RNP parādu piedziņu nodos ārpakalpojumā
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts Piektdiena, 17 Septembris 2021 13:13
Jau šajā rudenī līdz ar jauno apkures sezonas sākumu lielākā Latvijas namu pārvalde Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) plāno ieviest izmaiņas darbā ar parādniekiem.
RNP ziņo, ka daļu parādu piedziņas nodos ārpakalpojumā. Būtiskākās izmaiņas klientiem būs saistītas ar to, ka parādu atgūšanas uzņēmums informāciju par visiem parādniekiem izvietos parādnieku reģistrā, apgrūtinot parādnieku iespējas saņemt aizdevumu – preces uz nomaksu, sadzīves kredītu, auto līzingu, hipotekāro kredītu.
Papildu tam parādu piedzinēji varēs piemērot komisiju par piedziņas procesu līdz 17 eiro apmērā. RNP aicina klientus apmaksāt parādus līdz 20. septembrim, lai neveidotos situācijas, kad klientam jāsedz arī papildu izmaksas par piedziņas procesu.
RNP valdes loceklis Bernhards Maļinovskis stāsta: „Jautājums par to, kā nodrošināt apkuri, nezaudē aktualitāti, runājot par mājām, kurās maksāšanas disciplīna ir zemāka par 70%, neapmaksājot arī citus pakalpojumus, tostarp ūdensapgādes, atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus un pārvaldīšanas maksu. Lai gan parādu apmaksas jomā situācija dinamiski mainās, mums ir nepilni divi simti šādu, pārsvarā nelielu, ēku, ar kurām plānojam papildu saziņu, lai mazinātu parādu apjomu un nerastos aizķeršanās apkures pieslēgšanā. Jāatzīmē, ka mūsu proaktīvas rīcības rezultātā RNP klientu parāda apjoms pēc apkures sezonas ir būtiski samazinājies – uz apkures sezonas sākumu tas varētu būt 1,5 miljoni, savukārt aizvadītajā gadā uz apkures sezonas sākumu tas bija 2,6 miljoni. Pēdējā gada laikā būtiski mainīta komunikācija ar parādniekiem, atgādinot gan par rēķina apmaksas datumu, gan aktīvāk atgādinot par parādu. Ceram, ka proaktīvā komunikācija un parādu piedziņas procesa pilnveidošana mazinās parādu veidošanos un riskus apkures pieslēgšanai nākamgad.”
No 2616 RNP mājām ar centralizēto apkuri šīs apkures sezonas izskaņā parādu nebija tikai 45 mājām.