Maksāsim vai šķirosim?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 16 Augusts 2019
Rīgā drīzumā darbu sāks tikai viens atkritumu apsaimniekošanas operators. Ko tas nozīmēs galvaspilsētas iedzīvotājiem?
Sākot ar šī gada 15. septembri, Rīgā darbosies tikai viens atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums – AS Tīrīga. Līdz šim datumam visiem galvaspilsētas iedzīvotājiem ar jauno apsaimniekotāju ir jānoslēdz pakalpojuma līgums. Daudzdzīvokļu māju īpašnieku vārdā šo līgumu noslēgs mājas pārvaldnieks, bet privātmāju īpašniekiem būs personiski jāierodas uzņēmuma Tīrīga klientu apkalpošanas centros.
Automašīna traucē iedzīvotājiem!
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Augusts 2019
Ko darīt, ja kaimiņš regulāri novieto transportlīdzekli uz ietves vai pamet to uz ilgu laiku?
Apkaimju iedzīvotāji nereti sastopas ar to, ka nolaidīgi automašīnu īpašnieki savus transportlīdzekļus atstāj tajā ceļa pusē, kas paredzēta kājāmgājējiem. Tāpat arī aktuāls ir jautājums par transportlīdzekļiem, kas pamesti pie dzīvojamām mājām uz ilgstošu laiku. Ko darīt tādās situācijās, kad automašīna pastāvīgi traucē normāli pārvietoties daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem, bet transportlīdzekļa īpašnieks atsakās problēmu risināt? Atbildi uz šo jautājumu sniedz Rīgas pašvaldības policijas speciālisti.
Tukšā dzīvokļa noslēpumi
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Augusts 2019
Gadās, ka arī valsts šo un to aizmirst. Šis stāsts būs par to, kā valsts pazaudēja vienu bezmantinieka dzīvokli un radīja mājas pārvaldniekam gandrīz 10000 eiro lielu parādu. Kā rīkoties, ja mājā izveidojusies līdzīga situācija?
Dzīvokļu īpašnieku kooperatīva „Purvciems” piemērs rāda, kā labs vadītājs ne tikai saprātīgi tērē iedzīvotāju naudu, bet arī prot glābt māju no liekiem tēriņiem. 2019. gada pavasarī šis kooperatīvs tiesā pārspēja varenu pretinieku – Finanšu ministriju. Šī uzvara dzīvokļu īpašniekiem ļāva ietaupīt gandrīz 10 000 eiro.
Kā saņemt informāciju no pārvaldnieka?
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 16 Augusts 2019
Dzīvokļu īpašniekiem ir tiesības izlemt visus jautājumus, kas skar viņu īpašuma remontu un labiekārtošanu. Šādu jautājumu izlemšanai viņi var sasaukt dzīvokļu īpašnieku kopsapulci vai arī lēmumu pieņemt aptaujas veidā. Šāda darbošanās lielai daļai dzīvokļu īpašnieku joprojām ir neierasta, tādēļ, saprotams, rodas daudz jautājumu.
Kaimiņi savu dzīvokli pārvērtuši darbnīcā. Ko iesākt?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 16 Augusts 2019
Reizēm iedzīvotāji sūdzas par kaimiņiem, kuri savus dzīvokļus vairs neizmanto dzīvošanai, piemēram, viens pamanās iekārtot frizētavu, kāds atver šūšanas darbnīcu, bet cita dzīvoklī darbojas teju vai ražošanas cehs. Šo puslegālo firmiņu apmeklētāji traucē mājas iedzīvotājiem, apgrūtinoši ir radītie trokšņi un smakas. Ko iesākt, ja šāda nelaime ieviesusies mājā?
Kas ir karstā ūdens cirkulācija?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 16 Augusts 2019
Katru mēnesi daudzi dzīvokļu īpašnieki no pārvaldnieka saņem rēķinu ne tikai par karsto ūdeni, bet arī par cirkulāciju. Ne visi saprot, kas tas ir par pakalpojumu un kā veidojas tā apmaksa. Izrādās, dažādās Latvijas pilsētās šī pakalpojuma apmaksas metodikas ir dažādas, tādēļ rēķini var ievērojami atšķirties. Mēs, atsaucoties vairāku lasītāju lūgumam, izstāstīsim, kā maksu par karstā ūdens cirkulāciju aprēķina Rīgā.
Cilvēki nav apmierināti ar kooperatīva darbu. Kā nomainīt vadību?
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 16 Augusts 2019
Latvijā darbojas daudz dzīvokļu īpašnieku kooperatīvu, kuri apsaimnieko simtiem daudzdzīvokļu māju. Kooperatīvs ir kā valsts valstī, tajā tiesības pieņemt lēmumus par daudziem jautājumiem ir pašiem iedzīvotājiem – kooperatīvās sabiedrības biedriem. Savukārt kooperatīva vadītāji visbiežāk nevēlas ieklausīties savu biedru viedoklī. Rezultāts parasti ir viens – ierindas biedri vispirms ir neapmierināti, bet pēc tam tas pārvēršas protestā. Tiksim skaidrībā, vai biedri var atlaist kooperatīva vadību, kuru paši pirms kāda laika ir izvēlējuši.