Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Ekonomikas ministrija rosina pagarināt jaunākās paaudzes ūdens skaitītāju pārbaudes periodu

Ekonomikas ministrija (EM) rosina pagarināt jaunākās paaudzes ūdens skaitītāju pārbaudes periodu, aģentūru LETA informēja ministrijā.

Lasīt tālāk...

Jelgavā tagad vieglāk pieslēgties kanalizācijai

Februāra sākumā Jelgavas dome apstiprinājusi saistošos noteikumus „Par Jelgavas pilsētas pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu dzīvojamo māju pieslēgšanai centralizētajai kanalizācijas sistēmai”, paredzot atvieglotus nosacījumus līdzfinansējuma kanalizācijas pieslēguma izbūvei saņemšanai.

Iepriekš privātmājas īpašniekam, kurš kanalizācijas pieslēgumu izbūvēja pats, finansējums tika piešķirts materiālu iegādei, tāpēc vajadzēja iesniegt apliecinošus dokumentus jeb pirkuma čekus, ka līdzekļi izlietoti tieši šim mērķim, lai varētu saņemt pašvaldības līdzfinansējumu. Lai šo sistēmu padarītu vienkāršāku, pagājušajā gadā veicot tirgus izpēti, noteiktas vidējās izmaksas par viena metra izbūvi. Tas nozīmē, ka mājas īpašniekam vairs nevajadzēs iesniegt pirkumu čekus.

Lasīt tālāk...

Samazinām apkures rēķinus!

Ar auksta laika iestāšanos iedzīvotāji rēķinus par apkuri allaž gaida ar bažām. Mūžīgais jautājums – vai ir iespēja samazināt maksu par siltumu bez lieliem kapitālieguldījumiem mājā? Šādu jautājumu uzdevām mūsu izvēlētajiem ekspertiem – RTU Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas institūta direktoram Egīlam Dzelzītim un AS Rīgas siltums valdes loceklim Uģim Osim.

■ Kā pareizi vēdināt dzīvokli?

■ Vai pakešu logi palīdz vai kaitē?

■ Kāpēc jauni radiatori nesilda?

■ Vai pietiek ar jumta siltināšanu?

■ Cik lielu ekonomiju dod alokatori?

Lasīt tālāk...

Ir šaubas par liftu drošumu

Saistībā ar pēdējos gados notikušajām smagajām liftu avārijām Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir veicis plānveida pārbaudes lietošanā esošajiem liftiem.

Pārbaudēs konstatēts, ka 68% no liftiem neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, bet 43% var radīt risku cilvēka veselībai un dzīvībai. Galvenās problēmas saistītas ar savu laiku nokalpojušajiem liftiem un jauno liftu neatbilstību ES prasībām.

Lasīt tālāk...

Trīs jautājumi par apkuri

Vai ir iespējams saņemt pārrēķinu par nesaņemto siltumu?

Mēneša laikā „Darīsim Kopā!” redakcija saņēma daudz jautājumu par siltumapgādi Rīgā. Mēs izvēlējāmies trīs raksturīgākās vēstules un pārsūtījām tās Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta speciālistiem. Atbildes rīdziniekiem sniedz Apsaimniekošanas pārvaldes priekšniece Ingrīda Mutjanko.

Lasīt tālāk...

Ūdens zudumi tiek kontrolēti!

„Pārvaldnieks maina ūdens patēriņa skaitītājus uz mūsu rēķina! Vai tas ir pareizi?” jautā jūrmalnieki

Simtiem tūkstoši dzīvokļu īpašnieku visā Latvijā katru mēnesi apmaksā tā saukto ūdens korekciju. Pēc būtības tas ir kaut kur mājā pazudis ūdens, kurš nekad nav iztecējis pa lietotāju krāniem. Protams, ka maksāt par nebijušu pakalpojumu ir sāpīgi,  tikai jebkurš no variantiem, kā atrisināt šo problēmu, maksā vēl dārgāk.

Lasīt tālāk...

10 naivi jautājumi par siltumu

Kad pieslēgs apkuri?

– Daudzi Rīgas iedzīvotāji kļūdaini gaida apkures pieslēgšanu masveidā, kad diennakts vidējā ārgaisa temperatūra trīs dienas būs noturējusies +8 grādu atzīmē. Diemžēl šī likuma norma nedarbojas jau ļoti sen. Māju apkuri nesāk un nebeidz AS Rīgas siltums. Tas notiek pēc mājas kopīpašnieku lēmuma, ko viņi pieņēmuši ar vairākuma balsojumu. Par lēmumu iedzīvotāji informē mājas pilnvaroto personu, ja tāda ir, vai arī pārvaldnieku, kurš ar lūgumu par apkures pieslēgšanu (vai atslēgšanu) vēršas AS Rīgas siltums.

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!