„Tas vairs neatkārtosies!” Drukāt
Piektdiena, 19 aprīlis 2019 21:53

Tuvojoties apkures sezonas beigām, uzņēmums Siltumserviss Rīga no jauna atvainojas iedzīvotājiem

Apkures sezonai tuvojas beigas. Kā informēja pašvaldības uzņēmumā Rīgas namu pārvaldnieks, siltums rīdzinieku dzīvokļos tiks nodrošināts līdz laikam, kad iestāsies vienmērīgi silts un sauss laiks. Prognozes rāda, ka vēl visu aprīli radiatori dzīvokļos būs silti.

Neparastā sezona

Šo apkures sezonu Rīgas iedzīvotāji noteikti nesauks par parastu, jo 2018. gadā konkursā par tiesībām veikt siltumtīklu tehnisko apkalpošanu galvaspilsētā uzvarēja jauns uzņēmums – Siltumserviss Rīga. Šis uzņēmums apkalpošanas pienākumus pārņēma no AS Rīgas siltums, kura pārziņā pilsētas siltumsistēmas bija daudzus gadus. Pirmajos darba mēnešos jaunie darbinieki ar pielīgtajiem uzdevumiem neaptverami lielajā saimniecībā galā tika ar grūtībām vai, varētu pat sacīt, netika galā vispār.

2018. gada oktobrī uzņēmumu Rīgas namu pārvaldnieks sāka pārpludināt neskaitāmas iedzīvotāju sūdzības par to, ka pēc apkures pieslēgšanas radiatori dzīvokļos silst nevienmērīgi, sistēmā dzirdami trokšņi, atsevišķos brīžos siltums pazūd pavisam. Daudzas mājas apkures pieslēgšanu gaidīja nedēļām ilgi. Bija situācijas, kad jaunie sistēmas apkalpotāji mājās vispirms meklēja, kur izvietots siltummezgls. Sazvanīt uzņēmuma dispečerdienestu nebija iespējams telefonlīnijas pārslodzes dēļ. Apsaimniekotājs telefoniski dienā saņēma līdz 10 000 sūdzībām.

Arvien straujāk situācija sāka līdzināties ārkārtas stāvoklim, tādēļ apstākļu noregulēšanā nācās personīgi iejaukties Rīgas pilsētas pašvaldības vadītājam Nilam Ušakovam. Viņš uzņēmumam Siltumserviss Rīga par līguma nosacījumu nepildīšanu piedraudēja ar sodu 500 tūkstošu eiro apmērā.

Gods kam gods – Siltumserviss Rīga tomēr spēja situāciju normalizēt, tādēļ var cerēt, ka rīdzinieki rudenī piedzīvoto stresu pamazām spēs aizmirst.

Paldies par kritiku!

Šajās dienās uzņēmuma Siltumserviss Rīga vadība sasauca preses konferenci, kurā uzņēmuma līdzīpašnieks Tengizs Adamjancs vēlreiz atvainojās galvaspilsētas iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām:

– Esam pateicīgi kā Rīgas domei, tā uzņēmumam Rīgas namu pārvaldnieks par saņemto kritiku un sniegto palīdzību un vēlreiz lūdzam piedošanu iedzīvotājiem par neērtībām, kādas viņi piedzīvoja rudenī. Nekas tāds vairs neatkārtosies!

Vaicāts par sodu, kuru Rīgas dome draudēja izskatīt pēc apkures sezonas beigām, Tengizs Adamjancs ir optimistiski noskaņots:

– Sākot darbu, bijām plānojuši iedzīvotājus nodrošināt ar pilnvērtīgu siltumsistēmu apkalpošanas pakalpojumu, tādēļ pat nepieļāvām domu par soda sankcijām mūsu uzņēmuma sliktā darba dēļ. Patlaban mēs vairs neredzam iemeslu šādām sankcijām, jo visi ar SIA Rīgas namu pārvaldnieks noslēgtā līguma nosacījumi tiek pildīti. Ar pilnu atbildību apgalvoju, ka pašlaik mēs nodrošinām visām prasībām atbilstošus pakalpojumus.

– Protams, pašvaldībai šajā jautājumā var būt savi ieskati, – pieļāva uzņēmuma Siltumserviss Rīga konsultants juridiskajos jautājumos Ilmārs Līcītis, – taču par to mēs uzzināsim tikai pēc apkures sezonas beigām.

Problemātiskās mājas

PS Siltumserviss Rīga darbu vadītājs Olafs Brežinskis pastāstīja, ka uzņēmumā uzlabota dispečerdienesta darbība un tagad katrs zvans tiek uzskaitīts:

– Sistēma ir šāda – ja no vienas mājas saņemam 3–5 zvanus ar sūdzībām, acīmredzot mājā ir problēma, tādēļ tā nonāk mūsu prioritāro objektu sarakstā. Tādā veidā dispečerdienests mums palīdz pašiem veidot savu datubāzi ar mājām, kurās strādāsim vasaras sezonā. Tas nepieciešams, lai pienācīgi sagatavotu konkrētās mājas siltumtīklus apkures sezonai un izvairītos no tādas ažiotāžas, kāda bija 2018. gada rudenī. Katram mājas siltummezglam ir izveidota tehniskā pase elektroniskā veidā, kurā fiksēti visi veiktie darbi. Pēc Siltumserviss Rīga ieskata, Rīgā aptuveni 150 mājās ir īpaši lielas problēmas, tādēļ 90 objektos ir sākta īpaša monitoringa programma.

– Šo māju siltummezgli ir aprīkoti ar attālinātās vadības sistēmu, un efekts ir redzams. Ja šādas mājas siltumsistēmā notiek novirzes no normas, mēs to ieraugām ātrāk, nekā ar saviem zvaniem ir reaģējuši dzīvokļu īpašnieki, un laikus varam ķerties pie darba, – apgalvo Olafs Brežinskis.

Kādi plāni vasarai?

Uzņēmums Siltumserviss Rīga plāno modernizēt arī citu māju siltummezglus. Plānotie darbi vasarā galvenokārt būs saistīti ar gatavošanos apkures sezonai.

– Esam jau sākuši speciālu darbu plānošanu, – stāsta Tengizs Adamjancs, – piemēram, izveidojuši un iesnieguši AS Rīgas siltums grafikus hidrauliskajām pārbaudēm, kuras veiksim vasarā. Nešaubos, ka rudenī visi darbi būs izpildīti laikus un apkures pieslēgšana notiks bez sūdzībām.

PS Siltumserviss Rīga speciālisti atgādina, ka gaida no pilsētniekiem iesniegumus par vasaras sezonā plānotajiem radiatoru nomaiņas darbiem.

– Ja dzīvokļa īpašnieks ir iecerējis apsildes ķermeņu nomaiņu, viņam ir jāievēro noteikumi, – atgādina Olafs Brežinskis. – Vispirms radiatoru maiņas projekts jāpasūta sertificētā firmā, pēc tam tas jāsaskaņo ar pārvaldnieku. Mēs savukārt īpašniekam izdevīgā laikā nodrošinām stāvvadu atslēgšanu. Cilvēkiem jāatceras, ka radiatorus drīkst mainīt tikai pavasarī vai vasarā. Pēc 1. septembra mājas jau pilnībā ir sagatavotas apkures pieslēgšanai, tādēļ pēc šī datuma radiatorus mainīt vairs nebūs iespējams.