Ūdens uzskaite: ziniet savas tiesības!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 13 Augusts 2021 12:28
Kā par ūdens patēriņu maksāt mazāk un retāk verificēt skaitītājus? Atbildes uz jautājumiem
Avīzes redakcija saņem lasītāju jautājumus ne tikai no Rīgas, bet arī no citām Latvijas pilsētām, un daudzos jautājumos pausta neskaidrība attiecībā uz ūdens patēriņa skaitītājiem.
Normunds Talcis: „Rīdzinieku parādi nav lieli”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Jūlijs 2021 11:03
Kā uzņēmums Rīgas siltums gatavojas jaunajai apkures sezonai?
Kaut arī šī vasara Latvijai ir dāvājusi īsteni svelmainu karstumu, tomēr siltumapgādes sistēmā iesaistītie uzņēmumi aktīvi gatavojas apkures sezonai. Daži eksperti brīdina, ka iedzīvotāji ir uzkrājuši ievērojamus parādus, kas var kļūt par šķērsli apkures pieslēgšanai, sezonai sākoties rudenī. Uzņēmuma Rīgas siltums valdes priekšsēdētājs Normunds Talcis iepazīstina ar patieso situāciju nozarē.
RNP aicina – nenokavē ūdens patēriņa skaitītāju verifikāciju!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 18 Jūnijs 2021 10:37
Rīgas namu pārvaldnieks atgādina, ka šā gada 7. aprīlī beidzās izsludinātā ārkārtējā situācija un līdz ar to trīs mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām, t.i., līdz š.g. 6. jūlijam, jāveic līdz šim atliktā ūdens patēriņa skaitītāju (ŪPS) verificēšana tiem skaitītājiem, kuru verificēšanas termiņš beidzās pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, tās periodā vai nepilnu triju mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām.
RNP klienti ŪPS verifikācijas termiņu var aplūkot ŪPS nomaiņas aktā, vortāla e-parvaldnieks.lv sadaļā „Skaitītāju rādījumi”, kā arī ikmēneša komunālo pakalpojumu rēķina apakšdaļā.
Ronalds Neimanis: „Pastāv risks palikt bez siltuma”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Jūlijs 2021 10:43
Pagājušās apkures sezonas beigās parādu nebija tikai 45 uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks apsaimniekotajām mājām
Šovasar Rīgas pašvaldības apsaimniekošanas uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis medijiem sniedza vairākas intervijas, kurās pastāstīja par iedzīvotāju parādiem un uzņēmuma plāniem. Mūsu izdevumā varat iepazīties ar galvenajiem citātiem no intervijām.
Noslēdzoties aktīvajai apkures sezonai, parādi – 3,5 milj. eiro
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 20 maijs 2021 13:00
Rīgā 10. maijā noslēgusies apkures sezona, kas ilga 208 dienas un bijusi aukstākā pēdējos četros gados. Salīdzinājumam, ilgākā apkures sezona AS Rīgas siltims vēsturē bija 2020. gadā, un tā ilga 225 dienas.
Apkures sezonas ilgumu un siltumenerģijas patēriņu tiešā veidā ietekmē āra gaisa temperatūra. Vienlaikus jāatzīmē, ka ir simtiem klientu, kuri apkuri neatslēdz arī vasaras mēnešos, lai drēgnajās un lietainajās vasaras dienās mājoklī pastāvīgi būtu komfortabli, ko nodrošina Rīgas ēkās uzstādītie individuālie automatizētie siltummezgli.
Atkritumu jautājums šķeļ rīdziniekus
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Jūlijs 2021 10:29
Tiesībsargs: „Atkritumu vadu slēgšana piespiedu kārtā ir dzīvokļu īpašnieku tiesību pārkāpums”
Valsts galvenais tiesībsargs Juris Jansons, nobeidzot lietas skatīšanu par atkritumu vadu piespiedu slēgšanu daudzstāvu mājās Rīgā, nonācis pie secinājuma, ka Rīgas domes prasība aizmetināt visas atkritumu vadu lūkas ir pretrunā Satversmes un arī Dzīvokļa īpašuma likuma pantiem. Tiesībsargs ir devis pašvaldībai trīs mēnešus, lai no noteikumiem izņemtu punktus, kuri aizskar dzīvokļu īpašnieku tiesības.
Rīgas ūdens mainīs visus ūdens skaitītājus!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Aprīlis 2021 14:43
2020. gada sākumā Rīgā tika pabeigta komercuzskaites mēraparātu (mājas ievadskaitītāju) pārbaude. Pēc situācijas analīzes Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālisti secināja, ka 28 mājās Rīgas ūdens komercuzskaites mēraparāti nedarbojas pietiekami precīzi. Komunālā pakalpojuma piegādātājs reaģēja uz aizrādījumu un apsolīja visās šajās mājās uzstādīt ultraskaņas ūdens patēriņa skaitītājus.
Atgādinām, ka pēc patlaban spēkā esošās kārtības ūdens patēriņa komerciālā uzskaite tiek veikta pēc uzņēmumam Rīgas ūdens piederošā kopējā mājas ūdens skaitītāja rādījumiem. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) datiem 82% no uzņēmuma Rīgas ūdens mēraparātiem ūdens patēriņa rādījumus uzskaita neprecīzi un tikai 18% darbojas nevainojami.