Par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts Ceturtdiena, 19 Marts 2020 14:30
„Māju, kurā es dzīvoju, apsaimnieko dzīvokļu īpašnieku biedrība,” raksta Tatjana. „Cik man ir zināms, apsaimniekošanas līgums nav noslēgts. Vēlētos saprast, vai tāds vispār ir nepieciešams.”
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 10. panta otrajā daļā ir noteikts: dzīvojamās mājas īpašnieks uzdod pārvaldniekam pārvaldīšanas uzdevumu, rakstveidā noslēdzot ar viņu dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu. Dzīvokļu īpašnieki šo līgumu slēdz saskaņā ar dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu, kas pieņemts Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā. Noslēgtais pārvaldīšanas līgums ir saistošs ikvienam dzīvokļa īpašniekam, un atsevišķs līgums ar katru dzīvokļa īpašnieku tādējādi nav nepieciešams.
Svarīgākais ir tas, vai dzīvokļu īpašnieku kopība ar mājas pārvaldnieku (biedrību) ir likumā noteiktajā kārtībā noslēgusi dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu, kas ir saistošs visiem dzīvokļu īpašniekiem. Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 11. pantā ir uzskaitīti nosacījumi, kas iekļaujami pārvaldīšanas līgumā:
11.pants. Pārvaldīšanas līguma nosacījumi
(1) Pārvaldīšanas tiesiskajās attiecībās, ciktāl tās neregulē šis likums, piemērojami Civillikuma noteikumi par pilnvarojuma līgumu.
(2) Pārvaldīšanas līgumā norādāmas vismaz šādas ziņas un nosacījumi:
1) līdzēji;
2) tās dzīvojamās mājas adrese, kurā veicams pārvaldīšanas uzdevums;
3) pārvaldniekam uzdotās obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības, tajā skaitā dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamo pakalpojumu uzskaitījums, atbilstoši šā likuma 6. panta otrajā daļā noteiktajam;
4) pārvaldniekam uzdotās citas atbilstoši dzīvojamās mājas īpašnieka gribai veicamās pārvaldīšanas darbības atbilstoši šā likuma 6. panta trešajā daļā noteiktajam;
5) termiņi un kārtība, kādā sniedzams pārskats par pārvaldīšanas uzdevuma izpildi, tajā skaitā pārskats par pārvaldnieka rīcībā nodoto finanšu līdzekļu izlietošanu;
6) kārtība, kādā pārvaldnieks sniedz informāciju dzīvojamās mājas īpašniekam;
61) ar dzīvojamās mājas īpašnieka lēmumu noteikta kontaktpersona, kas nodrošina ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās informācijas apriti (turpmāk – kontaktpersona);
7) jautājumi, kuros dzīvojamās mājas īpašnieks pilnvarojis pārvaldnieku pieņemt lēmumus viņa vietā, slēgt līgumus viņa vietā, kā arī veikt maksājumus un saņemt maksājumus, pārstāvēt dzīvojamās mājas īpašnieku tiesā;
8) ar pārvaldīšanas uzdevuma izpildi saistīto pārvaldīšanas izdevumu apmērs, to noteikšanas un maksāšanas kārtība, atsevišķi norādot:
a) attiecīgu obligāto izdevumu apmēru, to noteikšanas un maksāšanas kārtību,
b) citu ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu, tajā skaitā dzīvojamās mājas uzlabošanu un attīstīšanu saistīto izdevumu apmēru, to noteikšanas un maksāšanas kārtību,
c) atlīdzību par pārvaldīšanu, ja līdzēji par tādu vienojas, kā arī šīs atlīdzības noteikšanas un maksāšanas kārtību;
9) noteikumi, kas reglamentē ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās informācijas sniegšanu valsts un pašvaldības iestādēm;
10) pārpilnvarojuma apjoms, ja līdzēji vienojas par pārvaldīšanas uzdevuma tālākdošanu;
11) pārvaldīšanas līguma grozīšanas un izbeigšanas kārtība;
12) no pārvaldīšanas līguma izrietošo saistību un lietu pārņemšanas kārtība līguma noslēgšanas, grozīšanas vai izbeigšanas gadījumā;
13) pārvaldīšanas līguma termiņš;
14) pārvaldnieka atbildības apjoms un iestāšanās brīdis.
Informāciju par to, vai un kad šāds līgums ir noslēgts, varat atrast mājas lietā (likuma 8. pants), kas atrodas pie pārvaldnieka.