Jaunā namu pārvaldnieka jaunā metode
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts Pirmdiena, 09 Aprīlis 2012 08:53
Artūrs Lifšics par Rīgas lielākās namu pārvaldes Kurzemes namu apsaimniekotājs vadītāju kļuva oktobrī. Problēmas viņš ir noskaidrojis, to risināšanas metodes pārdomājis un tagad dalās iecerēs ar jūsu korespondenti.
– Lifšica kungs, kā jūsu uzņēmums sāka apkures sezonu?
– Visas mājas tika pieslēgtas bez īpašiem sarežģījumiem. Pie mums vēlējās pārnākt arī 15 daudzstāvu nami, kurus apsaimniekoja privāta namu pārvalde un kuriem bija radušās problēmas ar siltuma saņemšanu, bet reāli atgriezās tikai divi klienti, jo privātais pārvaldnieks beigu beigās tomēr dzēsa māju parādu Rīgas siltumam un līdz ar to iedzīvotāju pārnākšana Kurzemes namu apsaimniekotāja paspārnē zaudēja aktualitāti.
– Zinu, ka Pārdaugavā daudzi ir parādā par komunālajiem pakalpojumiem. Kā plānojat strādāt ar nemaksātājiem?
– Iedzīvotāju parādi par komunālajiem pakalpojumiem turpināja augt pat vasarā. Centīsimies cilvēkiem palīdzēt ar to, ka 2010. gadā par 19 procentiem samazināsim maksu par apsaimniekošanu.
– Kāds vidēji būs šis tarifs?
– Piedodiet, no galvas ciparu nenosaukšu. Pārdaugavā ir mājas, kurām apsaimniekošanas maksa ceļas par vienu diviem procentiem, bet tas saistīts ar neatliekamiem remonta darbiem. Lielākā daļa iedzīvotāju izjutīs reālu maksas samazinājumu. Mums to izdevies nodrošināt, samazinot pašu administratīvos izdevumus. Dažu namu pārvaldes darbinieku atlaišana un algas samazināšana pārējam personālam ir devusi 30 procentu ekonomiju.
– Kādu redzat namu pārvaldes attīstību nākamajā gadā?
– Samazināsim filiāļu skaitu. Pareizāk pat būtu teikt, ka filiāles tiks pilnībā reorganizētas. Plānojam apvienot Kurzemes namu apsaimniekotāja nodaļas Daugavgrīvā un Bolderājā, kā arī Imantciemā, Kleistos un Anniņmuižā.
– Cilvēkiem būs daudz sarežģītāk tikt līdz namu pārvaldei!
– Nepiekrītu. No jebkuras mūsu pārvaldībā esošās mājas līdz filiālei būs ne vairāk kā 10 minūšu brauciens ar sabiedrisko transportu.
– Ir vēl kādi jaunumi?
– Jā, lūdzu jūs informēt cilvēkus par mūsu jaunizveidoto apmeklētāju pieņemšanas dienestu. Namu pārvaldes centrālajā birojā Mārtiņa ielā 7 darbojas kabinets, uz kuru jebkurš iedzīvotājs var doties ar savām sūdzībām. Tur viņu uzklausīs, palīdzēs noformēt iesniegumu un vajadzības gadījumā arī pārtulkot to latviešu valodā.
– Kāda jums kā jaunam namu pārvaldniekam bija lielākā problēma pirmajās darba dienās?
– Darbinieku konservatīvā domāšana. Cilvēki pieraduši, ka lietas namu pārvaldē gadiem ir kārtotas pēc vienas shēmas, un uzskata, ka citādi nemaz nevar.