Lielākie parādi – nepilnajām ģimenēm
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 19 Marts 2021
Piektajai daļai Latvijas iedzīvotāju mājokļa izdevumu segšana bija ļoti apgrūtinoša
2020. gadā piektajai daļai (20,7%) mājsaimniecību mājokļa izdevumu segšana bija ļoti apgrūtinoša (2019. gadā – 22,0%), liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Vislielākās grūtības segt mājokļa izdevumus bija mājsaimniecībām, kurās dzīvoja viena persona vecumā no 65 gadiem, un nepilnajām ģimenēm (viens pieaugušais ar bērniem).
Kā organizēt kopsapulci pandēmijas laikā?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 19 Marts 2021
Dzīvokļu īpašnieku biedrības un kooperatīvi meklē veidu, kā sniegt atskaites saviem biedriem
Ārkārtējā situācija Latvijā ir pagarināta vismaz līdz 6. aprīlim, un daudzi pārvaldnieki interesējas, kā šādos apstākļos novadīt ikgadējās atskaites sapulces un nepieciešamības gadījumā pārvēlēt dzīvokļu īpašnieku biedrības vai kooperatīvās sabiedrības valdi.
„Esmu dzīvokļu īpašnieku kooperatīva priekšsēdētājs, pēc biedrības statūtiem man ir pienākums ik gadu līdz 1. aprīlim rīkot dzīvokļu īpašnieku sapulci, atskaitīties par biedrības darbību iepriekšējā gadā un apstiprināt darba plānu nākamajam periodam. Kā man rīkoties, lai izpildītu šos nosacījumus ārkārtējās situācijas laikā?”
Kā apdrošināt daudzdzīvokļu māju?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 19 Marts 2021
„Šogad mēs pārņēmām savas mājas pārvaldīšanas tiesības un izvēlējāmies jaunu apsaimniekošanas organizāciju. Mūsu māja ir pavisam neliela un celta no koka, tāpēc nolēmām to apdrošināt. Kaimiņi no blakus daudzstāvu mājas stāsta, ka ir apdrošinājuši tikai liftu un siltummezglu. Gribu uzzināt, kādos gadījumos māju var aprdošināt tikai kopumā un vai ir iespējams noformēt apdrošināšanu tikai jumtam?” raksta Lilita Bunka.
Uz iedzīvotājas jautājumiem atbild Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) priekšsēdētājs Jānis Abašins.
Sods par atkrituma vada saglabāšanu – līdz 2800 eiro?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 19 Marts 2021
„Izlasīju jūsu laikrakstā, ka Rīgā mājas pārvaldniekiem ir pienākums līdz 1. jūlijam aizmetināt atkritumu vadus. Esmu dzīvokļu īpašnieku biedrības pārstāve, mēs paši apsaimniekojam savu māju un vēlamies saglabāt atkritumu vadu. Kas varēs apsekot māju un uzlikt sodu par atkritumu vada izmantošanu? Cik liels varētu būt šis sods?”
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldes priekšniece Evija Meģe:
RNP lauž līgumu ar sniega tīrīšanas pakalpojumu sniedzēju “Ferrus”
- Detaļas
- Kategorija: Ziņas
- Publicēts 17 Februāris 2021
Izvērtējot to, kā tiek nodrošināta klientu māju piebraucamo ceļu un pagalmu attīrīšana no sniega, pēc vairākkārtēju pretenziju izteikšanas par neapmierinošo darba kvalitāti, SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) ir uzteicis sniega tīrīšanas un izvešanas līgumu ar pakalpojuma sniedzēju AS “Ferrus”.
Diemžēl pēc vairākkārtējas pretenziju izteikšanas par kvalitāti un mēģinājumiem sarunu ceļā panākt būtiskus uzlabojumus sniega tīrīšanas pakalpojumā RNP klientiem, rezultāts netika panākts. Līdz šim brīdim AS “Ferrus” nav spējis izpildīt līgumā noteiktās prasības, kā rezultātā RNP klienti nav saņēmuši līguma nosacījumiem atbilstošu pakalpojumu.
Sods par sniega nenotīrīšanu – līdz 1500 eiro!
- Detaļas
- Kategorija: Ziņas
- Publicēts 15 Februāris 2021
Laika posmā no 1. līdz 3. februārim Rīgas domes Administratīvā inspekcija noformējusi 58 apskates protokolus – 43 par nenotīrītiem gājēju celiņiem un ietvēm, septiņus – par nenotīrītiem jumtiem, sešus – par piebraucamo celiņu netīrīšanu, bet vēl divus – par pašvaldības valdījumā esošo ielu un sabiedriskā transporta pieturvietu neatbilstošu uzturēšanu.
Savukārt pašvaldības policijā februārī, laika posmā no 1. līdz 7. februārim, uzsākts 151 administratīvais pārkāpumu process saistībā ar nenotīrītu sniegu, no tiem 108 – par nenotīrītām ietvēm, 39 – par nenotīrītiem jumtiem, balkoniem un lodžijām, bet četri – par citiem ar sniega nenotīrīšanu saistītiem pārkāpumiem.
Iedzīvotāji sūdzas par ūdens rēķiniem
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 14 Februāris 2021
Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēmusi 11 rakstveida sūdzības un sniegusi 55 telefona konsultācijas par ūdenssaimniecības jautājumiem – tā liecina SPRK apkopotā informācija. Visbiežāk lietotāju vidū neskaidrības bijušas par ūdenssaimniecības pakalpojumu rēķiniem.
Kā liecina SPRK apkopotā informācija, 45,5% lietotāju bijuši neapmierināti par ūdenssaimniecības pakalpojuma sniedzēja izrakstīto rēķinu, savukārt 18,2% – par to, vai ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifi ir piemēroti pareizi. Vienlīdz liels sūdzību skaits saņemts arī par ūdenssaimniecības pakalpojuma kvalitāti un līgumos iekļauto informāciju.