Konkurss beidzies
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 17 Oktobris 2012
Rīgas domes Mājokļu un vides departaments tuvākajās dienās publiskos konkursa rezultātus par tiesībām pildīt norīkotā pārvaldnieka pienākumus.
– Rodas aizvien vairāk māju, kuru iemītnieki nav apmierināti ar pašreizējo pārvaldītāju darbu un lūdz Rīgas domi iecelt norīkoto pārvaldnieku, – pastāstīja departamenta direktora vietniece Inga Ivanova. – Vairākumā gadījumu mūsu komisija konstatē, ka iedzīvotāji paši var tikt galā ar problēmu, bet namu pārvaldes pēc Rīgas domes speciālistu apmeklējuma saņemas un izlabo pieļautās kļūdas. Tomēr Rīgā šobrīd ir viena māja, kurai nepieciešams pašvaldības iecelts norīkotais pārvaldnieks. Šīs daudzdzīvokļu mājas iemītnieki nespēj savstarpēji vienoties pat par pašiem neatliekamākajiem darbiem.
„Trokšņainās” klavieres – stāsta turpinājums
- Detaļas
- Kategorija: Ziņas
- Publicēts 17 Oktobris 2012
Pagājušajā mēnesī rīdzinieki rosīgi apsprieda nepieredzētu gadījumu: pašvaldības policija bija uzlikusi naudas sodu topošam pianistam, kura klavierspēle traucēja kaimiņiem. Jaunajam mūziķim par pārkāpumu vajadzēja samaksāt 101 latu, jo sūdzība tika saņemta atkārtoti. Oktobrī lieta nonākusi līdz tiesai.
Jautājums izraisīja diskusiju pat Rīgas domes Drošības komitejā. Vai drīkst spēlēt mūzikas instrumentus dzīvoklī, vai arī tas vienmēr kādam traucēs, tātad ir sodāms pārkāpums?
Kā veikt aptauju?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 17 Oktobris 2012
„Mūsu mājas remonta fondā uzkrāti aptuveni 4000 latu. Aktīvākie iedzīvotāji uzskata, ka par šo naudu jānomaina logi un jāieliek jaunas ārdurvis. Esam dzirdējuši, ka vispirms jāsarīko kopsapulce, lai dzīvokļu īpašnieki ar balsu vairākumu izlemtu, vai piešķirt naudu remontam. Diemžēl mūsu mājas iemītniekiem ir ļoti grūti sapulcēties. Vai ir cita kārtība, kā pieņemt lēmumus?” Anna
Jā, šādu kārtību nosaka Dzīvokļa īpašuma likums. Likuma 18. pantā teikts:
„...(2) Dzīvokļu īpašnieku kopība par savā kompetencē esošajiem jautājumiem lēmumus var pieņemt šādā veidā:
1) dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē;
2) nesasaucot dzīvokļu īpašnieku kopsapulci – aptaujas veidā;
3) citādi savstarpēji vienojoties.
Mērs prasa lētāku siltumu
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 17 Oktobris 2012
Pagājušajā nedēļā Rīgas mērs Nils Ušakovs aicināja Saeimu, izskatot 2013. gada budžetu, paredzēt pazeminātu PVN likmi apkurei. Rīgas domes vadība uzskata, ka AS Rīgas siltums (tāpat arī citu siltumenerģijas ražošanas uzņēmumu) pakalpojumiem PVN likme jāsamazina līdz 5% pašreizējo 12% vietā.
Septembra beigās līdzīgu viedokli pauda Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas priekšsēdētājs Vjačeslavs Stepaņenko. Viņš pat ierosināja siltumenerģijai piemērot PVN nulles likmi: „Tas pavērtu iespēju iedzīvotāju izdevumus par apkuri uzreiz samazināt par 12%. Mums nav neviena cita instrumenta, kas varētu tā atvieglot komunālo rēķinu samaksu!”
Diemžēl pēc vienošanās ar ES mūsu valstij nav tiesību atcelt PVN siltumenerģijai, toties ir visas tiesības piemērot pazeminātu nodokļa likmi. Uz to arī savā aicinājumā uzstāj Nils Ušakovs.
Maksai par liftu jābūt taisnīgai
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 17 Oktobris 2012
Iedzīvotājiem jau trešo gadu neliek mieru jautājums par liftu lietošanas maksas sadali. Atgādināsim, ka 2008. gadā pēc Ministru kabineta noteikumu Nr. 1014 pieņemšanas maksu par lifta lietošanu sāka aprēķināt visiem dzīvokļu īpašniekiem, tostarp pirmajā stāvā mājojošajiem. Rīgas domes Mājokļu un vides departaments beidzot izpētījis problēmu un atzinis, ka tas nav taisnīgi.
Nesaprātīgie noteikumi
Rīdzinieki divus gadus ir pārplūdinājuši domi ar vēstulēm, prasot paskaidrot, kāpēc daudzi iedzīvotāji saņem rēķinus par pakalpojumu, kuru tīri fiziski nevar izmantot. Daudzās mājās pirmās lifta durvis atrodas otrajā vai pat trešajā stāvā. Kā pavēlēsiet vizināties cilvēkiem, kuri dzīvo zemāk? Atbilde ir atsauce uz MK noteikumiem Nr. 1014. Normatīvajā aktā tā ierakstīts, pilsēta neko lietas labā nevar darīt, Jāmaksā...
Sūdzība
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 17 Oktobris 2012
„Dzīvojam Rīgā, Valdeķu ielā 54/4, un vēlamies noskaidrot, kāds pamatojums ir mums atsūtītajam gada pārrēķinam par atkritumu izvešanu. Septembra rēķinos ieraudzījām papildu maksu par atkritumu izvešanu – vidēji 10 latu katram dzīvoklim. Mūsu meistare namu pārvaldē paziņoja: „Mums ir tiesības veikt pārrēķinu par... pēdējiem 10 gadiem!” Bet iemeslu, kāpēc veikts pārrēķins, tā arī nepaskaidroja.
Esam noraizējušies: ja nu nākamajā mēnesī piepeši saņemam kvītis ar pārrēķinu par iepriekšējiem gadiem?”
Atbild Rīgas domes preses dienesta vadītāja Anna Kononova:
– Mums izdevās noskaidrot pārrēķina iemeslu. Izrādās, mājas iemītnieki par atkritumu izvešanu visu laiku maksājuši fiksētu cenu – 0,78 latus par vienu cilvēku. Taču SIA L&T, ar kuru RNP ir noslēgts līgums par atkritumu izvešanu, namu pārvaldei izraksta rēķinus par faktiski izvesto atkritumu apjomu.
Piecdesmit pakalpojumu vienā iepakojumā
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts 17 Oktobris 2012
Rīgā, Brīvības ielā 49/53 durvis vēris Rīgas pašvaldības klientu apkalpošanas centrs. Tagad vienuviet un vienlaikus iespējams nodot skaitītāju rādījumus, iesniegt sūdzību par pārvaldnieku, noskaidrot, kad jūsu mājai pieslēgs apkuri.
Rīgas domes klientu centri ik gadus apkalpo aptuveni 70 tūkstošus iedzīvotāju. Nelaime tikai tā, ka līdz šim dažādu pašvaldības uzņēmumu centri bija izmētāti pa visu pilsētu. Tagad Brīvības ielā 49/53 zem viena jumta darbu sākuši SIA Rīgas namu pārvaldnieks, SIA Rīgas ūdens un AS Rīgas siltums speciālisti. Atradusies vieta arī transporta uzņēmuma SIA Rīgas satiksme pārstāvjiem.
Turpmāk daudzus jautājumus būs iespējams atrisināt bez garas staigāšanas pa kabinetiem, jo visu minēto uzņēmumu speciālisti sēdēs plecs pie pleca, varēs cits no cita iegūt vajadzīgo informāciju un bez liekas kavēšanās pieņemt kopīgu lēmumu.