Iedzīvotāju naudai patīk, ka to skaita
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Svētdiena, 12 Februāris 2017 18:44
Uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks speciālisti atbild uz klientu jautājumiem
Katrs daudzdzīvokļu mājas iedzīvotājs labprāt gribētu aprunāties ar pārvaldnieku, lai sev interesējošos jautājumus uzdotu personīgi. Taču personīga tikšanās visbiežāk nav iespējama, tādēļ jautājumus uzņēmumam Rīgas namu pārvaldnieks ērti var uzdot ar mūsu avīzes starpniecību. Rakstiet mums uz adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. un atbildes saņemsiet avīzē ”Darīsim Kopā!“.
Kur nonāk mājas nopelnītā nauda?
”Dzīvoju daudzdzīvokļu mājā Salnas ielā 28 Rīgā. Jau kur tie gadi, kā mūsu mājas lifta kabīnē ir uzstādīts reklāmas stends, reklāmas izvietotas arī kāpņu telpā. Turklāt mājas bēniņus ar savām iekārtām ir “ieņēmuši” interneta pakalpojuma sniedzēji. Kā es saprotu, visiem šiem komersantiem par tiesībām izmantot mūsu kopīpašumu ir jāmaksā mājas pārvaldniekam. Gribētu uzzināt, vai šī nauda nonāk lietošanai mājas vajadzībām un cik mēs šādā veidā esam nopelnījuši? Rīgas namu pārvaldnieka 2017. gada mājas ieņēmumu tāmē gan šādi ienākumi neparādījās.“
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāve Santa Vaļuma:
– Jautātājai ir pilnīga taisnība – par reklāmu izvietošanu dzīvojamo māju liftos, kāpņu telpās un elektronisko sakaru iekārtu izvietošanu kopīpašumā īpašniekiem ir jāsaņem atlīdzība, kas nonāk mājas uzkrājumu fondā. Lai uzzinātu, cik māja šādā veidā ir nopelnījusi, apsaimniekošanas un plānoto remontdarbu tāme 207. gadam nebūs īstais dokuments. Jāsagaida mājas ieņēmumu un izdevumu atskaite par pagājušo saimniecisko gadu, ko uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks klientiem piesūta katra kalendārā gada aprīlī. Mājas nopelnītā naudas summa būs uzrādīta ailē “Citi ieņēmumi”.
Par reklāmas materiāliem mājas Salnas ielā 28 kāpņu telpā. Izrādās, starp reklāmas kompāniju un uzņēmumu Rīgas namu pārvaldnieks nepastāv līgums par minētā reklāmas stenda izvietošanu, tādēļ arī nebūs iespēja pieprasīt atlīdzību par reklāmas materiālu izvietošanu. Stendu uzstādīšana kāpņu telpās ir šī uzņēmuma pašdarbība. Pret dažām šādām kompānijām ir sākta tiesvedība un nelegālo stendu demontāža, atbrīvojot vietu iespējai darboties reklāmas kompānijai, kura būs to saskaņojusi ar mājas pilnvaroto personu.
Kur pazudušas kastītes nolasīto ūdens skaitītāju rādījumu nodošanai?
”Dzīvoju Kurzemes prospektā Imantā. Nesen apsaimniekotājs kāpņu telpās demontēja kastītes, kuras iepriekš bija paredzētas kvītiņām ar ūdens skaitītāju rādījumiem. Tagad vecākiem ļaudīm, kuriem nav mājās interneta, skaitītāju rādījumi jābrauc nodot uz uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks filiāli Mārtiņa ielā 9. Daudziem tas ir ļoti neērti. Vai ir iespējams atgriezties pie vecās ierastās kārtības?“
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāve Santa Vaļuma:
– Mūsu novērojumi liecina, ka, ļaujot iedzīvotājiem ūdens skaitītāju rādījumus nodot rakstveidā kastītē kāpņu telpā, viņi bieži to dara sev ērtā laikā, nevis dienā, kuru nozīmējis pārvaldnieks. Atgādinu, ka ūdens skaitītāju rādījumi ir jānodod no katra kalendārā mēneša 25.–27. dienai. Ja rādījumi ir nolasīti agrāk vai vēlāk, piemēram, mēneša 12. vai 19. dienā, tad tie neatspoguļo faktisko situāciju. Rezultātā mēs iegūstam nekorektas ziņas, kas palielina patērētā ūdens starpību jeb tā saukto korekcijas rādījumu. Tas arī ir izskaidrojums, kādēļ agrāk uzstādītās kastītes ūdens skaitītāju rādījumu nodošanai daudzās mājās tika demontētas. Uzņēmums Rīgas namu pārvaldnieks klientu ērtībām piedāvā vairākus mūsdienīgus veidus ūdens skaitītāju rādījumu nodošanai. Katrs klients šīs ziņas var nodot, izvēloties sev ērtāko veidu no četriem:
■ ar bezmaksas pašapkalpošanās vortāla www.e-parvaldnieks.lv starpniecību;
■ nosūtot īsziņu (SMS) – instrukciju var izlasīt mājaslapā www.rnparaldnieks.lv vai arī saņemt klientu apkalpošanas centros;
■ nodot personīgi kādā no 10 uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks klientu apkalpošanas centriem visā Rīgā;
■ izmantojot speciālos terminālus, kuri uzstādīti uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks klientu apkalpošanas centros.
Kā dzīvokļa rēķinu apmaksāt lētāk?
”Dzīvoju Rīgā, Pērnavas ielā, vecuma un veselības stāvokļa dēļ uz ielas vairs neizeju. Man komunālo maksājumu rēķinus palīdz nokārtot sociālais darbinieks. Nesen pasta nodaļā, kurā visu laiku tiku apmaksājusi Rīgas namu pārvaldnieka izrakstītos rēķinus, paziņoja, ka rēķina apkalpošanas pakalpojuma cena ir kļuvusi dārgāka – tagad – 1,50 eiro. Sadārdzinājums radies tādēļ, ka apsaimniekošanas uzņēmums nav pārslēdzis kaut kādu līgumu. Gribētos palūgt Rīgas namu pārvaldnieka vadību vienoties ar uzņēmumu Latvijas Pasts par atlaidēm rēķinu apkalpošanai, maksājot par dzīvokli.“
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāve Santa Vaļuma:
– Diemžēl mūsu uzņēmums nevar komentēt informāciju, ko snieguši Latvijas Pasta darbinieki, jo starp uzņēmumiem Rīgas namu pārvaldnieks un Latvijas Pasts nekad nav bijis līguma par atlaižu piemērošanu komunālo rēķinu apkalpošanai. Vienlaikus vēlos atgādināt iedzīvotāju iespējas komunālos rēķinus apmaksāt bez lielas komisijas maksas vai vispār par velti:
■ izmantojot internetbankas pakalpojumus (komisijas lielums būs jūsu bankas noteiktais, bet Swedbank klienti rēķinus apmaksā bez komisijas maksas);
■ veikalu tīkla Maxima kasēs, komisijas apmērs par rēķina apmaksu – 50 centi.