Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Nekārtības ar siltumu!

Kam sūdzēties, ja radiatori silda tikai mazliet, no karstā ūdens krāna tek viegli remdens ūdens, bet rēķini par siltumenerģiju pārsniedz jebkuras pieklājības robežas? Piedāvājam situācijas atrisināšanas oficiālo versiju

Rīgas mērs Nils Ušakovs ir apsolījis, ka oktobra mēneša otrajā nedēļā siltumpadeve būs nodrošināta visās mājās, kuras apsaimnieko pašvaldības uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks (turpmāk – RNP). Uzņēmuma Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma žurnālistu jautājumus nodeva uzņēmuma speciālistiem un viņi visi vienā tikšanās reizē izstāstīja, kā jārīkojas rīdziniekiem – RNP klientiem gadījumos, ja siltuma pieslēgšanas laikā izrādās, ka viņu mājā ar siltumpiegādi viss nav kārtībā.

Lasīt tālāk...

Ūdens korekcija – 0,2% mēnesī!

Kā izbeigt strīdu ar uzņēmumu Rīgas ūdens, samainīt mājā caurules un pārvarēt problēmu – ūdens zudumi? Atbildes uz šiem jautājumiem – mājas Lemešu ielā 17, Rīgā, apsaimniekošanas pieredzē

Oktobrī Rīgas apsaimniekotāju asociācija dzīvokļu īpašniekiem, māju vecākajiem un visiem interesentiem organizē semināru par tēmu “Ūdens zudumi mājā – cēloņi un risinājumi”, citiem vārdiem, palīdzēs rast atbildi uz mūžīgo jautājumu – kur pazūd ūdens? Ir zināms, ka statistiski vidējie ūdens zudumi daudzdzīvokļu mājā sastāda aptuveni 20% mēnesī. Tas nozīmē, ka katrs godprātīgais dzīvokļa īpašnieks ir spiests samaksāt par ūdeni (kā minimums) 1/5 daļu vairāk nekā pats ir patērējis. Ko darīt ar šādu problēmu? Iepazīstināsim jūs ar mājas Lemešu ielā 17, Rīgā, Bolderājā, unikālo pieredzi šī jautājuma atrisināšanā.

Lasīt tālāk...

Atteikties no elektrības – tā nav izeja!

Kas mainīsies elektroenerģijas piegādē pēc fiksētās maksas ieviešanas?

Pēc tam, kad regulators atbalstīja fiksētās maksas ieviešanu par elektroenerģijas pieslēgumu, mūsu lasītāji sāka uzdot neērtus jautājumus. Piemēram, vai iespējams atteikties no elektrības vasarnīcā, kamēr tur neviens nedzīvo, bet vasarā to atkal pieslēgt? Vai uzņēmums Sadales tīkls, saņēmis vairāk naudas no iedzīvotājiem, rūpēsies par savu pakalpojumu kvalitāti, lai mūsu dzīvokļos vairs nebūtu drošinātāju? Viedokļus un iedzīvotāju jautājumus nodevām AS Sadales tīkls un saņēmām atbildes.

Vai iespējams atteikties no maksas?

„Izlasīju, ka no 1. augusta Latvijā tiks ieviesta jauna fiksēta maksa par pieslēgumu Sadales tīklam. Bet es regulāri eju jūrā uz pusgadu, pat ilgāk, un manā dzīvoklī neviens nedzīvo. Vai es varētu uz šo laiku atteikties no pieslēguma un pēc atgriešanās to atkal atjaunot? Cik tas maksās?”

Lasīt tālāk...

“Siltumgeita” kūrortpilsētā Jūrmalā

Kādēļ pakalpojumu piegādātājs draud iedzīvotājiem atslēgt siltumu, bet pats neko nedara ar parādniekiem? Uzziniet, kādi brīnumi notiek mājās, ar individuāliem pakalpojuma līgumiem!

Sen taču zināma patiesība – monopolistam likumi nav rakstīti. Pašvaldības uzņēmums Jūrmalas siltums gandrīz 350 savā apkalpošanā esošās daudzdzīvokļu mājas aplīmējis ar bargām brīdinājuma lapelēm: nenomaksāsiet mājas parādu, tai skaitā arī par kaimiņu, mājas perspektīva – gaidāmajā ziemā paliksiet bez siltuma un karstā ūdens! Ko lai saka, – kūrortpilsēta ir panikā.

Lasīt tālāk...

Un ko saka Latvijas gāze?

Katrs Latvijas iedzīvotājs, kuram ir nācies veikt remontu dzīvoklī, zina par problēmām ar gāzes skaitītājiem. Tie ir uzstādīti mūsu virtuvēs tieši pie gāzes plītīm. Bieži vien tie traucē iedzīvotājiem novietot izvēlētās mēbeles vai vienkārši aizvaino mūsu estētiskās sajūtas. Šī iemesla dēļ dzīvokļu īpašnieki bieži vien cenšas pārvietot gāzes skaitītāju un to noslēpt zem virtuves skapīšiem. Kā to izdarīt, lai nesaņemtu sodu no gāzes skaitītāja īpašnieka – kompānijas Latvijas gaze?

– Pārvietot gāzes skaitītāju dzīvoklī ir bīstami un aizliegts, – skaidroja Dace Baltābola, Latvijas gāze pārstāve. – Sāksim ar to, ka ir noteiktas prasības tā uzstādīšanā. Vēlams, lai skaitītājs atrodas 1,6–1,8 metru augstumā. Ja dzīvokļa saimnieks vēlas noslēpt skaitītāju virtuves skapī vai noslēgtā nišā, durvīs jāatstāj vieta ventilācijas atverēm, kuru platums nav mazāks par pieciem centimetriem.

Lasīt tālāk...

Gatavojieties abonēšanas maksai par rozeti!

Pakalpojumu piegādātāji izvilks no iedzīvotāju kabatām vēl 15 miljonus eiro, maksāt sāksim jau šajā gadā

Latvijas iedzīvotāji saņēmuši „dāvanu” no varas pārstāvjiem. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apstiprinājusi jaunus elektroenerģijas sadales sistēmas pakalpojumu tarifus, kuri stāsies spēkā šā gada 1. augustā. Svarīgākais jaunums – turpmāk Latvijas iedzīvotāji maksās ne tikai par elektrību, bet arī par elektroenerģijas pieslēgšanas faktu.

Atgādināsim, ka uzņēmums Latvenergo nodarbojas tikai ar elektrības ražošanu un tā īpašumā atrodas tikai elektrostacijas. Savukārt elektrolīniju ekspluatāciju nodrošina atsevišķs uzņēmums – Sadales tīkls. Šodien mēs maksājam uzreiz diviem uzņēmumiem, elektroenerģijas ražotājam un starpniekam, kas nodarbojas ar tās piegādi.

Lasīt tālāk...

Kauns visam rajonam!

Kuram ir jāsavāc pie mūsu logiem atkritumi un kam sūdzēties par tiem?

Pieņemsim, ka jūs maksājat namu pārvaldei lielu naudu par sētnieka pakalpojumiem, bet redzat, ka pie jūsu mājas logiem krājas nokritušas lapas, pērnā gada zāle un cigarešu izsmēķi. Bēdīgi! Šodien mēs stāstām par to, ka ne vienmēr vainīgi sētnieki, ja ir šāda nekārtība, un kam sūdzēties, lai pie jūsu logiem beidzot būtu kārtība.

Lētāk ir samaksāt sodu?

„Vēlamies jūsu padomu! – mums rakstīja lasītāji no Imantas. – Starp mūsu mājām Nr. 32, 28 un 26 Dammes ielā atrodas liels, skaists pagalms. Runā, ka šī teritorija pieder privātpersonai. Zemes saimnieks nekopj ne zaļo zonu, ne asfaltēto laukumu starp pagalmiem. Vairāku gadu laikā tur ir izveidojusies atkritumu, automašīnu riepu un lapu kaudze. Vējš nes vieglos atkritumus pa pagalmu tieši pie mūsu logiem. Mēs vairākkārt sūdzējāmies pašvaldības policijā, bet rezultāta nav. Ko mums darīt?”

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!