Aug Jelgavas informatīvā brālība
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 20 Februāris 2015 13:07
Uzņēmums Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde ir radījis un vairākus gadus izmanto informatīvo sistēmu, kuras lietotāji daudzus apsaimniekotāja pakalpojumus saņem tieši internetā. JNĪP IT un analīzes nodaļas vadītājs Alvis Stražinskis atgādina jelgavniekiem, ka modernās tehnoloģijas ir pieejamas visiem uzņēmuma klientiem, vajag tikai reģistrēties mājaslapā www.jnip.lv.
– Mūsu sistēmas reģistrēto lietotāju skaits ir jau sasniedzis 50% no uzņēmuma kopējā klientu skaita, – stāsta Alvis Stražinskis. – Tas ir iespaidīgs daudzums. Neskatoties uz bažām, ka mēs varētu būt tuvu augšējai latiņai un visi iespējamie klienti jau piesaistīti, sistēmas lietotāju skaits ar katru mēnesi aug.
Pateicamies par iesaistīšanos mūsu kopējā darbā un par atbalstu. Acīmredzot cilvēki ir novērtējuši elektroniskas saziņas ērtumu. Interneta resursā www.nip.lv var nodot skaitītāju rādījumus, sazināties ar kaimiņiem, sekot mājā notiekošajam, saņemt ikmēneša rēķinus un bez nīkšanas rindā apmaksāt tos.
Dzīvokļu īpašniekiem, kas reģistrējušies mūsu sistēmā, rēķini par pakalpojumiem ir pieejami ievērojami ātrāk nekā papīra veidā.
No 2015. gada 1. janvāra ir mainījies tiešā debeta jeb automātiskās rēķinu apmaksas pakalpojums bankās – esošais pakalpojums tika aizstāts ar jauniem risinājumiem. Banku nosacījumi ir tādi, ka pagaidām tie mūsu klientiem un mums nav finansiāli izdevīgi. Tāpēc rēķinu apmaksai aicinām izmantot mūsu sistēmu, kas šo pakalpojumu piedāvā bez maksas.
Aicinām ieskatīties arī sadaļā „Mājas lieta”. Tur jūs atradīsiet daudz interesanta par savu māju, sākot no zemesgabalu un stāvu plāniem un beidzot ar dzīvokļu īpašnieku pieņemtajiem lēmumiem.
Novērtējam to, ka informatīvās sistēmas ietvaros dzīvokļu īpašnieki aktīvi sazinās ar mums un uzdod viņus interesējošus jautājumus. Aicinām šo iespēju izmantot arī turpmāk. Sniedzam jums ieskatu vairākos visbiežāk uzdotajos jautājumos.
■ Jau sen lietoju JNĪP Informatīvo sistēmu internetā un uzskatu to par ļoti ērtu. Sistēmā ir sadaļa „Saziņa”, kurā katrs reģistrētais lietotājs var virtuāli sazināties ar kaimiņiem. Nesen pamanīju, ka sadaļā ir daudzi mani kaimiņi, bet mans dzīvoklis neparādās. Kāpēc? Vai tas nozīmē, ka citi mājas iedzīvotāji ar mani nevar sazināties?
– Nē, jūs savu dzīvokli sadaļā „Saziņa” neredzat cita iemesla dēļ – jūsu dzīvokli tur attēlot nav nepieciešams, jo diez vai jūs rakstīsiet vēstules pats sev. Citi dzīvokļu īpašnieki jūsu dzīvokli redz kā iespējamo saziņas adresātu un var ar jums sazināties jebkurā laikā.
■ Vai jūsu informatīvajā sistēmā ir iespējams norēķināties par siltumapgādes uzņēmuma SIA Fortum Jelgava pakalpojumiem
– Pagaidām tas nav iespējams. Lai ieviestu šo pakalpojumu, nepieciešams ar SIA Fortum Jelgava vienoties par pakalpojuma tehnisko un juridisko nodrošinājumu. Sarunas ir sāktas, un varbūt drīzumā šis pakalpojums būs pieejams.
■ Kāpēc ūdens skaitītāju rādījumu ievade tiek atslēgta tik ātri – mēneša pēdējā dienā? Tas nešķiet loģiski.
– Pēc noteikumiem ziņas par patērēto ūdens daudzumu dzīvokļu īpašniekiem ir jānodod līdz mēneša pēdējai dienai. Nākamā mēneša sākumā mēs aprēķinām maksu par ūdeni katrai konkrētai mājai un iesniedzam SIA Fortum Jelgava ziņas par karstā ūdens patēriņu dzīvokļos. Ja skaitītāju rādījumus nesaņemsim laikus, būs grūti aprēķināt ne tikai maksu par ūdeni, bet arī apkures izmaksas katrā konkrētā mājā, un rēķini aizkavēsies.
■ Jau sen saņemu rēķinus pa e-pastu, bet pēdējie ir kaut kur pazuduši. Vai jūs varat vēlreiz tos atsūtīt ar informatīvās sistēmas starpniecību?
– Patiešām, var rasties situācija, ka e-pasta apstrādes programma nosūtītos rēķinus ir ievietojusi nevēlamo sūtījumu sarakstā (spamā), var gadīties arī, ka klienta e-pasta kastīte ir pārpildīta. Ja jautājums ir uzdots no mūsu informatīvās sistēmas, tad pāris peles spiedienu attālumā šajā pašā sistēmā ir visu rēķinu arhīvs gada griezumā. Šajā arhīvā jūs viegli atradīsit jebkuru pazudušo rēķinu.
■ Parasti es, būdams JNĪP informatīvās sistēmas lietotājs, saņēmu no pārvaldnieka elektroniskus atgādinājumus par skaitītāju rādījumu nodošanu, bet šomēnes atgādinājums nepienāca, un es piemirsu nosūtīt ziņas. Vai turpmāk jūs vispār nesūtīsiet šos atgādinājums?
– Mēs vienmēr sūtām klientiem elektroniskus atgādinājumus, ka pienācis laiks nodot skaitītāju rādījumus. Tomēr jāsaprot, ka saskaņā ar likumu katra dzīvokļa īpašnieka vai īrnieka pienākums ir pašam rūpēties par ūdens patēriņa datu paziņošanu apsaimniekotājam. Ja kādu iemeslu dēļ e-pasts nav saņemts, tas nenozīmē, ka par ūdeni vairs nav jānorēķinās. Katra mēneša pēdējā nedēļā informatīvās sistēmas lietotāji var skaitītāju rādījumus ievadīt bez atgādinājuma.
■ Esmu iesācējs JNĪP informatīvās sistēmas lietošanā, tāpēc atļaušos uzdot naivu jautājumu. Pagājušajā mēnesī vēlējos sistēmā ievadīt ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus, bet, atvēris attiecīgo sadaļu, ieraudzīju, ka tie jau ir ievadīti. Kā tas varēja notikt?
– Informāciju par ūdens skaitītāju rādījumiem ievada ne tikai dzīvokļa īpašnieks vai īrnieks, to var izdarīt arī mājas pilnvarotās personas (māju vecākie). Ja dzīvokļa īpašnieks uzskata, ka skaitītāju rādījumi ir ievadīti nepareizi, viņš var tos droši labot. Tādā gadījumā vērā tiks ņemti dzīvokļa īpašnieka norādītie dati.
■ Mēneša vidū beidzot samaksāju parādu par dzīvokli. Kāpēc JNĪP informatīvajā sistēmā ievietotajā mūsu mājas parādnieku sarakstā šīs izmaiņas nav redzamas?
– Informācija par dzīvokļu īpašnieku materiālajām saistībām vai to izmaiņām mēneša laikā tiek apkopota uz nākamā mēneša pirmo dienu. Tas norādīts pat saraksta nosaukumā. Ja dzīvokļa īpašnieks mēneša laikā savas saistības būs dzēsis, ziņas par to tiks ietvertas nākamajā atskaitē.