Biedrība un mājas apsaimniekošana
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts Otrdiena, 24 Septembris 2019 15:25
Vēlos noskaidrot dažus jautājumus par daudzdzīvokļu mājas apsaimniekošanu. Situācijas apraksts: 2012. gadā iegādājos dzīvokli jaunuzceltajā mājā vienā no Latvijas mazpilsētām. Gadu vēlāk tika reģistrēta biedrība ar mērķi apsaimniekot minēto daudzdzīvokļu ēku, kam arī es piekritu. Kopš biedrības reģistrēšanas brīža ar iedzīvotājiem nav noslēgti apsaimniekošanas līgumi. Līdz 2018. gadam cilvēki, kas uzņēmās apsaimniekošanu, par it kā sniegtajiem pakalpojumiem pieprasīja samaksu skaidrā naudā; sapulces, kuras tika organizētas, nekad nav tikušas protokolētas (nebija pat definēts, vai tās ir dzīvokļu īpašnieku vai biedrības sapulces).
Pēc daudzkārtējiem aizrādījumiem par to, ka mani šāda situācija neapmierina, kopš pagājušā gada rēķinos par komunālajiem pakalpojumiem tika iekļauta apsaimniekošanas maksa, protams, nesniedzot nekādu paskaidrojumu. Cik man zināms, šāds maksājums visiem dzīvokļiem ir iekļauts rēķinos vienādā apmērā neatkarīgi no dzīvokļa platības. Jāpiebilst, ka daudzdzīvokļu mājā ir 9 dzīvokļi, no kuriem viena dzīvokļa platība ir 200 m2, otrs dzīvoklis 150 m2, bet pārējie dzīvokļi 60–70 m2 platībā. Cik noprotams, iemesls šādai situācijai ir nevēlēšanas maksāt apsaimniekošanas maksu par lielajiem dzīvokļiem. Kopš biedrības dibināšanas mājā nav veikti pilnīgi nekādi darbi, izņemot pagalma uzkopšanu četras reizes mēnesī. Pārējie iedzīvotāji, ņemot vērā mazpilsētas specifiku, klusē. Kā rīkoties šādā situācijā? Vai biedrības atsūtītie rēķini man ir saistoši, ja nav noslēgts apsaimniekošanas līgums?