Kur pazudis ūdens krānā?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 12 Augusts 2022 17:09
Reizi četros gados dzīvokļu īpašniekiem ir pienākums veikt individuālo ūdens skaitītāju verificēšanu. Kurš gan būtu domājis, ka šī vienkāršā darbība var izvērsties par nopietnu problēmu?
Marina dzīvo divistabu dzīvoklī kopā ar piecus gadus vecu meitu. Vecāki ir tālu – Daugavpilī, ar vīru jau gadu kā šķīrusies.
– Agrāk visus komunālos jautājumus izlēma vīrs, – sieviete nopūšas. – Tagad to daru es. Godīgi sakot, es negaidīju tādas grūtības.
Maijā Marina pasūtīja ūdens skaitītāju verificēšanu. Dzīvoklī ir viens karstā ūdens stāvvads, viens – aukstā ūdens stāvvads. Tāpēc skaitītāji – divi.
– Santehniķis ļoti ātri nomainīja ierīces. Es, protams, esmu nedaudz sarūgtināta, jo jaunie skaitītāji nebūt nav jauni, bet ar nolietojumu 400–500 kubikmetri, – norāda sieviete.
Bet ne tur tā nelaime. Pēc santehniķa aiziešanas Marina atgrieza krānu un atklāja, ka vannas istabā ir ievērojami samazinājies ūdens spiediens.
– Dažas dienas to pacietu, sarežģījumus norakstīju uz iespējamiem darbiem mājas kopīgajā ūdensvadā, taču pēc nedēļas aizgāju uz kooperatīvu, kas apsaimnieko mūsu māju.
Kooperatīvā pret sievieti izturējās visai vienaldzīgi: „Mēs atbildam par ūdensvadu tikai līdz jūsu dzīvokļa skaitītājam. Ja jums kaut kas noticis pēc mēraparāta nomaiņas, mums gar to nav nekādas daļas.” Tiesa, santehniķis tomēr minēja, ka lieta, visticamāk, ir pašā skaitītāja filtrā.
– Viņš man teica: „Jums vajag to filtru patstāvīgi iztīrīt,” – atceras dzīvokļa saimniece.
Pilnīgā nesaprašanā Marina atgriezās mājās, apskatīja skaitītāju no visām pusēm, bet piekļuvi filtram neatrada.
– Es sēžu, – viņa stāsta, – blakus savam knapi pilošajam krānam un gandrīz vai raudu. Ko darīt?
Uz lasītājas jautājumu atbild profesionālais santehniķis Igors Isajevs:
– Pirmkārt, Marinai jāvēršas firmā, kas skaitītājus uzstādīja. Parasti šādu kompāniju meistari bez maksas vai par minimālu maksu tīra ūdens skaitītāju filtrus. Otrkārt, tādu pašu pakalpojumu var sniegt arī apsaimniekotāja, šajā gadījumā – kooperatīva, santehniķis, iespējams, pēc oficiāla pieteikuma uzrakstīšanas. Visticamāk, pakalpojums būs maksas.
Pēc Igora Isajeva vārdiem, filtra tīrīšana ne vienmēr dod gaidīto rezultātu.
– Manā praksē, – stāsta santehniķis, – ir bijuši gadījumi, kad pēc skaitītāju nomaiņas aizsērējis nevis filtrs, bet gan krāna tīkliņš. Tā ir ļoti nepatīkama situācija, jo netīrumi tīkliņā var pilnībā aizsprostot ūdens strūklu. Daži santehniķi iesaka iedzīvotājiem uzreiz mainīt krānu, bet to nevajag darīt, krāna tīkliņu ir ļoti vienkārši iztīrīt.
Igors Isajevs ir pārliecināts, ka cilvēks mierīgi spēj patstāvīgi atbrīvoties no aizsērējuma krānā, bet, ja gadās kā Marinai, kas šādos jautājumos neprot rīkoties, palīgā jāaicina santehniķis. Darbs – pāris minūšu, un ūdens spiediens krānā atjaunots.