Viss kas jāzin par savu māju!

Māja nodegusi, maksu iekasē Drukāt E-pasts
Ceturtdiena, 25 aprīlis 2013 12:22

„Pirms diviem gadiem nopirkām divus dzīvokļus Rīgā, Mēness ielā. Pēc pāris mēnešiem māja nodega, mēs pat nebijām paspējuši noslēgt ar namu pārvaldi līgumu. Mums izrakstīja rēķinus, kamēr nepārdevām dzīvokļus nekustamā īpašuma firmai.

Minētajā laikā namu pārvalde mums sarakstījusi lielus rēķinus un vēl ar kavējuma naudu sodījusi. Tagad lieta jau nonākusi līdz tiesas izpildītājam, mums draud ar īpašuma un algas arestu. Vai namu pārvaldei bija tiesības ņemt maksu par nodegušu dzīvokļu apsaimniekošanu, kuros nebija iespējams dzīvot?”

Atbild Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Apsaimniekošanas pārvaldes vadītāja Ingrīda Mutjanko:

– Lasītājiem tiešām bija jāmaksā par apsaimniekošanu un komunālajiem pakalpojumiem no dienas, kad viņu īpašumtiesības tika reģistrētas zemesgrāmatā. Tas, ka ar namu pārvaldi nav noslēgts apsaimniekošanas līgums, neko nemaina.

– Kāda apsaimniekošana var būt nodegušai mājai?

– Neraugoties uz ugunsgrēku, apsaimniekošana turpinās, lai arī šaurākā apjomā. Apsaimniekotājam jāuzkopj mājai piegulošā teritorija, jāizraksta rēķini un tā tālāk. Cita lieta, ka maksāt pilnu summu dzīvokļa īpašniekiem tiešām nav par ko. Tāpēc viņiem tūlīt pēc negadījuma vajadzēja vērsties pie pārvaldnieka ar rakstisku iesniegumu: „Sakarā ar ugunsgrēku lūdzam pārskatīt apsaimniekošanas maksu, jo mājai vairs nav vajadzīgi apkopējas pakalpojumi, inženierkomunikāciju apsekošana utt”. Tādā veidā pusēm vajadzēja vienoties par zemāku maksu.

– Ko darīt, ja cilvēki laikus nav vērsušies namu pārvaldē?

– Diemžēl saskaņā ar likumu viņiem nāksies samaksāt rēķinus pilnā apjomā. Gribu atgādināt dzīvokļu īpašniekiem: tiklīdz mājā sākas problēmas, uzreiz ziņojiet par tām pārvaldniekam, runājiet, rakstiet iesniegumus un aktīvi aizstāviet savas tiesības. Pats no sevis jautājums neatrisināsies!

 
© 2012 Darīsim KOPĀ!