Skaitītājus uzstādīs piespiedu kārtā
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 12 Decembris 2014
Galvaspilsētas namu apsaimniekotājs SIA Rīgas namu pārvaldnieks nolēmis radikāli risināt „neuzskaitītā” ūdens problēmu daudzdzīvokļu mājās. Pašās problemātiskākajās ēkās uzstādīs modernus elektroniskos ūdens patēriņa mērītājus, kuriem rādījumi būs nolasāmi attālināti. Tas tiks darīts piespiedu kārtā. Par to programmā „Doma laukums” pavēstīja uzņēmuma vadītājs Ivo Lecis.
Pēc viņa teiktā, pirmie šādi skaitītāji jau nākamgad tiks uzstādīti mājās, kur kopējā un dzīvokļos uzstādīto individuālo skaitītāju rādījumu starpība pārsniedz 50 procentus.
Gandrīz Ziemassvētku stāsts
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 12 Decembris 2014
„Labdien! Ar satraukumu lasu jūsu materiālus par nelaimē nonākušiem bezpalīdzīgiem veciem cilvēkiem, tāpēc nolēmu arī pati jums uzrakstīt. Vēl nesen mēs dzīvojām Pļavniekos, Ulbrokas ielā, bet vasarā nolēmām pārvest sev tuvāk vecākus, kuri dzīvoja Jelgavā. Iemitinājām viņus savā dzīvoklī, bet paši pārcēlāmies uz Sauriešiem.
Vakar no rīta vecākiem dzīvoklī pazuda elektrība. Latvenergo pārstāvji par parādu atslēdza elektrību kaimiņam un nejauši bija atslēguši arī mums.
Kam palīdzēs samaksāt parādus?
- Detaļas
- Kategorija: Likumi
- Publicēts 12 Decembris 2014
„Atgriezies no ārzemēm, apciemoju draugu. Viņš ir vientuļi dzīvojošs invalīds, un viņam par dzīvokli iekrājies aptuveni 200 eiro liels parāds. Sakiet, lūdzu, vai Rīgas Sociālais dienests var palīdzēt viņam ne tikai ar dzīvokļa pabalstu, bet arī pabalstu parāda samaksāšanai?”
No Rīgas domes noteikumiem Nr. 202 „Par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālajiem pabalstiem Rīgas pilsētas pašvaldībā”:
„53. Sociālajam dienestam ir tiesības lemt par dzīvokļa pabalsta piešķiršanu palielinātā apmērā parāda par īri/apsaimniekošanu un par pakalpojumiem, kuri saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu (turpmāk – dzīvokļa parāds), kas veidojies klientam iepriekš neparedzētu izdevumu dēļ (piemēram, smaga saslimšana, ar to saistītie izdevumi u.c.), pamatsummas nomaksai, ja:
Atkritumu šķirošana sākas... telefonā
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 12 Decembris 2014
Uzņēmums Zaļā josta izstrādājis mobilajiem telefoniem aplikāciju, kas cilvēkiem atgādinās par atkritumu šķirošanas noteikumiem un pat uzrādīs tuvākos šķirošanas laukumus.
Līdz šim Latvijā nekas tamlīdzīgs nav bijis, bet tāda prakse ir pieņemta daudzviet Eiropā. Interesanti, vai šis elektroniskais jaunievedums pamudinās iedzīvotājus šķirot atkritumus? Jauniem cilvēkiem parasti nav laika, bet pensionāri diez vai ieskatīsies mobilajā telefonā, pirms nest laukā atkritumu maisu. Tomēr tas ir vēl viens veids, kā piesaistīt uzmanību problēmai, uzskata uzņēmuma Zaļā josta pārstāve Lāsma Kubliņa.
Iedzīvotāji: „Mēs nevarējām ilgāk ciest!”
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 12 Decembris 2014
Daudzdzīvokļu māju iedzīvotāji zina, cik grūti ir sakrāt naudu remontam. Dažkārt viņi tikai noraugās, kā mājoklis iet bojā, jo nevar sakrāt naudu visvienkāršākajiem darbiem. Bet salaspilieši ir pierādījuši, ka nav nemaz obligāti jānīkuļo: sešu dzīvokļu mājai Miera ielā 21 ir gan logi nomainīti, gan sienas un bēniņi nosiltināti, gan jauns bruģējums pie pamatiem ielikts, gan kosmētiskais remonts vaikts.
Pensionāri nenobijās
Miera ielas 21. nama iedzīvotāji nav nekādi miljonāri. Būtu miljonāri, sen jau būtu izvākušies no vecās mājas un dzīvotu paši savos savrupnamos, viņi smej. Bet pieticīgā iztikšana un ieradums nav ļāvis meklēt citu mājokli. Gadiem viņi ir saluši, jo māja būvēta no silikātķieģeļiem, kas neaiztur siltumu, gadiem ir piecietuši drēgnumu (silikātķieģeļi uzsūc mitrumu), gadiem ir skatījušies uz brūkošajiem skursteņiem uz jumta...
Mājā ir problēmas ar siltumu
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 12 Decembris 2014
Ziemā paši svarīgākie jautājumi dzīvokļu īpašniekiem ir apkure un dzīvokļa rēķini. SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) komunikācijas nodaļas vadītāja Santa Vaļuma nodeva mūsu jautājumus uzņēmuma speciālistiem. Viņi visi kopā skaidro, ko darīt rīdziniekiem – RNP klientiem, ja mājā ir problēmas ar apkuri.
Kā izsaukt komisiju?
– Apkures sezonas laikā mums dzīvoklī ir zema temperatūra. Kam varam sūdzēties?
– Gadījumā, ja dzīvoklī nav pietiekami silti, ar sūdzību iespējams vērsties gan tieši AS Rīgas siltums (ja mājai siltumenerģiju nodrošina pilsētas siltumapgādes uzņēmums), gan pašvaldības SIA Rīgas namu pārvaldnieks un pieteikt dzīvokļa apsekošanu. AS Rīgas siltums klientu apkalpošanas centra tālrunis – 80000090, RNP tālrunis – 8900.
Applūdis dzīvoklis, bet nevaru dabūt aktu
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 12 Decembris 2014
„Man ir noliets dzīvoklis, apdrošināšanas saņemšanai ir nepieciešams namu pārvaldes akts, bet iecirkņa galvenais inženieris jau otro nedēļu nevar to sagatavot, tāpēc es nevaru saņemt naudu un sākt remontu. Vai ir normatīvi, kas reglamentē, cik ātri namu pārvaldei vajadzētu atbildēt uz sūdzībām, piemāram, atsūtīt santehniķi, komisiju, sagatavot aktu u.tml.? Pēdējā laikā pašvaldības namu pārvaldē viss tiek darīts ļoti lēni vai netiek darīts vispār...”