„Normāla maksājumu disciplīna – 96%”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Situāciju mājā Jūrmalas gatvē 100 komentē Rīgas apsaimniekotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Igors Trubko:
– Vispirms par iedzīvotāju naudas pārskaitīšanu pakalpojumu sniedzējiem. Tā ir nepieļaujama situācija, ka pārvaldnieks kādu mēnesi VISPĀR neveic maksājumus uzņēmumiem Rīgas siltums un Rīgas ūdens. Tā var gadīties tikai tad, ja neviens mājas iemītnieks attiecīgajā mēnesī nav maksājis par siltumu un ūdeni.
– Vai tā notiek?
– Nē! Es strādāju namu pārvaldē Rīgas namu apsaimniekotājs un droši varu sacīt, ka iedzīvotāju maksājumu disciplīna vidēji ir 96%. Ja pārvaldnieks pienācīgi nestrādā ar māju, maksājumi var nokristies līdz 80%. Ja iedzīvotāji ir samaksājuši vēl mazāk, tā jau ir ārkārtas situācija.
„Namu pārvaldes vajag kontrolēt tāpat kā bankas”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Vjačeslavs Stepaņenko, Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs:
– Iemesls tam, ka daži pārvaldnieki kļuvuši nekaunīgi, ir pavisam vienkāršs: pirms dažiem gadiem valsts mājokļu apsaimniekošanas sfēru palaida pašplūsmā. Šobrīd tas ir pats izdevīgākais bizness visā Latvijā! Palūkojieties, kas notiek: jebkurš cilvēks var nodibināt kompāniju „Ragi un nagi” ar divu latu pamatkapitālu. Pēc tam viņš izplata Rīgā reklāmu, solot apsaimniekot mājas par 10 santīmiem par kvadrātmetru mēnesī. Protams, puse dzīvokļu īpašnieku piekritīs tik izdevīgam piedāvājumam!
Bet ko tāds cilvēks dara tālāk? Viņš mierīgi iekasē savu naudiņu par apsaimniekošanu, parādniekus liek mierā, bet sliktākā gadījumā vēl paklusām piesavinās iedzīvotāju naudu. Pierādīt to būs ļoti grūti, jo negodīgs pārvaldnieks dokumentus nevienam nerāda un liek šķēršļus to māju iemītniekiem, kuri vēlas pāriet pie cita apsaimniekotāja.
„Vajadzīgs riska fonds!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Dagnija Kalniņa, SIA Rīgas ūdens valdes priekšsēdētāja:
– Komunālo pakalpojumu sniedzēju vārdā apstiprinu, ka situācija mājokļu apsaimniekošanas tirgū ir bēdīga. Mājas apsaimnieko privātuzņēmumi, kam ir milzīgas kredītsaistības. Visiem pārvaldniekiem, kas nenodod iedzīvotāju samaksāto naudu SIA Rīgas ūdens, nodrošinātais kreditors ir Swedbank. Šādā situācijā dzīvokļu īpašnieku maksājumi, kas nonāks tādu pārvaldnieku kontos, tiks pārskaitīti bankai kredīta samaksai. Bet iedzīvotāji tam nav devuši savu piekrišanu, viņi vienkārši ir samaksājuši par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem.
„Pārvaldniekiem jāgatavo mēneša pārskati!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Ieva Krumholca, AS Rīgas siltums vecākā juriskonsulte:
– Mūsu uzņēmuma valde izstrādājusi metodiku dzīvokļu īpašnieku informēšanai par mājas siltuma parādiem. Saskaņā ar līgumu pārvaldniekam maksa par patērēto siltumenerģiju jāpārskaita līdz nākamā mēneša 20. datumam. Pieņemsim, ka maksājums nav saņemts. Ja rēķini netiek apmaksāti otru mēnesi, mēs apsaimniekošanas uzņēmumam nosūtām brīdinājumu. Ja maksājums vēl kavējas, informējam iedzīvotājus. Viņiem tas ir svarīgs signāls: laiks rīkoties!
Bet pat brīdinājumi par nesamaksātiem siltuma rēķiniem ne vienmēr palīdz. Daži dzīvokļu saimnieki sāk raustīt pārvaldnieku, prasa pārskatu, un nauda ienāk, bet ir arī tādi, kas par mūsu vēstulēm neliekas ne zinis.
Nelieli plūdi – lieli izdevumi
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Iedomājieties: jūs esat dzīvokļa īpašnieks, un jums piedāvā, piemēram, jaunu krānu, varbūt sifonu zem izlietnes vai arī cauruli virtuvē, un jums par šo nelielo detaļu jāmaksā 1000 latu. Absurds? Jā, bet tieši tādā situācijā var nonākt dzīvokļa īpašnieks, kas nevilšus applūdinājis savus kaimiņus.
Nodrošinieties ar dokumentiem, tas ir svarīgi!
Dzīvokļu applūdināšanas gadījumu ir tūkstošiem, un katram ir savas nianses. Lūk, viens piemērs:
„2006. gadā es applūdināju savus kaimiņus. Ticiet man, ne jau paviršības vai aizmāršības pēc. Cēlonis bija nekvalitatīvs ūdens skaitītāja savienojums ar cauruli. Aptuveni mēnesi pēc skaitītāja verifikācijas mezgls sāka tecēt. Nedaudz tika apliets apakšējais dzīvoklis.
Pelējums. Rokas nolaižas…
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Mūsu mājā parādījies pelējums, no ārējām sienām tas pakāpeniski pārgājis uz iekšējām un pat uz mēbelēm! Dzīvoklis atrodas daudzdzīvokļu mājā, un es ar šo problēmu esmu saskārusies pirmo reizi deviņu gadu laikā.
Nelielā apsekošanā atklājies, ka mājas paneļu šuves laiž cauri mitrumu. Aprunājos ar pārvaldnieci, viņa paskaidroja, ka par problēmu zina, bet mājas iedzīvotāji atsakoties ņemt kredītu mājas siltināšanai.
Pelējums nu jau iemitinājies lielākajā daļā dzīvokļu. Esmu mazgājusi sienas, aplaistījusi plankumus ar etiķa esenci, žāvējusi ar kvarca lampu, bet pēc pāris nedēļām pelējums atkal parādās.
Māja nodegusi, maksu iekasē
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Pirms diviem gadiem nopirkām divus dzīvokļus Rīgā, Mēness ielā. Pēc pāris mēnešiem māja nodega, mēs pat nebijām paspējuši noslēgt ar namu pārvaldi līgumu. Mums izrakstīja rēķinus, kamēr nepārdevām dzīvokļus nekustamā īpašuma firmai.
Minētajā laikā namu pārvalde mums sarakstījusi lielus rēķinus un vēl ar kavējuma naudu sodījusi. Tagad lieta jau nonākusi līdz tiesas izpildītājam, mums draud ar īpašuma un algas arestu. Vai namu pārvaldei bija tiesības ņemt maksu par nodegušu dzīvokļu apsaimniekošanu, kuros nebija iespējams dzīvot?”
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko: