Ārkārtējā situācija: kā verificēt ūdens skaitītājus?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 15 Oktobris 2021 17:01
Sakarā ar vīrusa Covid-19 izplatības pieaugumu, no 11. oktobra valstī atkal izsludināta ārkārtējā situācija. Ko darīt, ja šajā laikā ir beidzies ūdens skaitītāju kalpošanas termiņš?
Dzīvokļa skaitītāju pārbaudes un nomaiņas kārtība ārkārtējās situācijas laikā noteikta Ministru kabineta noteikumos Nr. 1013.
Deputāts: „Kas iedzīvotājiem atdos naudu?”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 15 Oktobris 2021 16:56
Rīgas domes deputāts Lauris Ērenpreiss uzskata, ka galvaspilsētā ir pienācis laiks pieņemt radikālākus lēmumus ūdens zudumu jautājumu risināšanā.
– Tas sākās jau tālajā 2007. gadā, bet mēs joprojām domājam, ko darīt ar problēmu. Tajā pašā laikā daudzi pārvaldnieki un iedzīvotāji lūdzas Rīgas ūdeni sākt vismaz ar filtru uzstādīšanu pirms mājas ievadskaitītājiem. Tas nepieciešams, lai neaizsērētu paši mēraparāti un visi ūdenī esošie netīrumi nenonāktu dzīvokļu skaitītājos un neietekmētu to precizitāti.
Festivāla ielas iedzīvotāji: „Mums ir ideja!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 17 Septembris 2021 15:53
„Mēs dzīvojam mājā, kurai ir kopīgs pagalms ar citām Festivāla un Aviācijas ielas mājām. Mūsu atkritumu laukumam ir videonovērošanas kamera. Kaut arī ierakstos ļoti labi varam redzēt visus pārkāpējus, kuri neatļauti novieto atkritumus, situācijas uzlabošanai tas nepalīdz. Mēs vairākkārt rakstījām iesniegumus pašvaldības policijai, bet – bez rezultāta. Ja cilvēku nav iespējams identificēt vai ierakstā nav skaidri redzams viņa mašīnas numurs, policija neko neuzsāk.
Kā nodrošināt uzskaites precizitāti?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 15 Oktobris 2021 16:52
„Daudzi apsaimniekotāji uzskata, ka uzņēmumam Rīgas ūdens savus māju ievadskaitītājus vajadzētu verificēt nevis reizi četros gados, kā nosaka normatīvais regulējums, bet gan reizi trīs gados. Pieredze rāda, ka tieši pēc trim gadiem Rīgas ūdens skaitītāji sāk strādāt nepareizi un mājām parādās lieli ūdens zudumi.” Rīgas domes deputāts Valdis Gavars.
Atbild Rīgas ūdens vadītāja Dagnija Kalniņa:
Aizvainotie iedzīvotāji: „Kāpēc mēs maksājam par svešiem atkritumiem?”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 17 Septembris 2021 15:46
„Mūsu māju apsaimnieko Rīgas namu pārvaldnieks, bet mūs ieskauj kooperatīva mājas. Mūsu atkritumu laukums ir norobežots ar sienu, bet kooperatīva māju iedzīvotāji pie šīs sienas nokrauj savus lielgabarīta atkritumus. Izrādās, ka par šo mantu izvešanu maksājam mēs. Es vērsos uzņēmuma iecirknī „Daugava”, taču bez rezultāta. Mēģinājām notvert pārkāpējus, lai nofotografētu un nodotu ziņas pašvaldības policijai, bet tas nebija iespējams.”
Atbild Rīgas mērs Mārtiņš Staķis:
Čiekurkalns: „Ziemā mēs salstam, kas mūs glābs?”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 17 Septembris 2021 16:04
„Mani ļoti uztrauc mūsu 105 dzīvokļu lielās mājas apsaimniekošana. Mēs jau gadu cīnāmies par to, lai visi mājas iedzīvotāji būtu vienādi nodrošināti ar apkuri un karsto ūdeni. Pagājušajā ziemā dažos dzīvokļos temperatūra nebija augstāka par 15–16 grādiem, ir problēmas ar karstā ūdens cirkulāciju. Neviens nevar izskaidrot, kāds tam iemesls, un neviens arī neko nedara.”
Atbild Rīgas mērs Mārtiņš Staķis:
Rīgas siltums: „Apkures sezona nav aiz kalniem”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 17 Septembris 2021 13:28
Uzņēmums Rīgas siltums paziņo, ka ir gatavs apkures sezonas sākšanai, ja to pieprasīs klienti, un aicina cilvēkus aktīvi gatavoties jaunajai sezonai. Lai sāktu kārtējo apkures sezonu, ir jābūt veiktai samaksai par iepriekš patērēto siltumenerģiju.
Ko vērts atcerēties gadījumā, ja jūsu mājai ir liels parāds par siltumu? Saskaņā ar Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma prasībām Rīgas siltumam jāsamazina tā uzskaitē esošais parāds par neatgūstamā parāda summu, kas izveidojies sakarā ar dzīvokļa īpašnieka maksātnespēju vai nāvi.