Kā nemaksāt divreiz
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:37
Pēdējos mēnešos rīdzinieki nereti atklāj, ka apsaimniekošanas uzņēmums nav pārskaitījis maksājumus, piemēram, uzņēmumam Rīgas siltums. Kur palikusi nauda? Pārvaldnieks laipni smaida un iesaka neuztraukties. Taču arī dzīvokļu īpašnieki mācās no kļūdām un zina: ja tev iesaka neuztraukties, pastāv liela iespēja, ka mājas nauda ir pazudusi.
„Kāda jums daļa, kur nauda?”
Aizvadītajā sezonā brīvais mājokļu apsaimniekošanas tirgus pirmo reizi parādīja savus asos zobus. Dažu Rīgas namu iedzīvotāji kārtīgi maksāja par apkuri un ūdeni, bet pēc pieciem sešiem mēnešiem atklājās, ka pārvaldnieks gluži vienkārši... nav pārskaitījis viņu maksājumus adresātiem. Skaidrojumi tam bijuši dažādi. Piemēram:
„Jūsu naudu atņēma mūsu namu apsaimniekošanas uzņēmuma maksātnespējas administrators, jo pirms krīzes mēs paņēmām kredītu un tagad nespējam to atmaksāt!”
„Normāla maksājumu disciplīna – 96%”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:34
Situāciju mājā Jūrmalas gatvē 100 komentē Rīgas apsaimniekotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Igors Trubko:
– Vispirms par iedzīvotāju naudas pārskaitīšanu pakalpojumu sniedzējiem. Tā ir nepieļaujama situācija, ka pārvaldnieks kādu mēnesi VISPĀR neveic maksājumus uzņēmumiem Rīgas siltums un Rīgas ūdens. Tā var gadīties tikai tad, ja neviens mājas iemītnieks attiecīgajā mēnesī nav maksājis par siltumu un ūdeni.
– Vai tā notiek?
– Nē! Es strādāju namu pārvaldē Rīgas namu apsaimniekotājs un droši varu sacīt, ka iedzīvotāju maksājumu disciplīna vidēji ir 96%. Ja pārvaldnieks pienācīgi nestrādā ar māju, maksājumi var nokristies līdz 80%. Ja iedzīvotāji ir samaksājuši vēl mazāk, tā jau ir ārkārtas situācija.
„Pārvaldniekiem jāgatavo mēneša pārskati!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:32
Ieva Krumholca, AS Rīgas siltums vecākā juriskonsulte:
– Mūsu uzņēmuma valde izstrādājusi metodiku dzīvokļu īpašnieku informēšanai par mājas siltuma parādiem. Saskaņā ar līgumu pārvaldniekam maksa par patērēto siltumenerģiju jāpārskaita līdz nākamā mēneša 20. datumam. Pieņemsim, ka maksājums nav saņemts. Ja rēķini netiek apmaksāti otru mēnesi, mēs apsaimniekošanas uzņēmumam nosūtām brīdinājumu. Ja maksājums vēl kavējas, informējam iedzīvotājus. Viņiem tas ir svarīgs signāls: laiks rīkoties!
Bet pat brīdinājumi par nesamaksātiem siltuma rēķiniem ne vienmēr palīdz. Daži dzīvokļu saimnieki sāk raustīt pārvaldnieku, prasa pārskatu, un nauda ienāk, bet ir arī tādi, kas par mūsu vēstulēm neliekas ne zinis.
„Namu pārvaldes vajag kontrolēt tāpat kā bankas”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:33
Vjačeslavs Stepaņenko, Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs:
– Iemesls tam, ka daži pārvaldnieki kļuvuši nekaunīgi, ir pavisam vienkāršs: pirms dažiem gadiem valsts mājokļu apsaimniekošanas sfēru palaida pašplūsmā. Šobrīd tas ir pats izdevīgākais bizness visā Latvijā! Palūkojieties, kas notiek: jebkurš cilvēks var nodibināt kompāniju „Ragi un nagi” ar divu latu pamatkapitālu. Pēc tam viņš izplata Rīgā reklāmu, solot apsaimniekot mājas par 10 santīmiem par kvadrātmetru mēnesī. Protams, puse dzīvokļu īpašnieku piekritīs tik izdevīgam piedāvājumam!
Bet ko tāds cilvēks dara tālāk? Viņš mierīgi iekasē savu naudiņu par apsaimniekošanu, parādniekus liek mierā, bet sliktākā gadījumā vēl paklusām piesavinās iedzīvotāju naudu. Pierādīt to būs ļoti grūti, jo negodīgs pārvaldnieks dokumentus nevienam nerāda un liek šķēršļus to māju iemītniekiem, kuri vēlas pāriet pie cita apsaimniekotāja.
Bet ūdens nemaz nav karsts!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:15
„Katru mēnesi es maksāju aptuveni piecus latus par karstā ūdens cirkulāciju, bet uzskatu, ka pakalpojums man netiek sniegts, jo ūdens temperatūra nepārsniedz 35 grādus. Lūdzu, lai pārvaldnieks sastāda aktu un izdara pārrēķinu, atmaksājot man naudu par dvieļu žāvētāju. Diemžēl neesmu saņēmis nekādu atbildi.
Man stāsta, ka ūdens esot remdens tāpēc, ka caurules ir sliktā stāvoklī. Esmu gatavs laist meistarus dzīvoklī, lai labo caurules, ka tik ūdens beidzot kļūtu siltāks. Bet pārvaldnieks nez kāpēc ar remontu nesteidzas”.
Romāns, Anniņmuižas bulvāris 28
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko:
„Vajadzīgs riska fonds!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 25 Aprīlis 2013 10:33
Dagnija Kalniņa, SIA Rīgas ūdens valdes priekšsēdētāja:
– Komunālo pakalpojumu sniedzēju vārdā apstiprinu, ka situācija mājokļu apsaimniekošanas tirgū ir bēdīga. Mājas apsaimnieko privātuzņēmumi, kam ir milzīgas kredītsaistības. Visiem pārvaldniekiem, kas nenodod iedzīvotāju samaksāto naudu SIA Rīgas ūdens, nodrošinātais kreditors ir Swedbank. Šādā situācijā dzīvokļu īpašnieku maksājumi, kas nonāks tādu pārvaldnieku kontos, tiks pārskaitīti bankai kredīta samaksai. Bet iedzīvotāji tam nav devuši savu piekrišanu, viņi vienkārši ir samaksājuši par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem.
"Daugavpils siltumtīkli” piedāvās jaunas iespējas, lai samazināt pilsētas iedzīvotāju parādus par siltumpadevi
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Trešdiena, 13 Marts 2013 21:12
Daugavpils domes preses konferencē Pilsētas domes izpilddirektora vietnieks un pagaidu "Daugavpils siltumtīkli” vadītājs Valērijs Kononovs paziņoja, ka izskata uzņēmuma iekšējos kārtības noteikumus par vienošanās slēgšanu ar privātpersonām par parādu dzēšanu un esošo rēķinu apmaksu.
V. Kononovs paskaidroja, ka noteikumi ir vērsti uz to, lai pilsētas iedzīvotājiem būtu vieglāk maksāt par siltumpadevi. Dažām sociālajām grupām apmaksas termiņi varbūt pagarināti līdz 24 mēnešiem bez parādsummas uzvijas. Ir plānots, ka šo iespēju varēs izmantot maznodrošinātās personas, arī iedzīvotāji, kuriem ir hipotekārie kredīti, ģimenes ar bērniem, ģimenes, kurās ir invalīdi.