Visvajadzīgākie – dzīvokļu pabalsti
- Detaļas
- Kategorija: Ziņas
- Publicēts Otrdiena, 03 Aprīlis 2012 13:56
2008. gada deviņos mēnešos Rīgas domē atbalstu lūguši 31 tūkstotis rīdzinieku, pastāstīja domes Labklājības departamenta direktore Inese Švekle. Lūdzēju bijis gandrīz divas reizes vairāk nekā pirms gada. Un briesmīgākais ir tas, ka šie cilvēki patiešām nespēj nokārtot komunālos maksājumus. „Rīgas sociālie dienesti ir gatavi palīdzēt iedzīvotājiem,” saka Švekles kundze. „Pastāstiet visiem jūsu avīzes lasītājiem, ka viņi droši var vērsties pie mūsu darbiniekiem pēc padoma un informācijas. Risināt komunālo maksājumu problēmu vajag bez liekas kavēšanās. Pieredzējuši inspektori pateiks, vai jums ir tiesības uz pabalstu, un palīdzēs noformēt dokumentus”.
Pavisam Rīgas iedzīvotāji dažādu pabalstu veidā līdz gada beigām saņems aptuveni 15 miljonus latu, pastāstīja Inese Švekle. Šoruden Labklājības departaments sagatavojis klientiem dažus jaunumus.
– Pirmkārt, palielināts pabalsts represētajām personām, – skaidro departamenta direktore. – Otrkārt, mainījusies Ziemassvētku pabalstu izmaksas kārtība. Visiem, kas pretendē uz Rīgas domes dāvanu, jāuzraksta iesniegums un līdz 20. decembrim jānodod sava rajona sociālajā dienestā. Pabalstus izmaksās līdz 22. decembrim. Atgādināšu, ka uz palīdzību var pretendēt pensionāri un invalīdi. Pa 60 latiem plānots piešķirt katram bērnam, pensionāram vai invalīdam ģimenēs, kur ienākumi nepārsniedz 120 latu mēnesī uz vienu ģimenes locekli (vientuļiem pensionāriem un invalīdiem – ja nepārsniedz 144 latus). Pabalsts 100 latu apmērā paredzēts bērniem invalīdiem un ar celiakiju slimiem bērniem. Tikai viens nosacījums: pabalsta pieprasītājam jābūt Rīgā deklarētam vismaz 12 mēnešus. Tā arī ir galvenā jaunā prasība mūsu klientiem.
Inese Švekle atgādināja, ka Rīgas domes Sociālo jautājumu centram var piezvanīt pa bezmaksas tālruni 80005055. Darba laikā pie telefona pastāvīgi dežūrē konsultants, kurš pastāstīs, kur pieprasīt pabalstu un kā pareizi noformēt dokumentus. Ja speciālistu sazvanīt neizdodas, var atstāt paziņojumu automātiskajā atbildētājā, un sociālā dienesta darbinieki paši sazināsies ar klientu.