Kas var pierādīt, ka balkons ir bīstams?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Decembris 2016
“Es nesen iegādājos dzīvokli Salaspils ielā 18/4, Rīgā un gandrīz momentā izsaucu apsaimniekotāja – Rīgas namu pārvaldnieks – komisiju balkona apsekošanai. Mans jauniegūtais dzīvoklis atrodas piektajā stāvā, bet balkona metāla konstrukcijas ir bojātas, betona gabali krīt nost. 6. oktobrī apsaimniekotāja pārstāvis, kurš veica apsekošanu, mani brīdināja, ka ir nepieciešami metināšanas darbi, par ko viņš informēšot savu priekšniecību. Taču ko jūs domājat? 7. oktobrī es no apsaimniekotāja saņēmu rakstveida atbildi, kurā bija sacīts, ka balkona konstrukcijas ir apmierinošā stāvoklī. Ko man tagad darīt un kur meklēt palīdzību?
Tāpat šajā mājā, pēc santehniķa sacītā, ir bojāta karstā ūdens cirkulēšanas sistēma, kādēļ no krāna tek “vasaras” ūdentiņš. Man ir četrgadīga meitiņa, kuru es nevaru mazgāt tādas temperatūras ūdenī, jo viņa katru gadu slimo ar bronhītu un plaušu karsoni.” Oksana
Lai gaisma mājās nenodziest!
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 16 Decembris 2016
Vairumā tipveida daudzdzīvokļu māju elektroapgādes sistēmas ir steidzami jārenovē. Kā vislabāk organizēt rekonstrukcijas darbus?
Decembra sākumā Salaspilī izcēlās neparasts ugunsgrēks. Kādā daudzdzīvokļu mājā vienlaicīgi aizdegās gandrīz visas elektroierīces. Iedzīvotāju zaudējumi ir skaitāmi tūkstošos eiro – nāksies pirkt jaunus gludekļus, elektriskās tējkannas, televizorus, mūzikas centrus u.c. ierīces.
Speciālisti uzskata, ka aizdegšanās cēlonis ir mājā esošās elektroapgādes sistēmas, konkrēti – vadu, neapmierinošais stāvoklis. Izrādās šobrīd gandrīz neviena māja Latvijā no šādas nelaimes nav pasargāta, jo elektroapgādes maģistrālie tīkli visur ir neglābjami novecojuši un steidzami jānomaina.
Nils Ušakovs: «Tarifus nepaaugstināsim!»
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 17 Novembris 2016
Rīgas mērs atklāj, kad Rīgas namu pārvaldnieks klientu apkalpošanas centra tālrunis būs bezmaksas, cik naudas tiks tērēts iekšpagalmu remontiem 2017. gadā un kā pareizi sūdzēties, ja radusies komunāla rakstura problēma
Ļoti bieži mūsu lasītāji, kad saskārušies ar komunāla rakstura neatrisināmu problēmu, braši paziņo: “Sūdzēšos pašam mēram Nilam Ušakovam!” Kā tas skan! Pašam mēram! Kā tikt galā ar tik nopietnu atbildību un kā palīdzēt iedzīvotājiem, kas tiešām uz pieņemšanu ierodas ar sūdzībām par apsaimniekotāja darbu, un ne tikai to vien, šoreiz izstāsta pats Rīgas pilsētas mērs Nils Ušakovs.
– Avīzes lasītāji bieži jautā, ko jūs pats domājat par pašvaldības apsaimniekošanas uzņēmumu reformu? Iedzīvotājiem par to ir ne mazums jautājumu, bet mēram?
Kādas ir iedzīvotāju tiesības?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Novembris 2016
Atbildes uz oktobrī saņemtajiem jautājumiem par komunālajām problēmām! Gaidām atkal jaunas vēstules
Cienījamie lasītāji, šī avīze veidojas no jūsu piedzīvotajiem notikumiem, uzkrātās pieredzes, izstāstītajiem piemēriem, jā, un arī no uzdotajiem jautājumiem! Jūs interesē tik atšķirīgas lietas, piemēram, kā izpirkt trešai personai piederošu zemi zem mājas vai arī, kā labiekārtot koplietošanas autostāvvietu pie mājas? Kādus pienākumus jāpilda sētniekam, vai iedzīvotājiem ir izdevīgi šķirot atkritumus, vai ir vērts mainīt apsaimniekotāju un kā pārliecināties par piestādītā komunālo pakalpojumu rēķina precizitāti? Tik daudzveidīgi ir jūsu ik mēnesi iesūtītie jautājumi, uz kuriem mēs neatlaidīgi meklējam un atrodam atbildes.
Nesen saņemam komplimentus Rīgas domē.
– Avīze “Darīsim kopā?”, protams, mēs to lasām, bet tīmekļa vietne: www.kopaa.lv ir zināma ļoti daudziem domes darbiniekiem, – pauda Nila Ušakova administrācijas pārstāve. – Patiesībā gan avīzē, gan mājas lapā atrodam informāciju, kas mums palīdz precīzāk atbildēt uz atsevišķiem apmeklētāju jautājumiem.
Kā mājās ieviest iekšējās kārtības noteikumus?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Novembris 2016
“Dzīvoju daudzstāvu mājā. Par nelaimi mani augšstāva kaimiņi iecienījuši smēķēt kāpņu telpā, turklāt regulāri atstāt atvērtu kāpņu telpas logu. Daudzi kaimiņi cieš no caurvēja un ir bijuši gadījumi, kad baidoties no saaukstēšanās, vienās čībiņās skrien kāpņu telpā aizvērt nelaimīgo logu. Kā sodīt šādus kaimiņus, kas nerēķinās ar iedzīvotāju vairākuma viedokli? Kā ieviest mājas iekšējās kārtības noteikumus, kuri būtu saistoši visiem?”
Skaitītāju verifikācijas termiņus mainīt nedrīkst
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Novembris 2016
“Mūsu mājā īpašuma apsaimniekošanai ir nodibināta dzīvokļu īpašnieku biedrība. Sakiet lūdzu, vai mēs drīkstam savā mājā izmainīt ūdens skaitītāju verifikācijas termiņu un noteikt pārbaudi, piemēram, reizi sešos gados? Vai arī mums jāvadās pēc vispārīgajiem noteikumiem, kas noteic pārbaudes termiņu vienu reizi četros gados?”
Kā uzskaitīt patēriņu, ja mājā nav kopējais ūdens patēriņa skaitītājs?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 15 Novembris 2016
“Esam mājas Dravnieku ielā 4, Rīgā iedzīvotāji. Pirms dažiem mēnešiem uzņēmumam Rīgas ūdens bija jāveic mūsu mājas kopējā ūdens skaitītāja nomaiņa, tomēr to izdarīt nebija iespējams ūdensvada cauruļu katastrofāli sliktā stāvokļa dēļ. No tā laika mums katram tiek piestādīts rēķins pēc normatīva, tas nozīmē, pakalpojuma piegādātājs ir saskaitījis, cik mūsu mājā ir iedzīvotāju un visiem aprēķina vienādu ūdens patēriņu – 6 kubikmetrus mēnesī (tā noteikts normatīvā). Ja ģimenē ir divi cilvēki, tad, pēc Rīgas ūdens ieskata, konkrētā mājsaimniecība ir notērējusi 12 kubikmetrus, ja trīs cilvēki, tad – 18 kubikmetrus, un tā tik tālāk.
Tajā pašā laikā apsaimniekotājs turpina piestādīt rēķinus pēc individuālo (dzīvokļu) skaitītāju rādījumiem, bet šim patēriņam “piemet” visas mājas patēriņa korekciju. Tas ir neizbēgami, jo pakalpojuma piegādātājs mājā, kurā ir 100 iedzīvotāji piestāda rēķinu par 600 kubikmetriem ūdens, bet pēc individuālajiem skaitītājiem iedzīvotāji uzrāda mazāku, piemēram, tikai 350 kubikmetru patēriņu. Šo starpību apsaimniekotājs sadala uz visiem dzīvokļiem. Visvairāk cieš vientuļie iedzīvotāji: visiem taču skaidrs, ka viena cilvēka patēriņš mēnesī nevar pārsniegt 2 kubikmetrus, bet, še tev – apsaimniekotājs “piesviež” vēl 8,5 kubikmetrus korekciju!