Jaunu iespēju gads
- Detaļas
- Kategorija: Mājai
- Publicēts Trešdiena, 26 Februāris 2014 15:21
Alvis Stražinskis, JNĪP IT un analīzes nodaļas vadītājs
Godājamie SIA JNĪP klienti! Pagājušā gada beigas un šā gada sākumu mēs visi aizvadījām saspringta darba gaisotnē. Likumu grozījumi ieviesa liela pārmaiņas JNĪP darbā, pāreja uz eiro un izmaiņas pakalpojumu sadalē radīja daudz jautājumu mūsu klientiem.
Viens no JNĪP pienākumiem ir maksu par mājas saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem sadalīt pa dzīvokļu īpašumiem. Mēs to darām, pamatojoties uz dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku lēmumiem. Ja dzīvokļu īpašnieki nav pieņēmuši paši savu maksājumu sadales metodiku, tad vadāmies pēc Ministru kabineta noteikumiem.
Pārvaldniekam ir ļoti svarīgi laikus saņemt maksu par komunālajiem pakalpojumiem, lai noteiktajā laikā to pārskaitītu pakalpojumu sniedzējiem un māja nepaliktu bez ūdens un siltuma. Tāpēc mēs darām visu, kas ir mūsu spēkos, lai klientiem iespējami atvieglotu un vienkāršotu maksājumu kārtošanu. Ko esam darījuši, lai nodrošinātu JNĪP rēķinu samaksu? No vienas puses, mēs piedāvājam saviem klientiem par dzīvokli maksāt ar mūsu Informatīvās sistēmas starpniecību (www.jnip.lv) un uzturam norēķinu punktus iespējami tuvāk klientu dzīvesvietām, no otras puses, veicam juridiskas darbības, lai motivētu parādniekus norēķināties.
Gribu uzsvērt, ka saņemto pakalpojumu groza „smagāko” daļu veido Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas noteiktās pakalpojumu cenas un iepirkto remontdarbu izmaksas, paredzot nodokļu samaksu. Kad iedzīvotāji jautā: „Kāpēc tik liels rēķins?”, mūsu atbilde var būt tikai viena: „Tādas ir pakalpojumu cenas un tāds ir sadales princips, par kuru jūs, mājas dzīvokļu īpašnieki, esat lēmuši”.
Taisnīgi sadalīt dzīvokļu īpašniekiem maksu par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem nav viegls uzdevums, jo situācija dzīvē bieži vien atšķiras no normatīvos sniegtajiem norādījumiem. Labs piemērs tam ir spēkā stājušies grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 1013 „Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”. Sevišķi tas attiecas uz mājas aukstā ūdens patēriņa starpības sadali. Agrāk starpību sadalīja visiem dzīvokļu īpašniekiem proporcionāli iepriekšējā mēnesī patērētajam ūdens daudzumam. Pēc jaunajiem noteikumiem visu mājā patērētā ūdens uzskaites starpību var nākties segt tikai viena dzīvokļa īpašniekam, ja dzīvoklī nav uzstādīti skaitītāji, ja tie laikus nav verificēti vai dzīvokļa īpašnieks pieķerts rādījumu sagrozīšanā, piemēram, ar skaitītājiem uzstādītiem magnētiem.
Mūsu iepriekšējo gadu pieredze ļauj prognozēt dažādus robežgadījumus un īpaši nelabvēlīgas matemātiskas sakritības mūsu apsaimniekojamo māju dzīvokļu īpašniekiem. Mēs bijām izstrādājuši metodiku un aprēķinu principus, kas šādu neprognozējumu uzrēķinu nepieļāva, bet šobrīd esam spiesti konstatēt, ka pēc jaunajiem MK noteikumiem ūdens aprēķinā vienam dzīvokļa īpašumam teorētiska ierobežojuma vispār nav...
Tagad – par citiem jaunumiem. Mēs pateicamies tiem dzīvokļu īpašniekiem, kuri izteikuši ierosinājumus JNĪP Informatīvās sistēmas uzlabošanai. Esam sagatavojuši un šobrīd ieviešam jaunu Informatīvās sistēmas vizuālo noformējumu un vairākas jaunas iespējas klientiem: ērtāku saziņas formu starp reģistrētajiem lietotājiem, iespēju nomainīt esošo drošības kodu pret individuālu paroli, visu veikto maksājumu attēlošanu sistēmā neatkarīgi no maksāšanas veida un vietas, visu individuālo ūdens skaitītāju rādījumu apstrādi vienuviet neatkarīgi no paziņošanas veida, paplašinātas izvēles iespējas rēķinu saņemšanai, kā arī vairāku dzīvokļu īpašniekiem piedāvāsim iespēju visu īpašumu datus apskatīt bez papildu autorizēšanās.
Pagājušajā gadā esam daudzus mūsu pakalpojumus padarījuši klientiem vieglāk pieejamus. Visos mūsu norēķinu punktos esam raduši iespēju JNĪP un Fortum Jelgava rēķinus par iepriekšējiem 12 mēnešiem izdrukāt uzreiz un bez maksas. Tāpat māju pilnvarotās personas var ikmēneša individuālo ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu reģistrācijas lapas saņemt savām ikdienas gaitām tuvāk esošajā norēķinu punktā un vēlāk turpat iesniegt jau aizpildītas, tomēr aicinām labāk to darīt virtuāli – mūsu Informatīvajā sistēmā. Mūsu norēķinu punktos uzklausīsim arī jebkuru dzīvokļa īpašnieku, kurš vēlēsies personīgi iesniegt ūdens skaitītāju rādījumus.
Bet tagad – uzmanību, svarīga informācija visiem dzīvokļu īpašniekiem! Ir paredzētas izmaiņas ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu iesniegšanas termiņos. Mēs aicinām dzīvokļu īpašniekus un māju pilnvarotās personas individuālo ūdens skaitītāju rādījumus iesniegt līdz katra mēneša pēdējai dienai.
Atgādināšu, ka līdz šim rādījumus varēja iesniegt līdz nākamā mēneša ceturtajai, piektajai un pat sestajai dienai. Bet katra mēneša sākumā mums ir jāaprēķina un jāsadala maksa par māju saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem, jāapmainās ar informāciju ar saistītajiem uzņēmumiem, jāsagatavo un arī jāpārbauda rēķini mūsu klientiem. Diemžēl atsevišķu neapzinīgu dzīvokļu īpašnieku vai mājas pilnvaroto personu dēļ pārbaudes funkcija izpaliek. Turklāt ikviens dzīvokļa īpašnieks vēlas rēķinu saņemt laikus, ko, skaitītāju rādījumus saņemot pēc līdzšinējā grafika, ir ļoti grūti nodrošināt.
Tradicionāli ir pieaudzis mūsu Informatīvās sistēmas lietotāju skaits – šobrīd reģistrēto klientu jau ir pāri par 6000. Tā ir vairāk nekā trešā daļa no JNĪP pārvaldīto māju dzīvokļu īpašniekiem.
Jaunajā sezonā Jelgavas pilsētā plānots renovēt vairākas dzīvojamās mājas. Aicinām šo māju dzīvokļu īpašniekus pievērst uzmanību apkures maksas sadalei, izmantojot siltummaksas sadalītājus (alokatorus). Gribam atgādināt, ka uzņēmumā ir izstrādāta metodika siltummaksas sadalei pārejas periodos, uzsākot un pabeidzot apkures sezonu. Balstoties uz mūsu pieredzi un vēloties pasargāt klientus no nesamērīgi augstiem maksājumiem, mēs apkures rēķinus pēc siltummaksas sadalītāju rādījumiem esam adaptējuši atbilstoši Jelgavas apstākļiem, infrastruktūras īpatnībām un lietošanas tradīcijām.
Papildus tam ir izstrādāta programma, kas palīdz sabalansēt apkures izmaksas dzīvokļos ar objektīvi zemāku siltumnoturību. Tagad maksājumus „aukstajiem” dzīvokļiem iespējams pārrēķināt gan pirmajā un pēdējā apkures sezonas mēnesī, gan arī visas apkures sezonas laikā. Tiesa, tam nepieciešams mājas dzīvokļu īpašnieku vairākuma lēmums. Ja māja ir ieinteresēta, mēs aicinām dzīvokļu īpašniekus vienoties par aprēķinu principiem kopumā un reizē noteikt, kādu izlīdzinošo koeficientu maksai par siltumu viņi gribētu piemērot pašiem aukstākajiem dzīvokļiem.
Gadu mija visiem Latvijas iedzīvotājiem atnāca ar jaunu pārbaudījumu – eiro ieviešanu. Arī mums šis laiks bija saspringts. Tika pārkārtotas uzņēmuma uzskaites sistēmas, nodrošinājām JNĪP norēķinu punktu darbu sākumā ar divām valūtām, tad tikai ar eiro.
Gribu vērst mūsu klientu uzmanību uz to, ka iepriekšējos rēķinos maksājamo naudas summu norādījām gan latos, gan eiro. Tā kā šogad visa uzskaite jau tiek veikta eiro, janvārī katra dzīvokļa īpašnieka maksājumu saistības par katru pakalpojumu tika konvertētas uz eiro. Ņemot vērā katra rezultāta noapaļošanu līdz vienam centam un vairāku šādu saskaitāmo summu, varēja rasties dažu centu atšķirība starp 2013. gada decembra beigu teorētiskajām un 2014. gada janvāra sākuma faktiskajām klientu maksājumu saistībām.
Nobeigumā aicinu visus JNĪP klientus apmeklēt uzņēmuma mājas lapu (www.jnip.lv) un aktīvāk izmantot Iedzīvotāju saziņas un datu apstrādes informatīvo sistēmu (ISDAIS). Mēs turpinām uzlabot Informatīvo sistēmu, ņemot vērā jūsu ierosinājumus.
Uz tikšanos virtuāli!