Jumti prasa rūpes
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Nelaime, ļoti liela nelaime šogad piemeklējusi Rīgas jumtus. Neizturējuši sniegiem bagāto ziemu ar retiem atkušņiem, mūsu jumti sākuši tecēt. Mums saka: nomierinieties, atnāks pavasaris, izžūs gan bēniņi, gan jūsu pabojātie griesti. Droši vien tā arī būs, bet satrauc tas, ka nākamgad plūdi var atkārtoties. „Jumtus vajag kopt,” saka būvkompānijas Wall valdes priekšsēdētājs Valērijs Šakins. „Ja jumtiem pievērš pienācīgu uzmanību, to kalpošanas laiku var pagarināt par desmit gadiem un izvairīties no plūdiem. Diemžēl Rīgā tik daudz jumtu ir pamesti novārtā...”
Kompānija Wall jau ilgus gadus sniedz būvniecības pakalpojumus, bet par pamatnodarbošanos atzīst jumiķa darbus un visu, kas ar tiem saistīts. Pieredze ļauj Valērijam Šakinam autoritatīvi apgalvot, ka no tekošu jumtu radītajām problēmām šogad varēja izvairīties.
Kāpēc mēs baidāmies?
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Rīgas Apsaimniekotāju asociācija sadarbībā ar partneriem – būvniekiem, projektētājiem un juristiem – sākusi semināru sēriju galvaspilsētas iedzīvotājiem. Asociācija piedāvā ne tikai informāciju, bet arī bezmaksas palīdzību māju siltināšanai piešķirto ES līdzekļu apgūšanā.
Cilvēki baidās no renovācijas divu iemeslu dēļ. Pirmais – siltināšana nedos vēlamo finansiālo rezultātu. Otrais – iedzīvotāji uzskata, ka netiks galā ar Eiropas līdzfinansējuma saņemšanai nepieciešamo dokumentu noformēšanu.
Tikšanās laikā Imantā šie jautājumi tika ļoti aktīvi apspriesti. Eiropas tiesiskās izglītības centra pārstāvis Gatis Pūcītis dalījās ar dzīvokļu saimniekiem personiskajā pieredzē:
Renovācijas projekts – vai tas ir vajadzīgs?
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Šajā numurā turpinām rakstu ciklu par daudzdzīvokļu ēku energoefektivitāti. Energoefektivitātes jautājumos konsultē SIA Ēkas siltināšana valdes loceklis, energoauditors Edgars Strauts. www.ekassiltinasana.lv, tālr. 26519885.
Kas ir renovācijas tehniskais projekts?
Parasti daudzdzīvokļu ēku siltumnoturības uzlabošanas pasākumi tiek noformēti, kā ēkas vienkāršotā renovācija. Vienkāršotās renovācijas process tiek sadalīts trīs daļās.
Pārskats iedzīvotājiem – pēc 1. Aprīļa
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Bieži dzirdamas sūdzības: daudzdzīvokļu namu iemītnieki nezina, kur var iegūt informāciju par mājas finansiālo stāvokli. No šā gada 1. aprīļa pārvaldniekiem jāsniedz mums pilnīgs pārskats par darbu iepriekšējā sezonā. Finanšu pārskatu var saņemt katrs ieinteresētais dzīvokļa īpašnieks.
Īpašnieki, pieprasiet informāciju!
– 2008. gadā Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr. 1014. Šis dokuments aizstāv dzīvokļu īpašnieku intereses, – pastāstīja namu pārvaldes Rīgas namu apsaimniekotājs valdes priekšsēdētāja ekonomikas maģistre Taisa Štāle. – Noteikumi paredz, ka visiem apsaimniekošanas uzņēmumiem līdz 1. aprīlim jāsagatavo iedzīvotājiem pārskati par iepriekšējo gadu. Katrai mājai – savs pārskats. Iepazīties ar šo dokumentu dzīvokļu saimnieki varēs jau aprīlī.
Parāds nav brālis, īpaši pavasarim...
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Ja jūs neesat saņēmis no mums zvanu, sms vai e-pastu par kavētu maksājumu, tad… paldies! Diemžēl atsevišķi jūsu kaimiņi, dažādu iemeslu dēļ, maksājumu par komunāliem pakalpojumiem kavē.
Ziemas un apkures sezona šogad ir gara un ar lieliem izdevumiem par komunālajiem maksājumiem. Jāteic, ka arī dzīves apstākļi kopumā mums visiem šogad nav bijuši spīdoši. Taču pēc ziemas nāk atkusnis, pavasaris, ikmēneša maksājumi par dzīvokli samazināsies, līdz ar to būs iespēja nokārtot parādus.
Ūdens vairumā un mazumā
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Rīgas Apsaimniekotāju asociācija pēdējā sēdē sprieda par mūsu komunālajiem parādiem. Rīdziniekiem iekrājies prāvs parāds par siltumu un ūdeni, bet piegādātāju priekšā atbildīgas ir namu pārvaldes. Kāpēc tā? – interesējas pašvaldības un privātie apsaimniekotāji.
Pirms daudziem gadiem ūdens piegādātājs maksāja namu pārvaldēm par maksājumu administrēšanu. Tas bija taisnīgi, jo uzņēmums Rīgas ūdens ūdeni piegādā tikai līdz mājai, tālāk par tā sadali pa dzīvokļiem, skaitītāju rādījumu nolasīšanu un grāmatvedību atbild namu pārvaldes. Patlaban šo darbu tās veic bez maksas.
Pārdaugavai – savs ceļš
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 09 Aprīlis 2012
Rīgas lielākā namu pārvalde Kurzemes namu apsaimniekotājs (KNA) izstrādājusi pati savu attīstības stratēģiju. Pēc uzņēmuma vadītāja Artura Lifšica idejas, KNA jāpaplašina darbības sfēra – jāpelna nauda, lai pēc tam to ieguldītu sociālajos projektos. Kā tas atsauksies uz Pār-daugavas iedzīvotāju dzīvi? Kādus komunālos labumus viņi saņems un cik tas maksās? Kādas idejas vēl virza namu pārvaldnieks, kuru Rīgas domē daudzi uzskata par fantazētāju? Šos jautājumus uzdevām pašam Arturam Lifšicam.
Īsi pirms mūsu tikšanās Kurzemes namu apsaimniekotāja vadība bija nodevusi uzņēmuma attīstības stratēģiju Rīgas izpilddirektora Jura Radzeviča tiesai. Radzevičs visai uzmanīgi seko šīs namu pārvaldes darbam. Piemēram, 19. martā viņš paziņoja, ka nepieciešams pārbaudīt, vai Arturs Lifšics, neizsludinot konkursu, ir likumīgi iegādājies astoņas jaunas ar sniega tīrīšanas iekārtām aprīkotas Ņivas.