„Pārvaldniekiem jāgatavo mēneša pārskati!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Ieva Krumholca, AS Rīgas siltums vecākā juriskonsulte:
– Mūsu uzņēmuma valde izstrādājusi metodiku dzīvokļu īpašnieku informēšanai par mājas siltuma parādiem. Saskaņā ar līgumu pārvaldniekam maksa par patērēto siltumenerģiju jāpārskaita līdz nākamā mēneša 20. datumam. Pieņemsim, ka maksājums nav saņemts. Ja rēķini netiek apmaksāti otru mēnesi, mēs apsaimniekošanas uzņēmumam nosūtām brīdinājumu. Ja maksājums vēl kavējas, informējam iedzīvotājus. Viņiem tas ir svarīgs signāls: laiks rīkoties!
Bet pat brīdinājumi par nesamaksātiem siltuma rēķiniem ne vienmēr palīdz. Daži dzīvokļu saimnieki sāk raustīt pārvaldnieku, prasa pārskatu, un nauda ienāk, bet ir arī tādi, kas par mūsu vēstulēm neliekas ne zinis.
Nelieli plūdi – lieli izdevumi
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
Iedomājieties: jūs esat dzīvokļa īpašnieks, un jums piedāvā, piemēram, jaunu krānu, varbūt sifonu zem izlietnes vai arī cauruli virtuvē, un jums par šo nelielo detaļu jāmaksā 1000 latu. Absurds? Jā, bet tieši tādā situācijā var nonākt dzīvokļa īpašnieks, kas nevilšus applūdinājis savus kaimiņus.
Nodrošinieties ar dokumentiem, tas ir svarīgi!
Dzīvokļu applūdināšanas gadījumu ir tūkstošiem, un katram ir savas nianses. Lūk, viens piemērs:
„2006. gadā es applūdināju savus kaimiņus. Ticiet man, ne jau paviršības vai aizmāršības pēc. Cēlonis bija nekvalitatīvs ūdens skaitītāja savienojums ar cauruli. Aptuveni mēnesi pēc skaitītāja verifikācijas mezgls sāka tecēt. Nedaudz tika apliets apakšējais dzīvoklis.
Pelējums. Rokas nolaižas…
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Mūsu mājā parādījies pelējums, no ārējām sienām tas pakāpeniski pārgājis uz iekšējām un pat uz mēbelēm! Dzīvoklis atrodas daudzdzīvokļu mājā, un es ar šo problēmu esmu saskārusies pirmo reizi deviņu gadu laikā.
Nelielā apsekošanā atklājies, ka mājas paneļu šuves laiž cauri mitrumu. Aprunājos ar pārvaldnieci, viņa paskaidroja, ka par problēmu zina, bet mājas iedzīvotāji atsakoties ņemt kredītu mājas siltināšanai.
Pelējums nu jau iemitinājies lielākajā daļā dzīvokļu. Esmu mazgājusi sienas, aplaistījusi plankumus ar etiķa esenci, žāvējusi ar kvarca lampu, bet pēc pāris nedēļām pelējums atkal parādās.
Māja nodegusi, maksu iekasē
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Pirms diviem gadiem nopirkām divus dzīvokļus Rīgā, Mēness ielā. Pēc pāris mēnešiem māja nodega, mēs pat nebijām paspējuši noslēgt ar namu pārvaldi līgumu. Mums izrakstīja rēķinus, kamēr nepārdevām dzīvokļus nekustamā īpašuma firmai.
Minētajā laikā namu pārvalde mums sarakstījusi lielus rēķinus un vēl ar kavējuma naudu sodījusi. Tagad lieta jau nonākusi līdz tiesas izpildītājam, mums draud ar īpašuma un algas arestu. Vai namu pārvaldei bija tiesības ņemt maksu par nodegušu dzīvokļu apsaimniekošanu, kuros nebija iespējams dzīvot?”
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko:
Ārdurvis par paša naudu
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Man ir 82 gadi, tādā vecumā ir grūti strīdēties ar pārvaldnieku, tāpēc lūdzu jūsu padomu. Pirms dažiem gadiem mūsu mājas iemītnieki pēc pašvaldības namu pārvaldes ieteikuma sāka krāt naudu, lai mājai ieliktu metāla ārdurvis. Taču notika namu pārvalžu apvienošana, un plāns tika aizmirsts. Tad es pati samaksāju 135 latus par jaunām mūsu sekcijas ieejas durvīm. Kaimiņi bija pateicīgi, bet es domāju, ka iztērēto summu drīkstu atskaitīt no dzīvokļa rēķina. Patiesībā taču durvis bija jāieliek pārvaldniekam!
Taču namu pārvalde atzina mani par parādnieci un tagad izraksta rēķinus ar soda procentiem. Es pat būtu ar mieru samaksāt „parādu”, bet kavējuma nauda man šķiet pavisam netaisnīga!
Palīdziet saprast, vai man bija vai nebija taisnība, kad samaksāju par ieejas durvīm. Ko es varu prasīt no pārvaldnieka?”
Ludmila, Āgenskalna iela 22a
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko:
Kāpēc kaimiņš neprasīja piekrišanu?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Mūsu mājā Aptiekas ielā 8 pirmajā stāvā savulaik bija bibliotēka. Pēc pārbūves tur sanāca vairāki dzīvokļi, kur plānojums galīgi nesakrīt ar augšējiem. Zem mūsu dzīvojamām istabām atrodas virtuves un sanitārie mezgli. Uzskatām, ka mūsu dzīves apstākļi ir pasliktinājušies, jo mēs dzirdam tvaiku nosūcēju radīto troksni un izjūtam paaugstinātu mitrumu.
Kā tas iespējams? Savus dzīvokļus esam privatizējuši. Vai tad pirmā stāva saimniekam nevajadzēja pārējos mājas īpašniekus brīdināt par izmaiņām un saņemt viņu piekrišanu?”
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko:
Bet ūdens nemaz nav karsts!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 25 Aprīlis 2013
„Katru mēnesi es maksāju aptuveni piecus latus par karstā ūdens cirkulāciju, bet uzskatu, ka pakalpojums man netiek sniegts, jo ūdens temperatūra nepārsniedz 35 grādus. Lūdzu, lai pārvaldnieks sastāda aktu un izdara pārrēķinu, atmaksājot man naudu par dvieļu žāvētāju. Diemžēl neesmu saņēmis nekādu atbildi.
Man stāsta, ka ūdens esot remdens tāpēc, ka caurules ir sliktā stāvoklī. Esmu gatavs laist meistarus dzīvoklī, lai labo caurules, ka tik ūdens beidzot kļūtu siltāks. Bet pārvaldnieks nez kāpēc ar remontu nesteidzas”.
Romāns, Anniņmuižas bulvāris 28
Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko: