Mājokļa pabalsts: daudzi saņems vairāk!
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 14 Februāris 2021
Kas mainījies tiem rīdziniekiem, kuriem pašvaldība palīdz apmaksāt komunālos rēķinus?
Tūkstošiem rīdzinieku dzīvokļa rēķinus spēj apmaksāt tikai ar Rīgas pašvaldības sociālā dienesta palīdzību. Kā saņemt dzīvokļa pabalstu, un kas mainījies 2021. gadā, stāsta Rīgas domes Labklājības departamenta pārstāve Lita Brice.
Pašvaldības mājokļa pabalstu dzīvokļa īres vai apsaimniekošanas izdevumu un komunālo pakalpojumu apmaksai saņem aptuveni 5000 Rīgas mājsaimniecību. Pērn katrai šādai saimniecībai pašvaldība piešķīra vidēji 585 eiro.
„Plāns vienkāršs – remontēt māju!”
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 13 Februāris 2021
Liela māja Imantā nomainīja apsaimniekotāju, un tagad stāvvadu nomaiņa viņam izmaksās vairākas reizes lētāk, nekā piedāvāja iepriekšējais pārvaldnieks
Cik strauji var mainīties daudzdzīvokļu mājas dzīve, mainot pārvaldīšanas uzņēmumu? Lielas mājas Rīgā, Kurzemes prospektā, pieredze var ieinteresēt daudzus Imantas rajona iedzīvotājus.
„Es dzīvoju mājā Kurzemes prospektā 80,” avīzes redakcijai stāsta Ludmila. „Beidzamajās dienās ievēroju, ka pie mūsu mājas sniegs ir notīrīts pa roku galam, bet ietves pie 84. mājas ir kārtībā – kaut uz izstādi sūtīt. Kā kaimiņiem izdodas panākt tādu sētnieka darbu?”
„Ik dienas baidos no eksplozijas!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 13 Februāris 2021
Gāze dzīvoklī: kā nepiedzīvot eksploziju, ja bojāts ir skaitītājs?
Rīdziniece Lilija nesen pārdzīvoja sadzīves šoku: gāzes dienesta darbinieki, kas bija ieradušies veikt pārbaudi, atklāja dzīvoklī gāzes noplūdi. Padzīvojusī sieviete bija sašutusi: „Es jau divus gadus sūdzējos par skaitītāju, kurš parādīja pārāk lielu gāzes patēriņu. Kāpēc dienesta darbinieki uz pārbaudi atnāca tikai tagad?”
Lilijai attiecības ar dabasgāzes piegādes kompāniju Gaso ir savdabīgas. Viss sācies ar to, ka pensionāres dzīvoklī dīvaini uzvedies gāzes skaitītājs:
Iedzīvotājs: „Sētniece regulāri sūdzas policijā par manu mašīnu!”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 12 Februāris 2021
„Esmu invalīds, savu auto novietoju stāvvietā pie mājas Vietalvas ielā 18 Rīgā,” raksta Vladislavs. „Sētniece sūdzējās, ka mana mašīna traucē mājas uzkopšanas darbiem, tādēļ ieradās policijas darbinieki, noformēja aktu un ar evakuatoru nogādāja manu mašīnu maksas stāvvietā. Vai sētniekam ir tiesības tā rīkoties? Kāpēc visiem mājas iedzīvotājiem ir atļauts novietot automašīnas kopējā stāvvietā, bet man, invalīdam, šādu tiesību nav?”
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāve Laura Vaļuma:
NĪN atvieglojumi tiks saglabāti?
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 12 Februāris 2021
Par nodokļa samaksas nokavējumu tiek aprēķināta nokavējuma nauda – 0,05% par katru dienu
Februārī Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvalde atkal izsūtīs rīdziniekiem paziņojumus par nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) nomaksu. Tā kā īpašumu kadastrālās vērtības ir „iesaldētas”, arī šogad Rīgas iedzīvotāju nodokļa maksājums sasniegs aptuveni 110 milj. eiro. Kā skaidro pašvaldības speciālisti, visas nodokļa atlaides paliek spēkā un ir pat paplašinātas. Gadījumā, ja iedzīvotājs ir zaudējis ienākumus Covid-19 dēļ, viņam ir iespēja pagarināt nodokļa apmaksas termiņu.
Kas palīdzēs pandēmijas laikā?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 12 Februāris 2021
„Mūsu ģimene zaudēja ienākumus Covid-19 radītās ietekmes rezultātā. Kādus atbalsta pasākumus mums varētu piedāvāt pašvaldība, lai mēs varētu nomaksāt NĪN vēlāk vai pa daļām?”
Pašvaldība piedāvā NĪN termiņa sadalīšanu vai atlikšanu līdz vienam gadam (termiņa nokavējums radies nepārvaramas varas rezultātā) – skaidro PIP speciālisti.
„Dzīvoklis pieder man, bet dzīvo citi…”
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 12 Februāris 2021
Uz Rīgas iedzīvotāju jautājumiem par NĪN apmaksu atbild Pašvaldības ieņēmumu pārvaldes speciālisti
Daudziem rīdziniekiem ir tiesības uz NĪN atvieglojumiem, bet nav skaidrības, kā šos atvieglojumus izmantot un saglabāt. Pašvaldības ieņēmumu pārvaldes speciālisti apkopoja izplatītākos iedzīvotāju jautājumus un sniedza atbildes.