Viss kas jāzin par savu māju!

Darīsim KOPĀ!

Kā mājās ieviest iekšējās kārtības noteikumus?

“Dzīvoju daudzstāvu mājā. Par nelaimi mani augšstāva kaimiņi iecienījuši smēķēt kāpņu telpā, turklāt regulāri atstāt atvērtu kāpņu telpas logu. Daudzi kaimiņi cieš no caurvēja un ir bijuši gadījumi, kad baidoties no saaukstēšanās, vienās čībiņās skrien kāpņu telpā aizvērt nelaimīgo logu. Kā sodīt šādus kaimiņus, kas nerēķinās ar iedzīvotāju vairākuma viedokli? Kā ieviest mājas iekšējās kārtības noteikumus, kuri būtu saistoši visiem?”

Lasīt tālāk...

Skaitītāju verifikācijas termiņus mainīt nedrīkst

“Mūsu mājā īpašuma apsaimniekošanai ir nodibināta dzīvokļu īpašnieku biedrība. Sakiet lūdzu, vai mēs drīkstam savā mājā izmainīt ūdens skaitītāju verifikācijas termiņu un noteikt pārbaudi, piemēram, reizi sešos gados? Vai arī mums jāvadās pēc vispārīgajiem noteikumiem, kas noteic pārbaudes termiņu vienu reizi četros gados?”

Lasīt tālāk...

Parādnieks ir apsaimniekotājs, bet vainīgi iedzīvotāji. Kā tas iespējams?

“Esmu dzīvokļa īpašnieks no mājas Puškina ielā 19, Rīgā. Kopš pagājušā gada mūsu māju apsaimnieko biedrība Riepnieki. Taču nesen uzņēmums Rīgas ūdens atrada, ka mūsu mājas iepriekšējais apsaimniekotājs Latmāja ir atstājis parādu vairāk nekā 1300 eiro apmērā.

Lasīt tālāk...

Kā uzskaitīt patēriņu, ja mājā nav kopējais ūdens patēriņa skaitītājs?

“Esam mājas Dravnieku ielā 4, Rīgā iedzīvotāji. Pirms dažiem mēnešiem uzņēmumam Rīgas ūdens bija jāveic mūsu mājas kopējā ūdens skaitītāja nomaiņa, tomēr to izdarīt nebija iespējams ūdensvada cauruļu katastrofāli sliktā stāvokļa dēļ. No tā laika mums katram tiek piestādīts rēķins pēc normatīva, tas nozīmē, pakalpojuma piegādātājs ir saskaitījis, cik mūsu mājā ir iedzīvotāju un visiem aprēķina vienādu ūdens patēriņu – 6 kubikmetrus mēnesī (tā noteikts normatīvā). Ja ģimenē ir divi cilvēki, tad, pēc Rīgas ūdens ieskata, konkrētā mājsaimniecība ir notērējusi 12 kubikmetrus, ja trīs cilvēki, tad – 18 kubikmetrus, un tā tik tālāk.

Tajā pašā laikā apsaimniekotājs turpina piestādīt rēķinus pēc individuālo (dzīvokļu) skaitītāju rādījumiem, bet šim patēriņam “piemet” visas mājas patēriņa korekciju. Tas ir neizbēgami, jo pakalpojuma piegādātājs mājā, kurā ir 100 iedzīvotāji piestāda rēķinu par 600 kubikmetriem ūdens, bet pēc individuālajiem skaitītājiem iedzīvotāji uzrāda mazāku, piemēram, tikai 350 kubikmetru patēriņu. Šo starpību apsaimniekotājs sadala uz visiem dzīvokļiem. Visvairāk cieš vientuļie iedzīvotāji: visiem taču skaidrs, ka viena cilvēka patēriņš mēnesī nevar pārsniegt 2 kubikmetrus, bet, še tev – apsaimniekotājs “piesviež” vēl 8,5 kubikmetrus korekciju!

Lasīt tālāk...

Kā pārformēt privatizāciju uz citu cilvēku

“Mans dzīvoklis ir privatizēts uz meitas vārda, kura nu jau vairāk nekā 15 gadus nedzīvo Latvijā. Viņai ārzemēs ir ģimene, dzīvoklis un Latvijā viņa vairs gandrīz vispār neparādās. Vai es varu dzīvokļa privatizāciju pārformēt uz sava vārda? Ko man darīt, lai iecerētais izdotos?”

Lasīt tālāk...

Kas nosaka ūdens cirkulācijas tarifu?

“Dzīvojam hruščovkā. Vēl nesen dvieļu žāvētāji vannas istabās mūsu mājā bija pieslēgti apkures sistēmai, tādēļ ziemās sildīja, bet vasarās, loģiski, nē. Tad mēs tos pieslēdzām karstā ūdens apgādes sistēmai. Līdz ar to maksājam papildu par ūdens cirkulāciju 7,50 eiro mēnesī. Tādu kārtību izlēma mūsu mājas pārvaldniece, tikai neviens nespēj saprātīgi izskaidrot, vai ir likumīgi iekasēt papildu maksu par pieslēgumu cirkulācijas sistēmai un kurš ir noteicis mājas tarifu par šo pakalpojumu? Lūdzam sniegt skaidrojumu, jo mājā dzīvo daudz pensionāru, kuriem tā ir liela nauda, kas jāsamaksā katru mēnesi.”

Lasīt tālāk...

Kas ir sociālais dzīvoklis?

“Esam dzīvokļa saņemšanas rindā un mums piedāvā dažādus variantus. Vienīgais mums ar sievu ir sarežģīti visu saprast. Lūdzu izskaidrojiet, kāda atšķirība ir starp sociālo un pašvaldības dzīvokli?”

Lasīt tālāk...

Numuru arhīvs: spied un lasi!