Kas pārbaudīs skaitītāju?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Trešdiena, 18 Aprīlis 2012 12:45
„Labdien! Aizvadītā gada septembrī, nolasot dzīvokļa elektroenerģijas skaitītāja rādījumu, konstatējām, ka tas ir nesamērīgi liels – aptuveni 185 kilovatstundas mēnesī. Decembrī mēraparāts jau uzrādīja 228 kilovatstundas.
Pēdējā laikā neesam iegādājušies jaunu sadzīves tehniku, kas varētu patērēt tik daudz elektroenerģijas. Kaimiņu skaitītājs no mūsējā atpaliek tikai par piecām kilovatstundām.
Kur es varētu vērsties ar lūgumu veikt elektroenerģijas patēriņa pārbaudi? Savā divistabu dzīvoklī dzīvojam jau sesto gadu. Līdz pērnajam septembrim elektroenerģijas vidējais patēriņš mums nepārsniedza 120 kilovatstundu mēnesī pat tad, kad dzīvoklī veicām remonta darbus. Ar cieņu, Iluta Skaldere-Repse”
Atbild Latvenergo komunikācijas nodaļas pārstāve Ivita Bidere:
– Lasītājas jautājumu nodevām uzņēmuma Sadales tīkls speciālistiem, kuri atbild par elektroenerģijas sadali patērētājiem. Viņi paskaidroja, ka gadījumā, ja tiek konstatēts krass un nepamatots patēriņa pieaugums, vispirms vajag dzīvoklī uz brīdi izslēgt visus sadzīves elektroaparātus. Skaitītāja disks pēc inerces griezīsies vēl vienu divas minūtes, tad tam jāapstājas (elektroniskajā skaitītājā jāpavēro speciālo spuldzīšu mirgošana, tai jābeidzas, jo tad, ja visi aparāti izslēgti, spuldzīte deg bez pārtraukuma). Ja tas nenotiek, par bojājumu jāziņo Sadales tīkla klientu servisam pa tālruni 80200404.
Reizēm cilvēki nepareizi nolasa rādījumus un uztraucas par it kā augošo patēriņu. Tāpēc Ivita Bidere iesaka pirms vēršanās avārijas dienestā vēlreiz pārliecināties, vai skaitītāja rādījumi ir precīzi pierakstīti un vai tie tiešām ir nolasīti no pareizā skaitītāja (daudzdzīvokļu mājās izplatīta kļūda ir kaimiņu skaitītāja rādījumu nolasīšana).
Vēl viens profilakses solis – pārbaudīt iepriekšējo mēnešu rēķinus, jo iespējams, ka cilvēks atvaļinājuma vai ārzemju brauciena laikā kādu mēnesi aizmirsis samaksāt par elektrību. Gadās arī, ka Latvenergo klienti kļūdās, ierakstot kvītī aizpagājušā mēneša datus, kā rezultātā patēriņš šķietami ir pieaudzis divkārt!
Ja dokumenti un rēķini ir kārtībā, zvaniet uz numuru 80200404 un izsauciet elektriķi pārbaudīt skaitītāju.