„Kā esmu kļuvis parādnieks...”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 10 Novembris 2022
„Nespēju saprast, kas notiek ar rēķiniem par patērēto gāzi,” stāsta rīdzinieks Nikolajs. „Gandrīz gadu nedzīvoju Rīgā, visus rēķinus par dzīvokli apmaksāju internetā, par gāzes rēķiniem pat nedomāju: dzīvoklis bija tukšs, gāzi neviens netērēja. Tagad, atbraucis mājās, ieraugu, ka ar nulles patēriņu uzņēmums Latvijas Gāze mani ir pataisījis par parādnieku aptuveni 37 eiro apmērā. Kas notiek?”
Uzņēmumā Latvijas Gāze mums paskaidroja, ka maksa par gāzes patēriņu sastāv no vairākām komponentēm, no kurām viena ir fiksētā maksa par gāzes sadali. Mājsaimniecībām, kuras gāzi izmanto tikai ēdiena gatavošanai (lieto tikai gāzes plīti), šī maksa patlaban ir 2,70 eiro mēnesī (bez PVN).
„Negribu nekādu poligonu!”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 10 Novembris 2022
„Dzīvoju Zolitūdē, daudzdzīvokļu mājā,” redakcijai raksta Madara. „Iekāpjot liftā, pamanīju šokējoša satura reklāmu: „Nobalso par sava rajona atkritumu poligonu!” Pašreizējais poligons Getliņos ir tā pārpildīts, ka Rīga meklē vietu jaunam poligonam?! Vai arī, ja mēs nobalsosim par poligonu Zolitūdē, mums samazinās maksu par atkritumu izvešanu? Patiesībā man ir tikai viens jautājums – kur es varu nobalsot pret atkritumu poligonu Zolitūdē?”
Reklāmas kampaņa „Gribam poligonu!” pārsteidza daudzus rīdziniekus. Tāds, izrādās, bija arī kampaņas mērķis. Tās organizatori skaidro, ka nekāda jauna poligona būvniecības plāna Rīgā nav. Savukārt plakāti daudzdzīvokļu māju liftu kabīnēs un reklāma internetā veidota ar mērķi pievērst iedzīvotāju uzmanību atkritumu apjomam. Saskaņā ar Getliņu poligonā sniegto informāciju viņi katru dienu saņem 700 līdz 1000 tonnas atkritumu.
Tikai atrunāšanās
- Detaļas
- Kategorija: Namu pārvalde
- Publicēts 10 Novembris 2022
Kā rīkoties, ja pārvaldnieks iedzīvotājiem ir apsolījis mājā izpildīt konkrētus darbus, bet dara pavisam ko citu, turklāt uz parāda?
Mājas iedzīvotāji ir pārliecināti, ka pārvaldnieks apzināti viņiem audzē parādu. Kā gan citādi, ja ne par kaitniecību, lai nosauc šādu rīcību?
Kad sāksies normāla apkure?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 10 Novembris 2022
Iedzīvotāji sākuši ikgadējo cīņu par vēlamo temperatūru savos dzīvokļos
Apkures sezona katru gadu sākas ar vienām un tām pašām iedzīvotāju sūdzībām: vieniem – auksti, citiem – karsti, trešie nevēlas maksāt par kaimiņu. Kā rīkoties šādās situācijās?
„Vēlos savu naudu atpakaļ!”
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 10 Novembris 2022
„Manā dzīvoklī ir auksts, tikai +14 grādi. Vēlos izsaukt meistarus, lai viņi izmērītu temperatūru un noformētu aktu. Vai es, pamatojoties uz konstatēto aktā, varētu pieprasīt pārrēķinu par apkuri? Kāpēc man, sēžot aukstumā, jāmaksā par apkuri tikpat daudz, cik kaimiņiem, kuriem dzīvokļos ir silti? Lāsma.”
Atbild uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks pārstāvis Krists Leiškalns:
Ķer siltumu!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts 10 Novembris 2022
Saskaņā ar Latvijas Ministru kabineta noteikumos noteikto, šajā apkures sezonā temperatūra dzīvokļos nedrīkst pārsniegt +19 grādus. Energoefektivitātes jautājumu speciāliste Olga Levinoka dod padomus, kādus pasākumus veikt mājoklī, lai pasargātu tik dārgo siltumu.
– Visām padomju gados būvētajām mājām ir novērojami lieli siltuma zudumi, – saka Olga Levinoka. – Īpaši nopietni zudumi veidojas caur nekvalitatīvi nostrādātām starppaneļu šuvēm. Apsaimniekotājam ir jāseko līdzi šuvju hermētiskumam, pretējā gadījumā tas ir melnais caurums, kurā pazūd siltumenerģija un iedzīvotāju nauda.
Kuram ir pienākums lauzt sienu?
- Detaļas
- Kategorija: Ir problēma!
- Publicēts 10 Novembris 2022
„Mūsu dzīvoklī notika karstā ūdens stāvvada avārija – sākās noplūde,” stāsta Sigita. „Pēc izsaukuma ieradās uzņēmuma Siltumserviss Rīga avārijas brigāde. Meistari pieprasīja mums pilnībā demontēt duškabīni un noņemt fl īzes, lai atrastu caurules plīsumu. Mēs izpildījām šo prasību jau nākamajā dienā, lai ātrāk nodrošinātu remontu, un paziņojām to meistaram, bet viņš ieradās mainīt stāvvadu tikai ceturtajā dienā.
Es biju aizkaitināta, jo visas šīs četras dienas mēs pavadījām pie izjauktas komunikāciju šahtas, bez duškabīnes un iespējas nomazgāties. Kad meistars tomēr ieradās, viņš bija iereibis, necenzēti lamājās un nenovilka ielas apavus. Es mājās biju viena pati, un man nepavisam nebija patīkami. Vai šī kavēšanās ar remontdarbiem un meistara uzvedība uzskatāma par normālu?”