„Kā saprast, cik jāmaksā par elektroenerģiju?”
- Detaļas
- Kategorija: Tarifi
- Publicēts Ceturtdiena, 13 Jūlijs 2023 12:16
Tarifi atkal mainījušies, uz neizpratnes pilniem dzīvokļu īpašnieku jautājumiem atbild eksperti
No 2023. gada 1. jūlija stājas spēkā jauni elektroenerģijas piegādes un sadales tarifi. Uzņēmuma Sadales tīkls pakalpojumu sadārdzinājuma dēļ cenu pieaugumu izjutīs visi māju un dzīvokļu īpašnieki Latvijā. Speciālisti aprēķinājuši, ka lielākajai valsts iedzīvotāju daļai elektrības rēķini mēnesī pieaugs par 6 līdz 8 eiro, ieskaitot PVN. Avīzes redakcijas pārstāvis noskaidroja, kā turpmāk norēķināties par patērēto elektroenerģiju un vai pastāv kāda iespēja ietaupīt.
Būs jauni rēķini?
Mūsu lasītāja, rīdziniece Jevgēnija no Kvēles ielas 24, 2023. gada sākumā no sava elektroenerģijas piegādātāja Elektrum par pakalpojumiem saņēma izlīdzinātā maksājuma rēķinu.
– Tā es katru mēnesi norēķinājos pēc izlīdzinātā maksājuma, – saka Jevgēnija, – līdz kādu dienu medijos izlasīju, ka no 1. jūlija uzņēmums Sadales tīkls paaugstinās pakalpojumu tarifus. Zinu, ka maksa par elektrības sadali un piegādi ir iekļauta Elektrum kopējā rēķinā. Kā man uzzināt, cik būs jāmaksā piegādātājam, lai nepaliktu parādā?
Turklāt Jevgēnija lūdz izskaidrot, kā tieši ir mainījies Sadales tīklu tarifs, lai viņa pati varētu aprēķināt jauno maksu. Savukārt uzņēmums Latvenergo, kuram pieder zīmols Elektrum, savā atbildē skaidro, ka patērētājiem pašiem nekas nebūs jārēķina, jo jaunā elektroenerģijas sadales maksa tiks iekļauta kopējā rēķinā.
„Klienti noteikti tiks informēti”
– Elektrības rēķins sastāv no vairākām daļām: maksas par elektrību, tās piegādi un sadali, kā arī nodokļiem, – skaidro uzņēmuma Latvenergo pārstāve Ivita Bīdere. – Ja mainās kāda no šīm sastāvdaļām, Elektrum par to informē savus klientus, turklāt arī pārrēķina izlīdzinātos maksājumus.
– Kā jūsu klienti uzzinās, cik turpmāk jāmaksā par elektrību?
– Šajās dienās uzņēmums klientiem nosūta informatīvas vēstules vai nu pa parasto, vai elektronisko pastu atkarībā no tā, kādu saziņas kanālu Elektrum klients ir izvēlējies. Paredzams, ka mēs nosūtīsim vismaz 700 000 šādu vēstuļu.
Jaunais maksājums – tikai augustā
– Vai klienti, kuri izmanto izlīdzinātos maksājumus par saņemto elektroenerģiju, no 1. jūlija saņems jaunus rēķinus?
– Jā, šiem patērētājiem nosūtīsim elektroenerģijas tirdzniecības līguma grozījumus, proti, tā I. daļu bez vispārējiem nosacījumiem, kā arī pavadvēstuli. Klientiem par elektroenerģiju jūlijā jāmaksā līdzšinējā izlīdzinātā maksājuma summa, jo tiek iekasēts rēķins par jūnijā izlietoto elektroenerģiju. Jūlija beigās šiem klientiem nosūtīsim paziņojumus par jauno izlīdzināto maksājumu.
– Kā rīkoties, ja izlīdzinātā maksājuma lietotājs sācis tērēt vairāk elektrības un tagad baidās, ka paliks parādā Elektrum?
– Lielākajai daļai lietotāju jau ir uzstādīti viedie elektroenerģijas patēriņa skaitītāji, tādēļ izlīdzinātā maksājuma summa tiek aprēķināta pietiekami precīzi. Savukārt, ja klienta patēriņš ir krasi mainījies, viņš pats var mainīt izlīdzinātā maksājuma apmēru. To var izdarīt portālā www.elektrum.lv vai zvanot klientu apkalpošanas dienestam pa tālruni 8400.