Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Kaimiņiene ir garīgi slima. Ko darīt?

Piecstāvu namā Rīgā, Maskavas ielā, pēdējos pāris gadus nav miera, un iedzīvotāji ir pārliecināti, ka arī līdz nelaimei nav tālu. Iemesls ir vienas kaimiņienes neadekvātā uzvedība, kuras dēļ uz māju pastāvīgi steidz mašīnas ar bākugunīm: ugunsdzēsības dienests un policija, gāzes avārijas dienests un neatliekamā medicīniskā palīdzība. Pirms dažām dienām sieviete piedraudēja visus kaimiņus nogalināt, un pārbijušies cilvēki zvanīja redakcijai un lūdza padomu: ko darīt?

Sākumā rīkoja skandālus mātei

Piecstāvu nama iedzīvotāji Ķengaragā vēlas tikai vienu – mieru, bet tā vietā rodas aizvien jauni iegansti satraukumiem.

– Viss sākās pirms aptuveni trim gadiem, kad pie gados pavecas kaimiņienes pārvācās meita Inna Z., – stāsta otrā stāva iemītniece Elizabete. – Tā kā minēto sieviešu dzīvoklis atrodas tieši virs manējā, naktīs mani sāka modināt skaļi strīdi un lamāšanās.

Lasīt tālāk...

Sargieties no blēžiem!

„Vēlos pastāstīt, cik nepatīkamu notikumu mēs nupat piedzīvojām. Mans vīrs ir cienījamos gados, drīz viņam būs astoņdesmit. Nesen viņš saņēma no māsīcas mantojumu. Noformēt tiesības uz māju un zemi nebija viegli, lieta izrādījās sarežģīta. Nabaga vīrs pastāvīgi gāja uz konsultācijām Zemes dienestā, iztērēja kaudzi naudas par inventarizāciju un citiem dokumentiem, taču reģistrēt īpašumu zemesgrāmatā uz sava vārda nekādi nevarēja.

Nesen Zemes dienestā pie vīra piegāja brašs puisietis un, uzreiz uzrunādams sirmgalvi uz „tu”, noprasīja: „Kā tad ir, neiet tās lietas tā, kā gribētos?” Vīrs, viņam uzticēdamies, atklāti pastāstīja, kādas grūtības radušās. Puisietis apsolīja palīdzēt.

Lasīt tālāk...

Suns visai mājai neļauj gulēt

Populārajā portālā www.sudzibas.lv nesen notika interesanta diskusija. Atgādināsim, ka šajā portālā Latvijas iedzīvotāji var paust savas pretenzijas par zemas kvalitātes precēm un pakalpojumiem, stāstīt par konfliktiem ar namu pārvaldniekiem, komunālo pakalpojumu sniedzējiem un kaimiņiem.

Portāla www.sudzibas.lv sadaļā „Kaimiņi” cilvēki parasti žēlojas par trokšņainiem dzērājiem aiz sienas vai pīpmaņiem, kas met izsmēķus tieši sūdzībnieka puķu dobē. Bet reiz kāda drosmīga jaunkundze pasūdzējās pati par sevi, pareizāk sakot, par neērtībām, ko viņa pēdējā laikā rada kaimiņiem. „Mans mīļais suņuks naktīs gaudo un modina visu māju,” viņa atzinās. „Dodiet padomu, ko darīt!” Daļa portāla lietotāju steidza suņa saimniecei pārmest bezatbildību, bet viens otrs deva gluži derīgus padomus. Nolēmām publicēt interesantākos viedokļus, kā arī palūdzām speciālista kinologa un Rīgas pašvaldības policijas pārstāvju komentārus.

Lasīt tālāk...

Tek dvieļu žāvētājs!

„Labdien! Mēs steidzami vēlamies noskaidrot kādu lietu! Dzīvoklī Rīgā, Lielupes ielā 60 radās noplūde dvieļu žāvētājā. Avārija notika dzīvokļa saimnieces prombūtnes laikā, tāpēc apakšējais dzīvoklis nopietni cieta. Šajās dienās augšējā dzīvokļa saimniece no apdrošināšanas kompānijas saņēma 800 eiro lielu rēķinu. Apdrošinātāji uzskata, ka tieši viņa ir vainojama apakšējo kaimiņu applūdināšanā.

Taču mēs ne reizi vien esam lasījuši, ka mājas iekšējās inženierkomunikācijas ir kopīpašums, tātad par to stāvokli atbildīgs ir pārvaldnieks. Vai tas ir taisnīgi, ka rēķins izrakstīts gados pavecajai saimniecei, kura nevarēja paredzēt avāriju un vēl ne tik nevarēja to novērst?”

Atbild Sanita Vaļuma no SIA Rīgas namu pārvaldnieks komunikāciju nodaļas:

Lasīt tālāk...

Cerība mirst pēdējā

Šogad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) jau saņēmis vairāk sūdzību par komunālo pakalpojumu un māju apsaimniekošanas kvalitāti nekā visā 2011. gadā. Secinājums: vai nu māju apsaimniekošanas kvalitāte kritusies, vai arī cilvēki vairāk sākuši ticēt PTAC efektivitātei. Nupat kāds pārvaldnieks godīgi atzina: „Jūs te rakstāt, ka iedzīvotājiem nav kur sūdzēties par apsaimniekotājiem, bet tā nav. Pēc pieredzes teikšu, ka iesniegums PTAC ir pats efektīvākais veids, kā panākt savu!”

Devāmies uz Patērētāju tiesību aizsardzības centru, lai noskaidrotu, kā tur palīdz namu pārvalžu un komunālo uzņēmumu klientiem. PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju nodaļas pārstāve Ilze Žunde pastāstīja, ka centrs ik gadus saņem simtiem sūdzību no iedzīvotājiem, kuri nav apmierināti ar savu mājokļu apsaimniekošanu.

Lasīt tālāk...

Māsa izliek māsu

Šķiet, kam gan vēl ticēt, ja ne tuvākajiem radiniekiem. Bet pat radnieciskās saites ar laiku diemžēl sadilst un pārtrūkst, un tad cilvēks, kas pārlieku uzticējies, paliek pie sasistas siles. Traģiski izvērtusies mūsu lasītājas Olgas dzīve – pašas māsa viņu izliek no dzīvokļa, kas privatizēts par abu kopējiem sertifikātiem.

Tas ir stāsts par to, ka goda vārdam mūsu laikos ir mazs svars, tāpēc jebkuras attiecības vajag nostiprināt uz papīra. Piemēram, cilvēkam, kurš dzīvo radu dzīvoklī, der noslēgt ar viņiem īres līgumu, kurā precīzi formulētas abu pušu tiesības.

Lasīt tālāk...

Kam jāmaksā?

„Vai man vajadzīga kaimiņu piekrišana, ja vēlos nomainīt radiatorus savā dzīvoklī? Kas par to teikts likumā?”

Ekonomikas ministrijā paskaidroja, ka saskaņā ar Dzīvokļa īpašuma likumu, kas stājās spēkā 2010. gadā, jebkuram dzīvokļa īpašniekam pirms radiatoru maiņas patiešām jāsaņem 50% mājas dzīvokļu īpašnieku piekrišana + viena balss.

Savukārt, ja dzīvoklī radusies avārijas situācija un radiatori tikai jāsalabo, šiem darbiem jāatvēl nauda no mājas kopējā remonta fonda. Ja fondā naudas nav, apsaimniekotājs izraksta solidāru rēķinu visiem dzīvokļu īpašniekiem, jo radiatori ir mājas kopīpašums. Tādā pašā kārtībā iedzīvotāji nepieciešamības gadījumā apmaksā atsevišķu radiatoru skalošanu.

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!