Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Kas jāzina par savu māju?

Nav nekā stabilāka par nekustamo īpašumu, tāpat kā nav nekā mainīgāka un sarežģītāka par tā pārvaldīšanu

Uzņēmumā Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde ir izveidota, iespējams, viena no vispilnīgākajām elektroniskajām klientu informēšanas sistēmām Latvijā. Katrs dzīvokļa īpašnieks, piereģistrējies uzņēmuma mājaslapā www.nip.lv sadaļā E-Lietas/ Dzīvokļu īpašniekiem, var iegūt svarīgākos datus par savu māju. Kas ir mainījies uzņēmuma informācijas sistēmā, stāsta IT & analīzes nodaļas vadītājs Alvis Stražinskis.

Lielo pārmaiņu gads

– Lielākās izmaiņas, ko pagājušajā gadā nevarēja nepamanīt dzīvokļu īpašnieki, izraisīja grozījumi Ministru kabineta noteikumos, paredzot pilna 21% pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu pārvaldīšanas maksai. Māju pārvaldīšanas uzņēmumi varēja rīkoties vienkārši – no 2016. gada 1. jūlija visos rēķinos pārvaldīšanas maksai mehāniski pievienot 21%. Jāteic, mūsu uzņēmums negāja šo vieglāko ceļu. Mēs izvērtējām katras mājas finanšu rādītājus un bilanci, un šie objektīvie kritēriji daudzu māju dzīvokļu īpašniekiem ļāva rēķinā samazināt pārvaldīšanas maksas pamatsummu. Šī darba rezultātā daudziem mūsu uzņēmuma klientiem kopējais pārvaldīšanas maksas pieaugums, salīdzinot ar periodu pirms nodokļa piemērošanas, bija mazāks nekā 21%.

Ko iedzīvotāji ieraudzīs gada atskaitēs?

– Pēc pievienotās vērtības nodokļa ieviešanas pārvaldīšanas pakalpojumam arī ikgadējās ieņēmumu–izdevumu atskaites kļūs sarežģītākas. Pie iepriekšējās atskaišu formas dzīvokļu īpašnieki gadu gaitā bija pieraduši, un jautājumu par tām tikpat kā vairs nebija. Jaunās māju finanšu atskaites dzīvokļu īpašniekiem būs pieejamas no februāra vidus – nāksies to formu apgūt, kaut arī paši finansisti pievienotās vērtības nodokli uzskata par vienu no visgrūtāk aprēķināmajiem nodokļiem.

Gribam pievērst klientu uzmanību tam, ka PVN likme tika piemērota kopš 2016. gada jūlija, tāpēc PVN un pamatsummas attiecība atskaitēs par 2016. gadu nebūs 21%. Jāatceras, ka nesamaksājot visu rēķinu pilnībā, dzīvokļu īpašnieki nesamaksā arī pārvaldīšanas pakalpojuma pievienotās vērtības nodokli, bet, aprēķinot maksu, uzņēmums to jau ir pārskaitījis budžetā. Jautājums – kas segs starpību?

Informatīvajā sistēmā – tikai caur banku!

– Sagaidāms, ka 2017. gadā uzraugošās iestādes lielāku uzmanību pievērsīs personas datu aizsardzībai un to apstrādes uzraudzībai. Tā kā valsts līmenī ir noteiktas stingrākas prasības personas datu apstrādei un aizsardzībai, esam uzlabojuši Informatīvās sistēmas drošību, ieviešot stingrākas prasības arī sistēmas lietotāja identifikācijai. Vairākas sistēmas sadaļas ir caurskatāmas tikai pēc lietotāja papildu identifikācijas, izmantojot internetbankas autentifikācijas sistēmu. Jāatzīst, ka saņemam klientu kritiku par to, ka identifikācijas iespējas varētu būt plašākas. Strādājam, lai sadarbības partneru – banku – sarakstu paplašinātu. Piemēram, Privatbank pakalpojumi būs pieejami pavisam drīz, bet citas bankas pagaidām vēl nav devušas piekrišanu šādai sadarbības formai. Patlaban esam noslēguši līgumu par sistēmas lietotāju autentifikāciju ar tām bankām, kuras mūsu sadarbības piedāvājumam ir piekritušas. Papildus tam plānojam ieviest identifikāciju, izmantojot arī ID kartes.

Personas dati ir drošībā

– No vienas puses, mēs strādājam, lai paaugstinātu personas datu apstrādes kvalitāti, no otras puses, cenšamies mūsu pakalpojumu klāstu palielināt un padarīt pieejamu iespējami plašākam klientu lokam. Ceram, ka vistuvākajā nākotnē saviem klientiem varēsim piedāvāt pietiekami plašas identifikācijas iespējas. Gribu atkārtot jau iepriekš teikto: klientiem nevajag bažīties par savu datu drošību, izmantojot rēķinu apmaksas vai lietotāju autentifikācijas pakalpojumus mūsu Informatīvajā sistēmā. Lietotāja un bankas dati tiek apstrādāti atbilstošās bankas sistēmā, kas mums paziņo tikai apmaksas vai autentifikācijas rezultātu.

Lēmumu varēs pieņemt pie kafijas tases

– Pastiprinātiem drošības pasākumiem Informatīvās sistēmas lietotāju identificēšanai nākotnē būs liela nozīme. Tie ļaus mājas dzīvokļu īpašniekiem pieņemt lēmumus aptaujas veidā attālināti. Bieži svarīgu lēmumu pieņemšanai pietrūkst vajadzīgā balsu skaita – dzīvokļu īpašniekus sastapt vai saaicināt vienkopus ir grūti dažādu iemeslu dēļ: darbs citā pilsētā, slimība, komandējums, darbs vakaros vai vienkārši nevēlēšanās iet uz sapulci. Iespēja izteikt viedokli elektroniski ļaus lēmumu izvērtēt un paziņot, kaut vai pie kafijas tases sēžot.

Kontaktpersona dzīvokļu īpašnieku ērtībām

– 2016. gada nogalē darbu sāka jauna Informatīvās sistēmas sadaļa māju kontaktpersonām. Arī šai sadaļai piekļuve tiek nodrošināta pēc lietotāja papildu identifikācijas. Sadaļā piedāvātā informācija ir sakārtota māju kontaktpersonu vajadzībām, nodrošinot īpašu informācijas grupēšanu un paplašinātu klāstu. Šajā sadaļā pārvaldniekam uzdotos jautājumus vai ieteikumus nākotnē plānojam vērtēt nevis kā viena dzīvokļa īpašnieka viedokli, bet gan kā mājas kontaktpersonas (tātad – visas mājas dzīvokļu īpašnieku) viedokli, protams, līgumā paredzētās kontaktpersonas kompetences robežās. Stingrāka kontaktpersonas identifikācija jau šajā gadā ļaus piedāvāt jaunu Informatīvās sistēmas pakalpojumu – remontdarbu tāmju attālinātu parakstīšanu. Tas māju kontaktpersonām sniegs papildu ērtības un ekonomēs laiku.

Kam nepieciešams dūmu detektors?

– Šajā gadā centīsimies pastiprinātu uzmanību pievērst civilās aizsardzības jautājumiem. Ne tādēļ, ka tos vairāk apspriež ārēju faktoru ietekmē, bet gan tādēļ, ka atsevišķi jautājumi tiek risināti valdības līmenī, piemēram, no 2020. gada dūmu detektori būs obligāti visos dzīvokļos. Iespējams, varēsim jelgavniekiem piedāvāt kādu jaunu un noderīgu risinājumu, bet par to vēl pāragri runāt.

Samaksā par dzīvokli, pie viena – nopērc biļeti!

– Iepriekšējā gada nogalē sākām veiksmīgu sadarbību ar uzņēmumu Jelgavas autobusu parks. Kopš 2016. gada oktobra mūsu norēķinu punktos ir iespējams iegādāties kartes braukšanai Jelgavas pilsētas autobusos un šīs kartes arī papildināt. Pateicoties veiksmīgam norēķinu punktu izvietojumam pilsētā, pagarinātajam darba laikam un daudzu gadu darba pieredzei, kopējo pakalpojumu ar SIA Jelgavas autobusu parks izdevās ieviest ātri un veiksmīgi. Jāatzīst, ka sākumā izjutām šaubas par to, vai pakalpojums gūs atzinību. Prakse pierādīja pretējo, un tagad mums ir par vienu labu sadarbības partneri vairāk.

Kādu atzīmi liksiet pārvaldniekam?

– Viens no jaunumiem Informatīvajā sistēmā ir iespēja novērtēt uzņēmuma darbu. Reģistrētajiem Informatīvās sistēmas lietotājiem jebkurā brīdī tiek dota iespēja pārvaldnieka darbu novērtēt ar atzīmi “labi”, “vidēji” vai “slikti”. Vērtējumam “slikti” ir paredzēti vairāki apakšvērtējumi, lai norādītu jomas, kurās uzņēmumam, pēc klientu domām, būtu pievēršama lielāka uzmanība. Negatīvos vērtējumus mēs analizēsim un nākotnē noteikti centīsimies novērst.

Noslēgumā jāpiebilst, ka mūsu Informatīvajā sistēmā ir reģistrējušies jau 8100 dzīvokļu īpašnieku, kas ir vairāk nekā puse no kopskaita. Pateicamies par ieinteresētību un atbalstu.

Numuru arhīvs: spied un lasi!