Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Iedzīvotāji sūdzas par ūdens rēķiniem

Unsplash.com

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēmusi 11 rakstveida sūdzības un sniegusi 55 telefona konsultācijas par ūdenssaimniecības jautājumiem – tā liecina SPRK apkopotā informācija. Visbiežāk lietotāju vidū neskaidrības bijušas par ūdenssaimniecības pakalpojumu rēķiniem.

Kā liecina SPRK apkopotā informācija, 45,5% lietotāju bijuši neapmierināti par ūdenssaimniecības pakalpojuma sniedzēja izrakstīto rēķinu, savukārt 18,2% – par to, vai ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifi ir piemēroti pareizi. Vienlīdz liels sūdzību skaits saņemts arī par ūdenssaimniecības pakalpojuma kvalitāti un līgumos iekļauto informāciju.

„Sūdzību un sniegto telefona konsultāciju skaits par ūdenssaimniecības pakalpojumiem pēdējo trīs gadu laikā nav būtiski mainījies. Esam novērojuši tendenci, ka lielu daļu no jautājumiem lietotāji atrisina sadarbībā ar pakalpojumu sniedzēju, neiesaistot SPRK. Šie rādītāji liecina par komersantu vēlmi attīstīt pakalpojumu kvalitāti un būt orientētiem uz lietotāju interesēm,” stāsta Ūdenssaimniecības nodaļas vadītājas pienākumu izpildītāja Ieva Rozentāle.

■ ■ ■

SPRK uzdevums ir noteikt ekonomiski pamatotus ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus. Kopumā SPRK uzrauga 63 uzņēmumus, kuri ir reģistrējušies SPRK reģistrā un ir tiesīgi sniegt ūdenssaimniecības pakalpojumus.

Vienlaikus SPRK pārbauda un izvērtē līgumā esošo nosacījumu atbilstību regulējumam savas pārraudzības ietvaros, piemēram, vai līgumā noteiktie tehniskie kritēriji, to starpā mēraparāta mezgla izbūves nosacījumi, atbilst nozares regulējumam. Ja komersants ir pārtraucis sniegt ūdenssaimniecības pakalpojumu lietotājam, SPRK pārbauda, vai komersants ir rīkojies tiesiski.

„Jāatzīst, ka, sniedzot konsultācijas iedzīvotājiem par līguma noslēgšanu, daļai lietotāju rodas jautājums, vai īrnieks var noslēgt līgumu par ūdenssaimniecības pakalpojumu. Diemžēl īrniekam šādu tiesību nav, līgumu var noslēgt vienīgi nekustamā īpašuma īpašnieks (dzīvokļu īpašumu gadījumā tie ir visu dzīvokļu īpašnieku kopība),” skaidro Ieva Rozentāle.

Ko rēķinos pārbauda Regulators?

Regulatora apstiprinātie ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifi piemērojami norēķinos starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju un sabiedrisko pakalpojumu lietotāju. Līdz ar to viena no Regulatora funkcijām ir uzraudzīt, lai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nodrošinātu lietotājiem ūdenssaimniecības pakalpojumus, piemērojot Regulatora noteiktos, spēkā esošos ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus.

Kas atbild par ūdens kvalitāti?

Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam pastāvīgi jāizstrādā monitoringa (pārbaudes) programma un vairākas reizes gadā jāveic dzeramā ūdens kvalitātes pārbaude. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs informē Veselības inspekciju par kārtējā monitoringa rezultātiem. Ja dzeramais ūdens attiecīgajā ģeogrāfiskajā teritorijā neatbilst dzeramā ūdens obligātajām nekaitīguma un kvalitātes prasībām, bet nerada draudus patērētāju veselībai un minēto neatbilstību nevar novērst 30 dienu laikā, kā arī citā veidā nav iespējams nodrošināt dzeramā ūdens piegādi, Veselības inspekcija var noteikt ūdenim pazeminātas nekaitīguma vai kvalitātes prasības (īpašas normas) uz laiku, kas nav ilgāks par trim gadiem. Atkarībā no vietas, kur konstatēta ūdens kvalitātes neatbilstība, korektīvos pasākumus veic:

■ ūdens piegādātājs – sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs, kura īpašumā ir ūdensapgādes infrastruktūra un kurš nodrošina apdzīvotas vietas ar dzeramo ūdeni. Ūdens piegādātājs ir atbildīgs par ūdens kvalitāti  līdz ūdens uzskaites mezglam (ieskaitot), kas izveidots uz ievada ēkā vai ēku grupā atbilstoši normatīvajiem aktiem (būvnormatīviem) par ēku iekšējo ūdensvadu un kanalizāciju;

■ ūdensvada īpašnieks, valdītājs vai komersants – pakalpojuma saņēmējs, kura īpašumā ir ēkas iekšējais ūdensvads, kas nodrošina ūdens piegādi no sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja infrastruktūras līdz patērētāja dzeramā ūdens krāniem.

Kā iesniegt sūdzību ūdenssaimniecības jomā?

Saziņai ar Regulatoru izmantojiet vienu no šiem veidiem:

zvanot uz tālruni +371 67097200;

e-pasts: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.;

adrese: Ūnijas iela 45, Rīga, LV-1039;

darba laiks: P.–Pk. – 8.30–17.00

Numuru arhīvs: spied un lasi!