Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Kas palīdzēs samazināt zemesgabalu?

„Labdien! Uzmanīgi izlasījām iepriekšējā numurā publicēto rakstu „Zemes noma zem mājas. 2012. sērija”. Tajā teikts, ka gadījumā, ja dzīvokļu īpašniekus neapmierina mājai piesaistītā privātā zemesgabala platība, viņi var ar tā īpašnieku vienoties par platības samazināšanu.

Ja vienoties neizdodas, Zemes dienesta speciālisti iesaka vērsties tiesā. Bet uzreiz arī piebilst: „Zemes gabala nodalīšanai jāvēršas pie zemes ierīcības speciālista vai mērnieka, kuriem ir atbilstošs sertifikāts un kuri... var izstrādāt zemes ierīcības projektu, pēc kura tad arī varēs noteikt platību, par kuru dzīvojamās mājas īpašnieki maksās zemes nomas maksu. Zemes ierīcības projekts ir saskaņojams ar attiecīgo pašvaldību”.

Lasīt tālāk...

Kad būs nauda pārcelšanās pabalstiem?

„Labdien! Mūsu vectētiņš un vecmāmiņa dzīvo saimnieka mājā. Pirms dažiem gadiem viņi bija dzirdējuši, ka tādu māju iemītnieki varot saņemt iespaidīgu pārcelšanās pabalstu. Tagad par tādu reāli var nopirkt savu dzīvoklīti.

2009. gadā vecmāmiņa izstāvēja milzu rindu Mājokļu departamentā un reģistrējās pabalsta saņemšanai. Viņa stāsta, ka reģistrācijas rindā nācies stāvēt pat augas naktis. Bet naudas pietika tikai dažiem simtiem cilvēku. Tagad vecmāmiņa pastāvīgi zvana uz departamentu, kur allaž atbild: „Naudas pabalstiem atkal nav, gaidiet!”

Lasīt tālāk...

Suns rej, kaimiņš neguļ

Dzīvot daudzdzīvokļu namā nepavisam nav tas pats, kas dzīvot savrupmājā. Te zem viena jumta mājo simtiem cilvēku. Katram ir savas intereses, un reizēm šīs intereses nonāk konfliktā.

Maksims uz redakciju piezvanīja dienas vidū. Puisim pat balss trīcēja no sašutuma:

– Esmu ļoti mierīgs cilvēks, bet to vairs nav iespējams izturēt!

Izrādās, dzīvi jaunajam cilvēkam bendē kaimiņu suns.

Trokšņainās kaimiņattiecības

Kad tikāmies ar Maksimu, viņš jau bija pavisam mierīgs. Viņš ir inteliģents un veiksmīgs cilvēks. Ja nebūtu minēto nepatikšanu, varētu pat uzskatīt par laimīgu cilvēku.

Lasīt tālāk...

Kādai temperatūrai jābūt dzīvoklī?

„Palīdziet tikt skaidrībā par temperatūru dzīvoklī. Dzīvoju īrētā mājoklī, uz kuru pārcēlāmies iepriekšējās apkures sezonas beigās, tāpēc īsti neaptvērām situāciju. Sākoties ziemai, radās problēma – mēs sākām salt. Uzņēmumā Rīgas siltums skaidro, ka paaugstināt radiatoru temperatūru nevar, jo tad citiem mājas iemītniekiem būs par karstu, turklāt arī pārmaksāt neviens dzīvokļa saimnieks nevēlas, tad jau labāk paciest aukstumu.

Bet mēs dzīvojam stūra dzīvoklī. Paziņas stāsta, ka pēc likuma tādos dzīvokļos temperatūrai jābūt par diviem grādiem augstākai nekā pārējos. Pat atradu Ministru kabineta noteikumus, kur tas teikts (1998. gada noteikumi Nr. 409), bet uzņēmumā Rīgas siltums atbildēja: „Tādus noteikumus mēs nezinām! Tagad visiem dzīvokļiem ir viens normatīvs – plus 18 grādi!”

Lasīt tālāk...

Kas pārbaudīs skaitītāju?

„Labdien! Aizvadītā gada septembrī, nolasot dzīvokļa elektroenerģijas skaitītāja rādījumu, konstatējām, ka tas ir nesamērīgi liels – aptuveni 185 kilovatstundas mēnesī. Decembrī mēraparāts jau uzrādīja 228 kilovatstundas.
Pēdējā laikā neesam iegādājušies jaunu sadzīves tehniku, kas varētu patērēt tik daudz elektroenerģijas. Kaimiņu skaitītājs no mūsējā atpaliek tikai par piecām kilovatstundām.

Kur es varētu vērsties ar lūgumu veikt elektroenerģijas patēriņa pārbaudi? Savā divistabu dzīvoklī dzīvojam jau sesto gadu. Līdz pērnajam septembrim elektroenerģijas vidējais patēriņš mums nepārsniedza 120 kilovatstundu mēnesī pat tad, kad dzīvoklī veicām remonta darbus. Ar cieņu, Iluta Skaldere-Repse”

Atbild Latvenergo komunikācijas nodaļas pārstāve Ivita Bidere:

Lasīt tālāk...

Aizsalis ūdensvads. Ko darīt?

„Dzīvojam Vecmīlgrāvī mazā mājiņā. Briesmīgā sala laikā palikām bez ūdens. Izsaucām meistaru, viņš apskatīja iekšējās komunikācijas, atkausēja aizsalušās caurules, bet ūdens tā arī neparādījās. Meistars paskaidroja, ka sals ticis klāt uzņēmumam Rīgas ūdens piederošajām komunikācijām. Palūdzām, lai uzņēmums atsūta avārijas brigādi. Gaidām jau piecas dienas!” Ar cieņu, Nadežda

„Dzīvoju vecā daudzdzīvokļu mājā iepretī Gaismas pilij. Sala laikā pazuda ūdens. Namu pārvalde nesteidz sūtīt brigādi cauruļu atkausēšanai. Meistars paskaidroja, ka viņiem esot simt tamlīdzīgu izsaukumu un man vajadzēšot gaidīt. Sakiet, cik ātri pārvaldniekam jānodrošina cauruļu atkausēšana un kam līdz tam jāapgādā māja ar ūdeni?” Aivars

Uz lasītāju jautājumiem atbild SIA Rīgas ūdens pārstāve Signe Dreijere.

Lasīt tālāk...

Kāpēc vajag sekot mājas parādiem?

„Uzklausiet mūsu bēdu stāstu! Līdz šim mūsu māju Sarkandaugavas ielā apsaimniekoja bēdīgi slavenais uzņēmums Māju serviss KSA. Jau pērnruden tika ziņots, ka šis apsaimniekotājs nav pārskaitījis pēc piederības naudu, ko iedzīvotāji bija samaksājuši par Rīgas siltuma pakalpojumiem. 2010. gada novembrī daudzas mājas palika bez siltuma un bija spiestas steidzami meklēt citu apsaimniekotāju.

Mēs alojāmies, uzskatot, ka šīs nepatikšanas mūs neskars. Māju serviss KSA mainīja nosaukumu pret Māju apsaimniekošana un turpināja pārvaldīt un apsaimniekot mūsu piecstāvu namu. Diemžēl šā gada 25. oktobrī siltuma piegādātājs atsūtīja mums paziņojumu, ka pārvaldnieks veselu gadu nav pārskaitījis uzņēmumam Rīgas siltums iedzīvotāju samaksāto naudu. Mums draudēja mājai nepieslēgt apkuri un pat atslēgt ūdeni.

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!