Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Aicinām aktīvāk apmeklēt dzīvokļu īpašnieku kopsapulces!

Sākot ar šī gada 28. februāri, apsaimniekošanas uzņēmums Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde (JNĪP) savus klientus iepazīstinās ar finanšu atskaitēm par pagājušo gadu un nākotnē paredzēto remontdarbu plānu. Dzīvokļu īpašnieki tiek aicināti izteikt savus priekšlikumus

Mēs no jauna aicinām dzīvokļu īpašniekus izrādīt interesi par savas daudzdzīvokļu mājas apsaimniekošanu un pārvaldīšanu un šim mērķim apmeklēt dzīvokļu īpašnieku kopsapulci, kuras pārvaldnieks Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde organizēs, sākot ar februāri. Katra dzīvokļa īpašnieka pienākums ir sapulcē ierasties, izteikt savu viedokli un vēlmes, kas saistītas ar dzīvojamās mājas apsaimniekošanas uzlabošanu.

Ikgadējās dzīvokļu īpašnieku kopsapulces sāksim organizēt no 2017. gada 28. februāra, un tās notiks visās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās.

Ar sapulču grafiku reģistrētie lietotāji varēs iepazīties JNĪP izveidotajā Informatīvajā sistēmā www.jnip.lv. Sistēmā nereģistrējušies dzīvokļu īpašnieki tiks informēti rakstiski, saņemot paziņojumu pastkastītē par sapulces norises vietu, laiku un darba kārtību, kā arī mājas ieņēmumu–izdevumu atskaiti. Tas ļaus iedzīvotājiem vēl pirms sapulces pienācīgi sagatavoties un sevi interesējošos jautājumus, kuri nav iekļauti sapulces darba kārtībā, laicīgi iesniegt JNĪP Informatīvajā sistēmā vai nodot rakstveidā JNĪP klientu apkalpošanas daļā. Tādā veidā pārvaldniekam būs iespēja sagatavot atbildes uz visiem jautājumiem un izskaidrot tos sapulces laikā.

Dzīvokļu īpašnieku kopsapulces darba kārtībā ir iekļauti trīs galvenie jautājumi: 2016. gada darbības pārskats un 2017. gada darba plāns; līgumu slēgšana ar komunālo pakalpojumu piegādātājiem; dzīvokļu īpašnieku kontaktpersonas atskaite par 2016. gadu.

Sapulces laikā dzīvokļu īpašnieki saņem detalizētu informāciju par paveikto pārvaldīšanas darbu (finanšu izlietojumu, darbu ar parādniekiem, izpildītajiem un plānotajiem remontdarbiem), kā arī saņem pārvaldnieka atbildes uz visiem dzīvokļu īpašnieku jautājumiem.

Pārvaldnieks sapulces organizē ne tikai tāpēc, lai sniegtu pārskatu par paveikto darbu, bet arī tādēļ, lai tikšanās laikā ar dzīvokļu īpašniekiem kopīgi apspriestu turpmāk nepieciešamos darbus kopīpašuma sakārtošanai un uzlabošanai. Savukārt daudzdzīvokļu mājas dzīvokļu īpašniekiem sapulce ir vēl viena iespēja tuvāk iepazīties ar kaimiņiem – citiem kopīpašniekiem, pieņemt nepieciešamos lēmumus, ja sapulcē ir kvorums (piedalās vairāk nekā puse dzīvokļu īpašnieku), un saņemt profesionāla pārvaldnieka atbildes uz saviem jautājumiem

Atgādināšu, ka starp sapulcēm jebkurā laikā dzīvokļu īpašniekiem ir iespēja izmantot Informatīvās sistēmas sadaļu “Ātrie jautājumi”, uzdot jautājumus un saņemt atbildes, kā arī apspriest pārvaldīšanas problēmas ar savu pārvaldnieku. Turpat ir iespēja šos jautājumus apspriest ar citiem dzīvokļu īpašniekiem.

Iespēju īpašniekiem savstarpēji sazināties par galvenajiem dzīvojamās mājas problēmjautājumiem un iespējamajiem risinājumiem uzskatām par pirmo soli lēmuma pieņemšanai. Dzīvokļu īpašnieki par savā kompetencē esošajiem jautājumiem lēmumus var pieņemt trīs veidos – dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē, aptaujas veidā vai citādi savstarpēji vienojoties. Atgādinām, ka lēmuma pieņemšana sapulcē ir ātrākais veids, kā izlemt svarīgus jautājumus par sava kopīpašuma pārvaldīšanu, bet Informatīvās sistēmas izmantošana iepriekšējai jautājuma apspriešanai ir ērtākais veids, lai noskaidrotu pamatproblēmas, kuru risināšana ir nepieciešama, un risinājuma veidus, kā arī finansējumu, lai sapulces gaita būtu konstruktīva un produktīva.

Svarīgi atcerēties, ka, uzdodot pārvaldniekam pārvaldīšanas uzdevumu, dzīvojamās mājas īpašnieku pienākums ir nodrošināt šā uzdevuma izpildei nepieciešamo finansējumu.

Ja lēmumu sapulcē neizdodas pieņemt ar vairākuma balsojumu, tad jāizmanto Dzīvokļa īpašuma likumā piedāvātais lēmuma pieņemšanas veids – aptaujas veidā, nesasaucot dzīvokļu īpašnieku sapulci. Kas pirmajā brīdi šķiet vienkārši, patiesībā prasa daudz darba un laiku.

Sagatavojot lēmuma projektu (aptaujas veidlapu), bieži tiek pieļautas tādas kļūdas, kuras pēc tam neļauj identificēt sagatavoto dokumentu un pieņemt to izpildei, tāpēc lūdzam dzīvokļu īpašniekus pirms lēmuma projekta sagatavošanas sazināties un konsultēties ar pārvaldnieku, lai lēmuma projekts tiktu sagatavots un noformēts atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajām prasībām un pēc tam būtu saistošs kā dzīvokļu īpašniekiem, tā pārvaldniekam.

Viens no sapulcē izskatāmajiem jautājumiem ir līgumu slēgšana ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem.

Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums nosaka – līgumu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamā pakalpojuma nodrošināšanu slēdz dzīvojamās mājas īpašnieks un attiecīgā pakalpojuma sniedzējs. Dzīvojamās mājas kopīpašnieki vai dzīvokļu īpašumu mājā dzīvokļu īpašnieki, pamatojoties uz likumā noteiktajā kārtībā pieņemtu īpašnieku lēmumu, pilnvaro vienu personu, kas var būt arī pārvaldnieks, komunālā pakalpojuma līguma noslēgšanai. Pilnvarotā persona slēdz pakalpojuma līgumu visu dzīvojamās mājas īpašnieku vārdā.

Pakalpojumi tiek piegādāti dzīvojamai mājai, un rēķins par sniegto pakalpojumu tiek sagatavots konkrētajai dzīvojamai mājai, kurai šie pakalpojumi sniegti. Rēķinā norādītās summas sadalīšana uz dzīvokļu īpašumiem ir jāveic pašiem dzīvokļu īpašniekiem vai arī to dara pārvaldnieks. Patlaban JNĪP ir noslēgti līgumi par šādiem pakalpojumiem: siltumenerģijas piegāde un lietošana, liftu apsekošana, tehniskā apkope un droša lietošana un līgumi par zemes nomu.

JNĪP kopā ar pakalpojumu sniedzējiem ir sagatavojuši līgumu projektus par ūdens piegādi un kanalizācijas pakalpojumiem, sauso atkritumu izvešanu un elektroenerģijas apgādi. Sapulces laikā dzīvokļu īpašnieki tiks iepazīstināti ar līguma projektiem un viņiem būs iespēja apspriest to saturu un izvērtēt līguma projektu pieņemšanu.

Jeļena Baranovska, uzņēmuma Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde Ēku ekspluatācijas daļas vadītāja

Numuru arhīvs: spied un lasi!