu? No kādiem zemūdens akmeņiem jābaidās? Par to semināros stāsta SPRK speciālisti un elektroenerģijas tirgotāju pārstāvji.
Tikšanās notiek daudzās Latvijas pilsētās pēc vienota grafika. Pulksten 14.00 klātesošos uzrunā Ekonomikas ministrijas pārstāvis, kurš skaidro elektroenerģijas tirgus liberalizācijas nepieciešamību un atbalsta mehānismu maznodrošinātajiem un daudzbērnu ģimenēm. Pēc tam SPRK Enerģētikas departamenta pārstāvis stāsta, kā veidojas elektrības cena, un palīdz salīdzināt vairākus tarifus. Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvis skaidro, kam jāpievērš īpaša uzmanība, slēdzot elektroenerģijas piegādes līgumu. Semināros piedalās arī uzņēmuma Sadales tīkls darbinieki, kuri ir atbildīgi par elektrības aizvadīšanu līdz mūsu mājokļiem.