„Laimes vēstule” no Rīgas siltums
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Trešdiena, 23 Jūlijs 2014 23:30
„Dzīvoju Rīgā, mūsu māju apsaimnieko kooperatīvs Purvciems. Nesen saņēmām „laimes vēstules” no Rīgas siltuma ar informāciju par mājas parādu par saņemto siltumenerģiju. Ar satraukumu uzzināju, ka tikai par šā gada aprīli un maiju mājas parāds par saņemto siltumenerģiju ir 4000 eiro. Līdzīgas vēstules pienākušas visās 20 kooperatīva mājās.
Iznāk, ka tikai mūsu mājā vien katra dzīvokļa parāds pārsniedz 50 eiro, kas nevarētu būt patiesība, jo lielum lielais vairākums mūsu mājas iedzīvotāju ir godīgi un atbildīgi cilvēki. Taču vēl lielāks bija pārsteigums, kad līdzīgu vēstuli parādīja mani vecāki, kas dzīvo Krasta masīvā. Viņu māju apsaimnieko kooperatīvs Tīnūži, mājas parāds ir 3,9 tūkstoši eiro. Šķiet, kooperatīvu valdes netiek galā ar saviem pienākumiem! Paldies Rīgas siltumam par informāciju, bet ko darīt iedzīvotājiem? Bail pat domāt, jo nākamo ziemu sola visai bargu...” Margarita
Komentē AS Rīgas siltums informācijas dienesta vadītāja Linda Rence:
– Mūsu uzņēmums tiešām ir nosūtījis vēstules dzīvokļu īpašniekiem mājās, kurām ir parāds par siltumenerģiju. Tas tiek darīts, lai īpašnieki varētu laikus sazināties ar apsaimniekotāju un noskaidrot, kāpēc nav samaksāti AS Rīgas siltums rēķini. Tam var būt divi iemesli. Pirmais – pašu mājas iedzīvotāju parādi, un tādā gadījumā dzīvokļu īpašniekiem jāpamudina pārvaldnieks aktīvāk strādāt ar nemaksātājiem. Otrs iemesls – paša apsaimniekotāja parāds Rīgas siltumam. Gadās, ka iedzīvotāji kārtīgi maksā rēķinus, bet pārvaldnieks viņu naudu nepārskaita pakalpojumu sniedzējiem. Diemžēl mēs nezinām, kāda iemesla dēļ kavējas norēķini ar mūsu uzņēmumu, tas jānoskaidro pašiem iedzīvotājiem. Domāju, ka mūsu vēstules varētu būt pamudinājums īpašniekiem sapulcēties un nopietni aprunāties ar pārvaldnieku, jo tad, ja parāds turpinās augt, māja var palikt bez apkures un karstā ūdens.
Par siltuma parādiem mēs iedzīvotājus brīdinām jau laikus, lai līdz apkures sezonas sākumam viņi varētu visu noskaidrot un kopā ar pārvaldnieku izstrādāt plānu darbam ar parādniekiem, bet, ja vainīga ir namu pārvalde, izraudzītos citu apsaimniekotāju. Negaidiet, ka situācija pati labosies. Rīkojieties un atcerieties, ka dzīvokļu īpašniekiem ir tiesības saņemt visu aktuālo informāciju par mājas finansēm, bet īpašnieku kopība var pieņemt krīzes pārvarēšanas plānu, kas būs saistošs pārvaldniekam.