Kādai temperatūrai jābūt dzīvoklī?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 13:33
„Palīdziet tikt skaidrībā par temperatūru dzīvoklī. Dzīvoju īrētā mājoklī, uz kuru pārcēlāmies iepriekšējās apkures sezonas beigās, tāpēc īsti neaptvērām situāciju. Sākoties ziemai, radās problēma – mēs sākām salt. Uzņēmumā Rīgas siltums skaidro, ka paaugstināt radiatoru temperatūru nevar, jo tad citiem mājas iemītniekiem būs par karstu, turklāt arī pārmaksāt neviens dzīvokļa saimnieks nevēlas, tad jau labāk paciest aukstumu.
Bet mēs dzīvojam stūra dzīvoklī. Paziņas stāsta, ka pēc likuma tādos dzīvokļos temperatūrai jābūt par diviem grādiem augstākai nekā pārējos. Pat atradu Ministru kabineta noteikumus, kur tas teikts (1998. gada noteikumi Nr. 409), bet uzņēmumā Rīgas siltums atbildēja: „Tādus noteikumus mēs nezinām! Tagad visiem dzīvokļiem ir viens normatīvs – plus 18 grādi!”
Aizsalis ūdensvads. Ko darīt?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 13:32
„Dzīvojam Vecmīlgrāvī mazā mājiņā. Briesmīgā sala laikā palikām bez ūdens. Izsaucām meistaru, viņš apskatīja iekšējās komunikācijas, atkausēja aizsalušās caurules, bet ūdens tā arī neparādījās. Meistars paskaidroja, ka sals ticis klāt uzņēmumam Rīgas ūdens piederošajām komunikācijām. Palūdzām, lai uzņēmums atsūta avārijas brigādi. Gaidām jau piecas dienas!” Ar cieņu, Nadežda
„Dzīvoju vecā daudzdzīvokļu mājā iepretī Gaismas pilij. Sala laikā pazuda ūdens. Namu pārvalde nesteidz sūtīt brigādi cauruļu atkausēšanai. Meistars paskaidroja, ka viņiem esot simt tamlīdzīgu izsaukumu un man vajadzēšot gaidīt. Sakiet, cik ātri pārvaldniekam jānodrošina cauruļu atkausēšana un kam līdz tam jāapgādā māja ar ūdeni?” Aivars
Uz lasītāju jautājumiem atbild SIA Rīgas ūdens pārstāve Signe Dreijere.
Kāpēc vajag sekot mājas parādiem?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 11:57
„Uzklausiet mūsu bēdu stāstu! Līdz šim mūsu māju Sarkandaugavas ielā apsaimniekoja bēdīgi slavenais uzņēmums Māju serviss KSA. Jau pērnruden tika ziņots, ka šis apsaimniekotājs nav pārskaitījis pēc piederības naudu, ko iedzīvotāji bija samaksājuši par Rīgas siltuma pakalpojumiem. 2010. gada novembrī daudzas mājas palika bez siltuma un bija spiestas steidzami meklēt citu apsaimniekotāju.
Mēs alojāmies, uzskatot, ka šīs nepatikšanas mūs neskars. Māju serviss KSA mainīja nosaukumu pret Māju apsaimniekošana un turpināja pārvaldīt un apsaimniekot mūsu piecstāvu namu. Diemžēl šā gada 25. oktobrī siltuma piegādātājs atsūtīja mums paziņojumu, ka pārvaldnieks veselu gadu nav pārskaitījis uzņēmumam Rīgas siltums iedzīvotāju samaksāto naudu. Mums draudēja mājai nepieslēgt apkuri un pat atslēgt ūdeni.
Suns rej, kaimiņš neguļ
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 13:25
Dzīvot daudzdzīvokļu namā nepavisam nav tas pats, kas dzīvot savrupmājā. Te zem viena jumta mājo simtiem cilvēku. Katram ir savas intereses, un reizēm šīs intereses nonāk konfliktā.
Maksims uz redakciju piezvanīja dienas vidū. Puisim pat balss trīcēja no sašutuma:
– Esmu ļoti mierīgs cilvēks, bet to vairs nav iespējams izturēt!
Izrādās, dzīvi jaunajam cilvēkam bendē kaimiņu suns.
Trokšņainās kaimiņattiecības
Kad tikāmies ar Maksimu, viņš jau bija pavisam mierīgs. Viņš ir inteliģents un veiksmīgs cilvēks. Ja nebūtu minēto nepatikšanu, varētu pat uzskatīt par laimīgu cilvēku.
Negrib pārrēķināt kavējuma naudu
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 11:55
„Vēlos pastāstīt par savu problēmu, jo uzskatu, ka pret mani izturējušies netaisnīgi.
Dzīvoju Rīgā, Melnsila ielā. Ekonomiskā krīze smagi skāra mūsu ģimeni: dēls zaudēja darbu, man samazināja algu. 2009. gada beigās mūsu ienākumi pa abiem bija 205 lati. Septembrī dēls nonāca slimnīcā, kļuva pavisam grūti.
Protams, pamazām iekrājās parāds par dzīvokli. Glāba tikai tas, ka no 2010. gada marta līdz šā gada februārim man bija piešķirts maznodrošinātas personas statuss, tāpēc varēju rēķināties ar dažiem bezmaksas pakalpojumiem un pabalstiem. Martā man pagarināja statusu līdz septembrim (ieskaitot), jo elektroenerģijas un siltuma tarifu pieauguma dēļ mans stāvoklis tikai pasliktinājās.
Kas pārbaudīs skaitītāju?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 12:45
„Labdien! Aizvadītā gada septembrī, nolasot dzīvokļa elektroenerģijas skaitītāja rādījumu, konstatējām, ka tas ir nesamērīgi liels – aptuveni 185 kilovatstundas mēnesī. Decembrī mēraparāts jau uzrādīja 228 kilovatstundas.
Pēdējā laikā neesam iegādājušies jaunu sadzīves tehniku, kas varētu patērēt tik daudz elektroenerģijas. Kaimiņu skaitītājs no mūsējā atpaliek tikai par piecām kilovatstundām.
Kur es varētu vērsties ar lūgumu veikt elektroenerģijas patēriņa pārbaudi? Savā divistabu dzīvoklī dzīvojam jau sesto gadu. Līdz pērnajam septembrim elektroenerģijas vidējais patēriņš mums nepārsniedza 120 kilovatstundu mēnesī pat tad, kad dzīvoklī veicām remonta darbus. Ar cieņu, Iluta Skaldere-Repse”
Atbild Latvenergo komunikācijas nodaļas pārstāve Ivita Bidere:
„Man gribēja izkrāpt dzīvokli!”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 11:53
„Ilgi šaubījos, līdz tomēr nolēmu pastāstīt piedzīvoto. Ceru, ka manas kļūdas un neapdomība noderēs citiem par mācību.
2010. gada oktobrī devos pelnītā atpūtā. Priecājos, cik labi būs nestrādāt, beidzot varēšu sākt rūpēties par savu veselību. Diemžēl drīz apritēs gads, kopš noņemos ar gluži citām problēmām.
Šā gada 21. janvārī pie manis atbrauca dēls kopā ar sociālo darbinieku. „Ludmila, jums pieder divi dzīvokļi,” sacīja viesis, kurš stādījās priekšā kā Romāns. „Vienā dzīvo jūsu dēls, kam iekrājies 2500 latu liels komunālo maksājumu parāds. Sociālais dienests šo parādu norakstīs, bet jums dzīvoklis jānoformē uz dēla vārda. Ņemiet vērā, ka sociālajam dienestam līdzekļi ir stipri apcirpti. Tā kā pagaidām dzīvokļa īpašniece esat jūs, palīdzību nav iespējams piešķirt, jo jūs neesat maznodrošināta! Toties, ja par dzīvokļa īpašnieku kļūs jūsu dēls bezdarbnieks, viņš bez problēmām saņems dzīvokļa pabalstu”.