Jaunumi no Rīgas namu pārvaldnieks 2017. gadā!
- Detaļas
- Kategorija: Pašvaldības
- Publicēts Pirmdiena, 19 Decembris 2016 18:34
Vairāk naudas maksāsim par ventilācijas kanālu tīrīšanu, bet tā vietā – bezmaksas tālrunis avāriju pieteikšanai!
Tradicionāli decembrī rīdzinieki, kuri ir pašvaldības apsaimniekotāja Rīgas namu pārvaldnieks klienti, apspriež svaigi piestādītās apsaimniekošanas un remontdarbu tāmes 2017. gadam. Šogad vēl kāds jaunums – Rīgas mēra Nila Ušakova apsolījums no jaunā gada ieviest bezmaksas zvanu centru klientu apkalpošanas centrā. Lai būtu pilnīga skaidrība, ar jautājumiem vērsāmies pie SIA Rīgas namu pārvaldnieks valdes priekšsēdētāja Ivo Leča.
– Jūs saviem klientiem esat izsūtījuši Obligāti veicamo dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas darbu plānotās ieņēmumu un izdevumu tāmes kopsavilkumu 2017. gadam. Kādi ir apsaimniekotāja plāni nākamajai sezonai: vai paaugstināsiet remontdarbu uzkrājumiem paredzēto maksu, vai izpildīsiet vairāk remontdarbu kā šinī gadā?
– Mums ir izdevies saglabāt vidējo apsaimniekošanas maksas apmēru 2016. gada līmenī, turklāt to izdevies par spīti visiem satricinājumiem, kādus mūsu nozare ir pārcietusi beidzamo mēnešu laikā. Vienlaikus brīdinu visus klientus: Rīgā ir daudz māju, kuras nākamajā gadā maksās daudz vairāk par skursteņu un iekšējo ventilācijas kanālu tīrīšanu. Pieļauju, ka būs mājas, kurām šī maksa pieaugs pat vairākas reizes. Šo sadārdzinājumu ir izsaukušas izmaiņas normatīvo aktu prasībās.
– Cilvēki vēlēsies uzzināt, kas tās ir par izmaiņām?
-Redziet, sērijveida daudzstāvu mājās šie ventilācijas kanāli skaitliski ir daudz, turklāt viņu tehniskais stāvoklis ir ļoti atšķirīgs. Līdz šim mēs neuzskatījām par vajadzīgu pārlieku bieži tīrīt tos ventilācijas kanālus, kas nebija aizauguši, lai iedzīvotāju naudu tā vienkārši netērētu. Taču jaunais noteikumu regulējums noteic, ka ventilācijas kanāli ir jātīra vienu reizi trijos gados, neatkarīgi no to tīrības vai netīrības pakāpes. Mums obligāti ir jābūt aktiem par šo darbu izpildi, tādēļ iedzīvotāji būs spiesti maksāt arī gadījumos, kad ventilāciju kanāli viņu mājā nemaz nebija netīri.
– Cik lielus remontdarbus 2017. gadā esat ieplānojuši savu klientu mājās?
– Kopumā Rīgā ir plānots paveikt darbus par 20 miljoniem eiro, kas ir par aptuveni diviem miljoniem eiro vairāk nekā 2016. gadā. Galvenā uzmanība tiks pievērsta darbiem un pasākumiem, kas paaugstina mājas energoefektivitāti un pasākumiem laicīgai iespējamo avāriju novēršanai.
– Ko jaunu rīdzinieki apsaimniekošanas jomā var sagaidīt no Rīgas namu pārvaldnieks?
– 2017. gadā mēs sāksim nodrošināt mehanizētu iekškvartālu ceļu attīrīšanu no sniega. Tāpat esam ieplānojuši lielākus izdevumus zāles pļaušanai.
– Kādēļ šāds lēmums?
– Ja 2016. gadā mēs zāli māju piegulošajās teritorijās pļāvām vidēji četras reizes sezonā, tad nākamajā sezonā tas paredzēts piecas reizes, kaut arī reālo pļaušanas biežumu noteiks laikapstākļi vasarā. Šādas izmaiņas nepieciešamas, lai izpildītu Rīgas domes saistošos noteikumus par teritoriju labiekārtošanu.
– Nils Ušakovs intervijā mūsu avīzei stāstīja, ka Rīgas namu pārvaldnieks ir uzdots par pienākumu pēc Jaunā gada nodrošināt bezmaksas zvanīšanas iespēju uz klientu apkalpošanas centra tālruni. Vai tā ir tiesa? Zvanīšanas iespēja būs bezmaksas?
– Tieši šobrīd mēs noslēdzam iepirkuma procedūru šim pakalpojumam. Ir paredzēts, ka jaunajā gadā Rīgas iedzīvotāji bez maksas mums varēs ziņot par avārijām.
– Tikai par avārijām?
– Jā, šāda iespēja tiks nodrošināta ar speciāla jauna tālruņa numura atklāšanu. Pārējos jautājumus, kas skar apsaimniekošanu, operatori pieņems par jau ierasto tālruni 8900.
– Un šī līnija tiks saglabāta kā maksas pakalpojums?
– Par maksas līniju to var nosaukt nosacīti, jo šo zvanu tarifus nosaka telefontīklu operatori. Ja cilvēkam negribas maksāt, tad aicinu iepazīties ar piedāvātajiem tarifiem, jo daži operatori nodrošina arī bezmaksas pakalpojumu.
Kā vislētāk iespējams piezvanīt uz Rīgas namu pārvaldnieks tālruņa līniju 8900?
Zvanot uz vienoto Rīgas namu pārvaldnieks informatīvo tālruni 8900, ir spēkā standarta tarifi četrciparu tālruņa numuriem, – paskaidroja uzņēmumā. Šos standarta tarifus atsevišķi nosaka katrs telekomunikāciju operators, tādēļ vienai rīdzinieku grupai zvans liekas ļoti dārgs, bet citiem var gadīties zvans bez maksas.
Ja jūs lietojat kā mājas/pilsētas tā mobilo telefonu, tad jums noteikti jāuzzina, kurš ir izdevīgāks.
Lai izmaksu analīze būtu vieglāka, piedāvājam zvanu tarifu salīdzinošo tabulu.
Telekomunikācijas operatora noteiktais tarifs zvanot uz tālruņa numuru 8900 (izmaksu apkopojums uz 23.11.2016.):
■ Lattelecom: savienojuma maksa (EUR) – 0,0172 EUR + 0,0345 EUR par sarunas minūti
■ LMT
• Plāns Brīvība – 0,00 EUR par minūti,
• Citi plāni – 0,1139 EUR par minūti,
• Plāns MINI – 0,12 EUR par minūti.
■ Amigo
• Lielais, Lielais+, Mazais, Zemcenu tarifs 1, Zemcenu Tarifs 2 – 0,1139 EUR par minūti.
• Pensionāriem и Pensionāriem+ – 0,000 EUR par minūti (līdz 350 min.), – 0,0427 EUR par minūti (virs 350 min.),
• Priekšapmaksas kartes – 0,1751 EUR par minūti.
■ Bite Latvija – 0,11 EUR par minūti visiem populārākajiem tarifiem
■ TELE2 – 0,13 EUR par minūti visiem populārākajiem tarifirm.