Kā sniegs uz galvas
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 12 Janvāris 2023 18:54

Mājas Rīgā, Ūnijas ielā 64, iedzīvotājus regulāri applūdina ūdens no tekošā jumta: kā panākt remontu un saņemt apdrošināšanas atlīdzību?
Kā rīkoties, ja dzīvoklis regulāri tiek applūdināts tekošā jumta dēļ? Mūsu lasītājas Valentīnas pieredze no mājas Ūnijas ielā 64 liecina, ka „slīcēju glābšana ir pašu slīcēju rokās...”.
Glābiet mūsu mājas kaķus!
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 12 Janvāris 2023 18:50

Vai mājas apsaimniekotājam ir tiesības aiznaglot vienīgo pagraba logu?
Rīdzinieks Anatolijs stāsta, ka pie mājas Rīgā, Mazā Krūmu ielā 9, dzīvo vairāki bezsaimnieka kaķi. Ņemot vērā dažu mājas iedzīvotāju lūgumu, decembrī apsaimniekošanas uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks strādnieks aiznaglojis pagraba logu. „Vai mājas apsaimniekotājam ir tiesības atņemt kaķiem iespēju izdzīvot ziemā?” jautā Anatolijs.
„Kā esmu kļuvis parādnieks...”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 10 Novembris 2022 15:56

„Nespēju saprast, kas notiek ar rēķiniem par patērēto gāzi,” stāsta rīdzinieks Nikolajs. „Gandrīz gadu nedzīvoju Rīgā, visus rēķinus par dzīvokli apmaksāju internetā, par gāzes rēķiniem pat nedomāju: dzīvoklis bija tukšs, gāzi neviens netērēja. Tagad, atbraucis mājās, ieraugu, ka ar nulles patēriņu uzņēmums Latvijas Gāze mani ir pataisījis par parādnieku aptuveni 37 eiro apmērā. Kas notiek?”
Uzņēmumā Latvijas Gāze mums paskaidroja, ka maksa par gāzes patēriņu sastāv no vairākām komponentēm, no kurām viena ir fiksētā maksa par gāzes sadali. Mājsaimniecībām, kuras gāzi izmanto tikai ēdiena gatavošanai (lieto tikai gāzes plīti), šī maksa patlaban ir 2,70 eiro mēnesī (bez PVN).
Nenovietojiet šeit savu mašīnu!
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 12 Janvāris 2023 18:40

Rīdzinieki draud viens otram tikai tādēļ, ka pagalmos trūkst autostāvvietu
Rīdziniekiem situācija, kad izteikti trūkst bezmaksas stāvvietu pagalmos, par labu nenāk. Vieni šo situāciju risina civilizēti, nokārtojot atļaujas uzstādīt aizliedzošās zīmes ar papildinformāciju „Tikai ar X atļaujām” (atļaujas izsniedzējs var būt mājas pārvaldnieks vai pati māja). Diemžēl tikpat daudz pilsētnieku ar likumu nedraudzējas. Vispirms kaimiņi zem mašīnas vējstikla atrod anonīmas vēstules ar draudiem, taču, ja auto īpašnieks turpina novietot savu transportlīdzekli vietā, kur viņam ērti un to neaizliedz noteikumi, draudi materializējas darbos, daždien – krimināla rakstura.
„Vēlos savu naudu atpakaļ!”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 10 Novembris 2022 15:41

„Manā dzīvoklī ir auksts, tikai +14 grādi. Vēlos izsaukt meistarus, lai viņi izmērītu temperatūru un noformētu aktu. Vai es, pamatojoties uz konstatēto aktā, varētu pieprasīt pārrēķinu par apkuri? Kāpēc man, sēžot aukstumā, jāmaksā par apkuri tikpat daudz, cik kaimiņiem, kuriem dzīvokļos ir silti? Lāsma.”
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāvis Krists Leiškalns:
„Pašreizējie rēķini ir biedējoši!”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Piektdiena, 16 Decembris 2022 21:45

Vai apsaimniekotājs var piesavināties dotācijas, ko valsts iedzīvotājiem piešķīrusi apkures apmaksai? Problēmu izmeklējam kopā ar Ekonomikas ministrijas ekspertiem
„Saņēmu milzīgu apsaimniekotāja rēķinu par 2022. gada novembri. Par trīs istabu dzīvokli ar platību 61 kvadrātmetrs jāmaksā gandrīz 400 eiro, un tas ir baisi. Dzirdēju, ka valsts piešķīrusi lielus līdzekļus, lai palīdzētu iedzīvotājiem norēķināties par siltumenerģiju. Mana māsa dzīvo mājā, ko apsaimnieko kooperatīvs, un ir saņēmusi rēķinu, kurā norādīts mājas siltumenerģijas patēriņš un atsevišķi summa apmaksai, ar norādītu valsts subsīdijas apmēru. Mūsu rēķinos šāda atšifrējuma nav! Varbūt mūsu apsaimniekotājs vienkārši piesavinājies valsts līdzekļus? Mārīte Rīgā.”
Kuram ir pienākums lauzt sienu?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Ceturtdiena, 10 Novembris 2022 15:28

„Mūsu dzīvoklī notika karstā ūdens stāvvada avārija – sākās noplūde,” stāsta Sigita. „Pēc izsaukuma ieradās uzņēmuma Siltumserviss Rīga avārijas brigāde. Meistari pieprasīja mums pilnībā demontēt duškabīni un noņemt fl īzes, lai atrastu caurules plīsumu. Mēs izpildījām šo prasību jau nākamajā dienā, lai ātrāk nodrošinātu remontu, un paziņojām to meistaram, bet viņš ieradās mainīt stāvvadu tikai ceturtajā dienā.
Es biju aizkaitināta, jo visas šīs četras dienas mēs pavadījām pie izjauktas komunikāciju šahtas, bez duškabīnes un iespējas nomazgāties. Kad meistars tomēr ieradās, viņš bija iereibis, necenzēti lamājās un nenovilka ielas apavus. Es mājās biju viena pati, un man nepavisam nebija patīkami. Vai šī kavēšanās ar remontdarbiem un meistara uzvedība uzskatāma par normālu?”