Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Jaunas iespējas parādu atgūšanā

Nemaksātāju problēma dara raizes daudzu Jelgavas māju iemītniekiem. Kādas jaunas parādu piedzīšanas metodes liek lietā JNĪP? Cik sekmīgs ir šis darbs? Uz šiem jautājumiem atbild uzņēmuma juridiskās nodaļas vadītāja Jana Antsone.

– Juridiskajā daļā ik dienu noris darbs gan ar parādniekiem, kas vēlas sakārtot savas finanšu saistības un nomaksāt parādu, gan ar tiem dzīvokļu īpašniekiem, kuri kaimiņu parāda dēļ nevar pilnvērtīgi apsaimniekot savu īpašumu.

JNĪP strādā ar nemaksātājiem?

Lasīt tālāk...

JNĪP ir pieejama internetā

Alvis Stražinskis, JNĪP IT & analīzes nodaļas vadītājs

SIA Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde lielu vērību pievērš uzņēmuma mājas lapas (www.nip.lv) uzturēšanai un informācijas papildināšanai tajā, kā arī savai Iedzīvotāju saziņas un datu apmaiņas informatīvajai sistēmai (ISDAIS) sadaļā „e-lietas”.

Tie ir uzticami palīgi saskarsmē ar klientiem. Informatīvā sistēma ir pārvaldnieka un iedzīvotāju virtuālas tikšanās vieta. Te var nodot skaitītāju rādījumus, saņemt un apmaksāt ikmēneša rēķinus, uzzināt visu par mājas stāvokli. Īpaši svarīgi tas ir cilvēkiem, kas izīrē dzīvokli vai ir devušies darbā uz ārzemēm, jo tādējādi viņi var sekot rēķinu samaksai un iegūt informāciju par mājā notiekošo.

Lasīt tālāk...

Kas tie tādi – dzīvokļu kooperatīvi?

Mūsu redakcijas pasta somā sakrājušās vēstules par dzīvokļu īpašnieku kooperatīvajām sabiedrībām, vienkāršāk sakot – dzīvokļu kooperatīviem. Likumus par parastajiem mājokļiem, ko pārvalda un apsaimnieko attiecīgi pašvaldības vai privātie uzņēmumi, mēs esam izpētījuši krustu šķērsu, turpretī par kooperatīviem vēl ir ļoti daudz neskaidrību.

Uz mūsu lasītāju jautājumiem atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes galvenā speciāliste Inta Ozoliņa.

Lasīt tālāk...

Vai iedzīvotāji var izvēlēties, kādus darbus renovācijas gaitā veikt un no kādiem atteikties?

Dzīvokļu īpašnieki var pieņemt lēmumu, kādus darbus veikt, bet jāņem vērā energoauditora ieteikumi par veicamo darbu nepieciešamību un efektivitāti, jo, piedaloties ERAF atbalstītajā renovācijas programmā, pastāv nosacījumi, lai saņemtu līdzfinansējumu darbu veikšanai.

Pirmkārt, pēc renovācijas mājas kopējam siltumenerģijas patēriņam jāsamazinās vismaz par 20%, otrkārt, ēkas īpatnējais siltumenerģijas patēriņš atkarībā no mājas lieluma nedrīkst pārsniegt 100–120 kWh/m² gadā. Mūsu pieredze rāda, ka, lai iegūtu maksimālu efektu, renovējot māju, ir jāveic iespējami daudz pasākumu. To pierāda ar vācu atbalstu renovētā ēka Jelgavā, Kr. Helmaņa ielā 3, kas 2010.gadā tika atzīta par energoefektīvāko ēku Latvijā.

Kaitīgums uz kaitniecības robežas

Konflikta situācijās Ekonomikas ministrija iedzīvotājiem iesaka: „Ja neesat mierā ar sliktu pārvaldnieku, nomainiet ar labu!” Bet pamēģiniet nomainīt. Lasītāji stāsta: no darba atbrīvotais pārvaldnieks nevēlas atdot mājas dokumentus un paliek nesodīts.

Kad pacietība beigusies

Nedienas piemeklējušas kompānijas Laf Nami apsaimniekošanā esošo māju iedzīvotājus Kurzemes prospektā 18, 22 un 24. Līdzīga situācija ir mājās Ieriķu ielā 29 un 31, kā arī Ainavas ielā 2a, kuras vēl nesen apsaimniekoja uzņēmums Jaunā vide.

Lasīt tālāk...

Kas pasargās no negodīga pārvaldnieka?

Namu pārvaldnieku Latvijā kļūst aizvien vairāk – Ekonomikas ministrijas oficiālajā reģistrā jau reģistrēti 400. Taču aizvien biežāki kļūst arī gadījumi, kad pārvaldnieki nepareizi vai neapdomīgu izrīkojas ar mājas naudu, atstājot iedzīvotājus bez uzkrājumiem un komunālajiem pakalpojumiem. Neprofesionāla pārvaldīšana ir kā slazds, kurā jebkurš var iekļūt, tāpēc mēģināsim noskaidrot, kas un kā Latvijā kontrolē pārvaldniekus.

Atkal pazudusi iedzīvotāju nauda

Pagājušajā nedēļā izskanēja ziņa par kārtējo pret pārvaldnieku ierosināto krimināllietu. Policijas uzmanības lokā nonākusi firma Remaks, izmeklēšanas mērķis – noskaidrot, vai nav pazudusi iedzīvotāju nauda.

Lasīt tālāk...

Vaļetovs: „Bet jūs nezodziet!”

Aleksandrs Vaļetovs, pārvaldnieks mājai Nometņu ielā 22 Jūrmalā

Esmu pārvaldnieks, tāpēc bieži tieku kritizēts. Ja pretenzijas ir pamatotas, es labprāt tās uzzinu un cenšos strādāt labāk. Taču ik gadus nākas piedzīvot pārmetumus un nopēlumu, kas balstās uz fantastiskām baumām. Cilvēki lāgā nesaprot, kas notiek mājā, un pat godīgu pārvaldnieku neprot novērtēt pēc nopelniem.

„Tā strādāt, kā es, nevar”

Cilvēkam, kurš uzņēmies mājas pārvaldīšanu, vajadzīgs domājošu iedzīvotāju atbalsts. Mūsu mājā absolūtais vairākums ir pozitīvi domājoši cilvēki. Viņus vajag uzklausīt, lietas labā ar viņiem vajag aktīvi strādāt. Bet ir arī tādi, kas iestrēguši pagātnē, kas dzird un saprot tikai paši sevi.

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!