Atkritumu jautājums šķeļ rīdziniekus
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Jūlijs 2021 10:29
Tiesībsargs: „Atkritumu vadu slēgšana piespiedu kārtā ir dzīvokļu īpašnieku tiesību pārkāpums”
Valsts galvenais tiesībsargs Juris Jansons, nobeidzot lietas skatīšanu par atkritumu vadu piespiedu slēgšanu daudzstāvu mājās Rīgā, nonācis pie secinājuma, ka Rīgas domes prasība aizmetināt visas atkritumu vadu lūkas ir pretrunā Satversmes un arī Dzīvokļa īpašuma likuma pantiem. Tiesībsargs ir devis pašvaldībai trīs mēnešus, lai no noteikumiem izņemtu punktus, kuri aizskar dzīvokļu īpašnieku tiesības.
RNP aicina – nenokavē ūdens patēriņa skaitītāju verifikāciju!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 18 Jūnijs 2021 10:37
Rīgas namu pārvaldnieks atgādina, ka šā gada 7. aprīlī beidzās izsludinātā ārkārtējā situācija un līdz ar to trīs mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām, t.i., līdz š.g. 6. jūlijam, jāveic līdz šim atliktā ūdens patēriņa skaitītāju (ŪPS) verificēšana tiem skaitītājiem, kuru verificēšanas termiņš beidzās pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, tās periodā vai nepilnu triju mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām.
RNP klienti ŪPS verifikācijas termiņu var aplūkot ŪPS nomaiņas aktā, vortāla e-parvaldnieks.lv sadaļā „Skaitītāju rādījumi”, kā arī ikmēneša komunālo pakalpojumu rēķina apakšdaļā.
Kad atslēgs apkuri?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Aprīlis 2021 13:25
Kompromisa meklējumos: vienam dzīvokļa īpašniekam karsti, citi – turpina salt
Kad pavasaris arvien neatlaidīgāk iekaro savas pozīcijas, daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem aktualizējas jautājums par apkures atslēgšanu. Diez vai ir māja, kurā par šo jautājumu nebūtu radušies strīdi: viena dzīvokļa īpašniekam ir karsti, citi – salst. Kurš pieņem lēmumu par apkures sezonas noslēgšanu konkrētā adresē?
Noslēdzoties aktīvajai apkures sezonai, parādi – 3,5 milj. eiro
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Ceturtdiena, 20 maijs 2021 13:00
Rīgā 10. maijā noslēgusies apkures sezona, kas ilga 208 dienas un bijusi aukstākā pēdējos četros gados. Salīdzinājumam, ilgākā apkures sezona AS Rīgas siltims vēsturē bija 2020. gadā, un tā ilga 225 dienas.
Apkures sezonas ilgumu un siltumenerģijas patēriņu tiešā veidā ietekmē āra gaisa temperatūra. Vienlaikus jāatzīmē, ka ir simtiem klientu, kuri apkuri neatslēdz arī vasaras mēnešos, lai drēgnajās un lietainajās vasaras dienās mājoklī pastāvīgi būtu komfortabli, ko nodrošina Rīgas ēkās uzstādītie individuālie automatizētie siltummezgli.
Māja tiek pārkurināta. Kā rīkoties?
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Sestdiena, 20 Marts 2021 14:31
„Dzīvoju Rīgā, Grīna bulvārī 7,” stāsta mūsu lasītājs Vasilijs. „Siltajās dienās māja tiek pārkurināta. Līdzīgas problēmas ir mūsu kaimiņiem mājās Grīna bulvārī 9, 11 un 13. Ziņojām par pārkurināšanu pārvaldniekam, bet reakcijas nav, mājas siltumtīklus apsaimnieko uzņēmums Siltumserviss Rīga.”
Uz jautājumiem atbild Elīna Silionova, uzņēmuma Siltumserviss Rīga (SSR) Kvalitātes kontroles nodaļas vadītāja.
Rīgas ūdens mainīs visus ūdens skaitītājus!
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 16 Aprīlis 2021 14:43
2020. gada sākumā Rīgā tika pabeigta komercuzskaites mēraparātu (mājas ievadskaitītāju) pārbaude. Pēc situācijas analīzes Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālisti secināja, ka 28 mājās Rīgas ūdens komercuzskaites mēraparāti nedarbojas pietiekami precīzi. Komunālā pakalpojuma piegādātājs reaģēja uz aizrādījumu un apsolīja visās šajās mājās uzstādīt ultraskaņas ūdens patēriņa skaitītājus.
Atgādinām, ka pēc patlaban spēkā esošās kārtības ūdens patēriņa komerciālā uzskaite tiek veikta pēc uzņēmumam Rīgas ūdens piederošā kopējā mājas ūdens skaitītāja rādījumiem. Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) datiem 82% no uzņēmuma Rīgas ūdens mēraparātiem ūdens patēriņa rādījumus uzskaita neprecīzi un tikai 18% darbojas nevainojami.
Siltumserviss Rīgai: „Remontdarbi jūsu mājā var arī ieilgt…”
- Detaļas
- Kategorija: Komunālie pakalpojumi
- Publicēts Piektdiena, 19 Marts 2021 12:10
Kā uzņēmums Siltumserviss Rīga novērš problēmas ar dzīvojamo māju apkuri un karstā ūdens temperatūru?
Apkures sezonas laikā iedzīvotāji nereti sūdzas par nepietiekami labu siltuma padevi vai zemu karstā ūdens temperatūru. Pavasarī parādās sūdzības arī par to, ka mājas tiek pārkurinātas. Kā notiek apkures un karstā ūdens temperatūras regulēšana, un kāpēc šo pakalpojumu kvalitāte bieži pieklibo?