Kas? Kad? Kāpēc?
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 22 Februāris 2013
■ Kas ir alokators?
Siltumenerģijas patēriņa noteicējs alokators ir ierīce, ar kuras palīdzību var sadalīt dzīvojamā mājā patērēto siltuma daudzumu starp dzīvokļa īpašumiem. Alokatorus uzstāda katram sildķermenim.
■ Vai var alokatorus izmantot dzīvojamā mājā, ja dažu dzīvokļu īpašnieki atteikušies tos uzstādīt?
Jā, var. Dzīvokļiem, kuros alokatori nav uzstādīti, maksu par siltumu aprēķina pēc maksimālā fiksētā siltumenerģijas patēriņa dzīvokļos, kur tie uzstādīti.
Mīti un patiesība par renovāciju
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 22 Februāris 2013
Jelgava ir pilsēta, kurā lielu vērību pievērš ēku renovācijai. Mājokļu siltināšana te sākta jau sen, labu laiku pirms valsts programmas starta. Pirmie skolotāji un palīgi Jelgavas nekustamā īpašuma pārvaldei (JNĪP) bija praktiķi no Vācijas. Pēc pilotprojektu realizācijas pārvaldnieks konstatēja, ka renovācija nodrošina ne tikai ietaupījumu cilvēkiem, bet arī nenovērtējumu labumu pašām mājām.
Pirmā pieredze – no Vācijas
Jelgavnieki zina, ka JNĪP ne tikai pārvalda un apsaimnieko mājas, bet arī organizē ēku renovāciju. Viss sākās 2008. gadā, kad uzņēmums sadarbībā ar Vācijas attīstības banku un Austrumeiropas iniciatīvas fondu nosiltināja pirmās divas mājas (4. līnijā 1 un Kr. Helmaņa ielā 3).
Kā uzlabot ūdens kvalitāti?
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts 22 Februāris 2013
Lai ūdens caurulēs mazinātu kaļķa un sāļu daudzumu, kas veicina to „aizaugšanu”, SIA Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde (JNĪP) piedāvā daudzdzīvokļu mājās uz ūdens ievada uzstādīt īpašu elektromagnētisku iekārtu. Tās darbības rezultātā katlakmens tiek sašķelts, būtiski uzlabojot gan ūdens spiedienu ēkā, gan tā kvalitāti.
Mūsu mājā šī atkaļķošanas ierīce uzstādīta tikai pirms dažiem mēnešiem, bet jau tagad droši varu sacīt, ka situācija ar ūdensapgādi kļuvusi ievērojami labāka, arī pats ūdens ir kvalitatīvāks,” saka mājas Zemgales prospektā 2 dzīvokļu īpašnieku pilnvarotā persona Aļona Fadejeva.
Jaunas iespējas parādu atgūšanā
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 22 Februāris 2013
Nemaksātāju problēma dara raizes daudzu Jelgavas māju iemītniekiem. Kādas jaunas parādu piedzīšanas metodes liek lietā JNĪP? Cik sekmīgs ir šis darbs? Uz šiem jautājumiem atbild uzņēmuma juridiskās nodaļas vadītāja Jana Antsone.
– Juridiskajā daļā ik dienu noris darbs gan ar parādniekiem, kas vēlas sakārtot savas finanšu saistības un nomaksāt parādu, gan ar tiem dzīvokļu īpašniekiem, kuri kaimiņu parāda dēļ nevar pilnvērtīgi apsaimniekot savu īpašumu.
– Kā JNĪP strādā ar nemaksātājiem?
JNĪP ir pieejama internetā
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 22 Februāris 2013
Alvis Stražinskis, JNĪP IT & analīzes nodaļas vadītājs
SIA Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde lielu vērību pievērš uzņēmuma mājas lapas (www.nip.lv) uzturēšanai un informācijas papildināšanai tajā, kā arī savai Iedzīvotāju saziņas un datu apmaiņas informatīvajai sistēmai (ISDAIS) sadaļā „e-lietas”.
Tie ir uzticami palīgi saskarsmē ar klientiem. Informatīvā sistēma ir pārvaldnieka un iedzīvotāju virtuālas tikšanās vieta. Te var nodot skaitītāju rādījumus, saņemt un apmaksāt ikmēneša rēķinus, uzzināt visu par mājas stāvokli. Īpaši svarīgi tas ir cilvēkiem, kas izīrē dzīvokli vai ir devušies darbā uz ārzemēm, jo tādējādi viņi var sekot rēķinu samaksai un iegūt informāciju par mājā notiekošo.
Kas notiek ar liftiem?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 22 Februāris 2013
Viktors Ivanovs, JNĪP inženieris elektriķis
2012. gadā īpaši aktuāls bija jautājums par dzīvojamo māju liftu ekspluatāciju. Dzīvojamās mājas, ko pārvalda SIA Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde, kopā ir 68 lifti. Lielākā daļa no tiem ir ražoti Baltkrievijā vēl padomju laikos. Jelgavā pirmos liftus uzstādīja 1972. gadā, t.i. pirms 40 gadiem, bet lifta resurss ir 25 gadi.
Praktiski visi lifti ir izsmēluši savu resursu un turpina funkcionēt, pateicoties izgatavotāja paredzētajai rezervei un apkalpojošo organizāciju veiktajam darbam. Šobrīd vēl izdodas „atdzīvināt” liftu, paildzināt tā ekspluatācijas laiku uz dažiem gadiem, nomainot galvenās detaļas.
Parādus nevienam neatlaidīs
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts 22 Februāris 2013
Pagājušajā nedēļā Rīgas pašvaldības uzņēmuma SIA Rīgas namu pārvalde (RNP) vadība sniedza Rīgas domes Mājokļu un vides komitejai sīku pārskatu par darbu ar parādniekiem. Galvaspilsētas lielākais namu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzņēmums iesniedz jaunas prasības tiesā un cer, ka daļa nemaksātāju ziemas rēķinus samaksās vasarā.
– 2012. gadā, tāpat kā gadu iepriekš, rīdzinieki akurāti norēķinājās par 90 procentiem saņemto pakalpojumu, – deputātiem pavēstīja SIA Rīgas namu pārvaldnieks vadītājs Ervins Straupe. – Turklāt maksājumu disciplīna uzlabojās aprīlī, kad mēs nosūtījām vairāk nekā 21 tūkstoti brīdinājumu.